Logo

E-ticarette Müşteriye Güven Sağlamanın Yolları


paylaş
E-ticarette Müşteriye Güven Sağlamanın Yolları

E-ticaret sitenizi teslim aldınız, ürünlerinizi pazarlamaya başladınız ancak satışlar umduğunuz gibi gitmiyor. Belki de web sitenizde bulunan eksikler yüzünden insanlar e-ticaret sitenize güven duymuyor. E-ticarette Müşteriye Güven Sağlamanın Yolları yazımızı okuyarak e-ticaret sitenizde eksik olanları tespit edip hemen uygulamaya başlayabilirsiniz.

Potansiyel müşterilerinizin korkularını rahatlatmak ve çevrimiçi ürünlerinizi satın alma ve satın alma olasılıklarını artırmak için yapabileceğiniz şeyler:

1.E-ticaret Güvenlik Sertifikası:

E-ticaret Güvenlik Sertifikası yani SSL sertifikası önemli bir faktördür. İnsanlar İnternet'ten alışveriş yaparken kredi kartı bilgilerinin ele geçirilmesinden çok korkarlar ancak sokakta bir hırsızın cüzdanınızı çalma ihtimali daha yüksektir. SSL, network üzerindeki bilgi transferi sırasında güvenlik ve gizliliğin sağlanması amacıyla Netscape tarafından geliştirilmiş bir güvenlik protokolüdür. Artık İnternet tarayıcılarının çoğunda SSL kullanılır.

Web sitenizde müşterilerinizin göreceği şekilde SSL sertifikası kullanıldığı bilgisini paylaşın. İnsanlar bu sertifikanın olduğunu görünce güvensizlikleri azalacaktır. E-ticarette Müşteriye Güven Sağlamanın Yolları aslında çok basit adımları uygulamaktan geçiyor. Biraz çalışmayla bunu kısa zamanda başarabilirsiniz.

2.Profesyonel Tasarım: 

Web sitenizin tasarımını mutlaka profesyonel bir ekibe yaptırın. Kaliteli ve profesyonel görünen bir web sitesi insanlara güven verecektir. E-ticaret sitenizin bilinçli bir yatırım olduğunu düşünecekler ve firmanızın büyük, ne yaptığını bilen bir işletme olduğu algısı oluşacaktır.

Tasarımın iyi görünmesi yanında sitenizin hızlı açılması ve diğer kullanım kolaylıkları web siteniz için emek harcandığını düşünmelerini sağlayacak.

3.İyi Çalışan Bir Müşteri Hizmetleri:

Hiçbir kullanıcı müşteri hizmetlerinin peşinden koşmayı istemez. Bu e-ticaretin en sinir bozucu kısımlarından biridir. İyi müşteri hizmeti olan firmalar her zaman bir sıfır önde olurlar. Her e-ticaret firması müşterisiyle mutlaka sorun yaşar, önemli olan bu sorunu iyi yönetecek bir müşteri hizmetlerine sahip olmaktır.

Telefon çaldığında hemen açılmaması, sorununuzu çözeceğiz biz sizi ararız deyip aramamak, e-postalara cevap vermemek büyük bir sorun yaratacaktır. İnsanlar para ödüyor ve paralarının karşılığını almak istiyor. Müşterinin sorunlarını çözmeniz zaman alabilir ama insanları bu süre zarfında bilgilendirerek onlara sorunla ilgilendiğinizi gösterebilir böylece güvenlerini kazanmış olursunuz.

Unutmayın günümüzde sadece bir müşteri diyerek geçiştiremeyiz. Bu müşteriler internette yorumlar yapıyor, şikayet sitelerine şikayetlerde bulunuyor. Bu yüzden bir müşteri bile e-ticaret sitenizden mutsuz ayrılmamalı.

4.Farklı İletişim Bilgileri ve Yöntemleri:

Web sitenize sadece iletişim formu koyarsanız insanlar bundan memnun olmayacak ve e-ticaret sitenize karşı bir güvensizlik hissedeceklerdir. Aksine e-ticaret sitenize olabilecek bütün iletişim bilgilerinizi koymalısınız. Telefon numaranız mümkünse hem cep telefonu hem de ofis telefonu şeklinde verilmeli. E-posta adresiniz, müşteri iletişim formu, şirket adresi, canlı destek modülü e-ticaret sitenizde mutlaka olmalı. İnsanlar her sayfada iletişim bilgilerinizi görebilecek şekilde tasarım yapılmalı. Web sitenizde dolaşarak iletişim bilgilerinizi aramak zorunda kalmamalılar.

5.E-ticaret Sitenizin İçinde Bir Blog Yazabilirsiniz:

E-ticaret siteniz tasarlanırken bir blog ekletebilirsiniz ya da daha sonra. Blogta bazı ürünlerinizi tanıtan ya da nasıl kullanıldığını anlatan yazılar, moda, giyim, gıda yani sattığınız ürünlere göre ya da pazarlama, ticaret konularında yazabilirsiniz. İnsanlar blogta düzenli olarak yazı yayınlandığını gördüklerinde işinizi ciddiye aldığınızı düşünerek güven duyacaklardır. Karşılarında canlı birilerinin olduğunu hissedecekler. E-ticaret müşterileri ne satıcıyı görüyor ne de ürünü bu güvensizliği yok etmek için E-ticarette Müşteriye Güven Sağlamanın Yolları mutlaka uygulanmalı.

Blog çalışmanız insanlara güven vermekle kalmayacak. Google özgün içeriklere bayılır ve onları ödüllendirir. Blogta özgün yazılar yazdıkça Google sıralamanız yükselecek ve web sitenize birçok yeni müşteri çekecek. Site trafiğinizi yükseltmenin en iyi yolu blog çalışmasıdır. Blog için SEO uyumlu yazılar yazarak, video ve fotoğraf ekleyebilirsiniz.

6.Kişiselleştirilmiş Bir Web Siteniz Olsun:

Web sitenizin hakkınızda bölümü sadece klasik cümlelerle oluşmak zorunda değil. Şirket bilgilerinizle birlikte neden sizin, müdürünüzün ya da ekibinizin fotoğrafları da olmasın? Hatta sürekli çalıştığınız kargo elemanın? İnsanlar bunu çok samimi bularak karşılarında güvenilir insanlar olduğunu düşüneceklerdir. Ofisinizin fotoğrafları, paketleme aşamalarının fotoğrafları gibi ayrıntılar da hem dikkat çekerek güven verecek hem de özgün içerik girişi olduğu için Google sıralamanızı yükseltecektir.

Firmanızda çalışanlardan her hafta biri ayın indirimli ürününü sunabilir veya haftanın en iyi satış yapan elemanı seçilerek sitenizin bir bölümüne konulabilir. Bunlar hem çalışanlarınızı motive edecek hem de insanlara güven verecek, insanların işinizi ciddiye alan bir e-ticaret sitesi olduğunuzu düşünmelerini sağlayacak.

7.Müşterilerin Risklerini Azaltın:

E-ticaret müşterilerinin en çok çekindikleri konulardan birisi aldığı ürünün hasarlı gelmesi veya ürünü beğenmemesidir. Ürün iade veya değişim şartlarını açıkça web sitenizde belirtin ve bunları insanların görebilecekleri bir yere koyun. E-ticaret cayma hakkı kanunu web sitenizde açıkça belirtin.

İnsanlar aldıkları ürünlerden memnun kalmazlarsa kolayca değiştirebileceklerini bilsinler.

Ürün iade sorununu en aza indirmek için ayrıntılı ve kaliteli ürün fotoğrafları koyabilirsiniz. Zoom özelliği ekleyerek insanların ürüne yakından bakmasını sağlayabilirsiniz. Ürünlere hiçbir zaman tek fotoğraf koymayın. Ürünün her açıdan fotoğrafı olsun. Özellikle kıyafet veya çantaysa bir mankenin üzerinde nasıl durduğunu anlamaları için manken üzerinde fotoğraf koymanız iyi olacaktır.

Gıda ürünleri satıyorsanız son kullanma tarihlerine mutlaka dikkat edin. Paketlemeyi özenle yapın ki yolda hasar görmesin.

E-ticarette Müşteriye Güven Sağlamanın Yolları içinden bazılarını bu yazımızda belirttik. Konu ilginizi çektiyse devamını bağlantıdan okumaya devam edebilirsiniz.

Etiketler: e-ticarette güven verme e-ticarette müşteriye güven sağlamanın yolları e-ticaret güven yöntemleri

paylaş

İlgili Yazılar



Yorumlar