Logo Web Tasar覺m

Müşteri Hizmetleri Nasıl Olmalı?


paylaş
Müşteri Hizmetleri Nasıl Olmalı?

Müşteri Hizmetleri Nasıl Olmalı?

Müşterilerinizin sattığınız ürünlerin veya verdiğiniz hizmetin kalitesinden memnun kalmasının yanında müşteri ilişkileri de bir firmanın ayakta kalmasını sağlayan en önemli faktörlerden birisidir.

Aşağıdaki soruları mutlaka kendinize sorun

  1. Markalaşma sürecinizde müşterilerinizin memnun kalmadığı noktalar var mı?
  2. Müşteri ile iletişiminiz yeterli mi?
  3. Tamamlanan çalışmalarınızda müşterileriniz genelde ne düşünüyor?

Müşterilerinizden kopuk olduğunuzu düşündüğünüz noktaları tespit etmelisiniz. Müşterileriniz markanız hakkında olumsuz düşündüğü konuları belirlemelisiniz. Bu her zaman olmayabilir ama olduğu zaman not almalı ve bunu nasıl düzelteceğinizi düşünmelisiniz. Karışıklık ve kızgınlık belirtilerini fark ederek müşterinin olumlu duygularını harekete geçirmek için çalışmalısınız.

Bankaların kalemleri masalara zincirlediği örneğine bakalım. Bu müşterilere nasıl bir mesaj veriyor? Müşterilerine kalemleri çalmayı mı planlıyorsunuz demenin başka bir yolu değil mi? Bir web sitesinde aynı mantık söz konusu olmayabilir ama vereceğiniz yanlış bir mesajla benzer bir etki yaratabilirsiniz. Müşteri hizmetleri müşteriye güven ve takdir duygularını vermelidir.

Müşteri Hizmetleri Nasıl Olmalı? sorusuna bir proje bittiğinde müşterileriniz nasıl hissediyor? sorusunu da sorarak devam edebiliriz. Sattığımız ürüne veya projeye tamamen odaklanmak yerine müşteri memnun mu, mutlu mu diye de düşünmeliyiz. Müşteri işin sonunda hayal kırıklığı yaşadıysa ya da ihmal edildiğini düşünürse bir daha sizinle çalışmak istemeyecek ve çevresine de sizinle çalışmamasını söyleyecektir. Müşterilerin duygusal seviyelerine mutlaka dikkat edilmelidir.

Müşteri Hizmetleri Nasıl Olmalı? sorusuna ayrıca sadık müşterilerinizi elinizde tutmanız gerektiğini de söyleyerek cevap verebiliriz. Sadık müşterilerinize vereceğiniz küçük hediyeler, hakkınızda iyi yorum yapmalarını sağlayarak yeni müşteri kazandırabilir. Bu ödüller uzun dönemli müşteri memnuniyeti sağlarken iki taraflı kazanımlar yaratır.

Müşteri Hizmetleri Nasıl Olmalı? Müşterilerinize en kısa zamanda dönün. Hiç kimse beklemekten hoşlanmaz. Eğer o an çözemeyeceğiniz bir sorunsa bir zaman verin ve mutlaka söylediğiniz zamanda müşterinizle iletişime geçmelisiniz. Müşteri Hizmetleri Nasıl Olmalı?

 

Etiketler: müşteri hizmetleri nasıl olmalı müşteri hizmetleri nasıl çalışmalı iyi müşteri hizmetleri

paylaş

İlgili Yazılar



Yorumlar