Logo Web Tasar覺m

E-ticarette Müşteriye Güven Sağlamanın Yolları-2


paylaş
E-ticarette Müşteriye Güven Sağlamanın Yolları-2

E-ticarette Müşteriye Güven Sağlamanın Yolları-2 yazımızın devamını buradan okuyabilirsiniz. Umarım birinci yazımız güven sağlama açısından yararlı olmuştur. Diğer maddeler kadar etkili yeni maddeler geliyor, hazır mısınız?

Web Sitenizde Müşteri Yorumlarına Yer Verin:

Bazı e-ticaret siteleri bunu önemsemese de birçok insan müşteri yorumlarına büyük önem veriyor. İlk kez bir e-ticaret sitesine girdiklerinde yaptıkları ilk şey ürünün altında müşteri yorumu olup olmadığına bakmak oluyor. Ürün hakkında yorum varsa web sitenizden başkalarının da alışveriş yaptığını görmek onlara güven veriyor ve müşterileri rahatlatıyor. Ancak hiç yorum olmadığını gördüklerinde web sitenizden aksine kimsenin ürün almadığını düşüneceklerdir.

Müşterilerinizi ürünlere yorum yapmaları için ödüllendirin. İndirim kuponu, puan gibi ödüller verin. Özellikle e-ticaret sitenizde hiç yorum yoksa veya azsa ödülleri biraz yüksek tutabilirsiniz. İhtiyacınız azaldıkça puan veya indirim kuponu miktarını da azaltabilirsiniz.

hepsiburada.com ürün yorumlarıyla da başlı başına bir lider konumunda. Bazı insanlar ürün almak için değil de ürünlerin yorumlarını okuyup fikir almak için bile hepsiburada.com sitesine giriyorlar. Müşteri yorumları E-ticarette Müşteriye Güven Sağlamanın Yolları arasında önemli bir yere sahip.

SSS Bölümünü Mümkün Olduğunca Ayrıntılı Hazırlayın:

Sık sorulan sorular bölümü her müşterinin mutlaka bir şekilde okumak zorunda kaldığı bir bölüm. Birkaç soruyla geçiştirdiğinizde insanlar web sitenizi önemsemediğinizi düşünebilirler. SSS bölümünde olan eksiklikler müşteri hizmetleri bölümüne fazladan yük binmesine neden olacaktır. SSS bölümü ne kadar ayrıntılı olursa insanlar müşteri hizmetlerini o kadar az ararlar.

Sosyal Medyada Aktif Olarak Yer Alın:

İnsanlar bir sorun yaşadıklarında e-ticaret sitesinden biriyle hemen iletişime geçmek ister. Sorunun anında düzeltilmesi onlar için çok önemli çünkü karşılarında muhattap olabilecek kimse yok, bu olay internet kullanıcısının gerilmesine neden olur. Facebook, Twitter ve İnstagram gibi sosyal ağlarda müşteri ilişkileri iyi olan birini çalıştırarak hem sosyal medya reklamlarınızı yürütebilir hem de müşterilerinizle direkt iletişime geçebilirsiniz.

Günümüzde sadece müşteri hizmetleri değil büyük firmaların CEO'ları bile hesaplarından müşterilerle doğrudan iletişime geçiyor. Pazarlama farklı bir boyut kazanıyor. Müşteriyle sanal dünyadan iletişim kurabilenler kazanırken müşteriden kendini soyutlayan firmalar kaybediyor.

Sosyal medyanın size sunduğu olanakları sonuna kadar kullanmalısınız. Bu hem müşteri ilişkilerinizi güçlendirecek hem de yeni birçok müşteriyi web sitenize çekecektir.

Kurumsal Kimlik Tasarımı

Kurumsal kimlik tasarımı insanlara büyük bir marka olarak görünmenizi sağlayacaktır. Sanal dünyada insanların ofisinizi veya sizi görme imkanları olmadığı için web siteniz ve diğer faktörleri birleştirerek sizin hakkınızda algılar oluşur. Bu algıların olumlu olması için kurumsal kimlik çalışması en iyi seçeneklerden biridir.

Logo tasarımı kimliğinizi oluşturur. Bir logo olmadan pazarlama dünyasında işinizi devam ettirmek çok zordur. Meslekten olmayan  birisi açısından, bir logo, bir ürün ya da şirkete bir zihinsel kısayol gibidir. Tamponunda logosu olmayan bir araba markası biliyor musunuz? Logonun gücü görsel doğasında yatmaktadır.

Kurumsal kimlik  çalışmanızda kısa zamanda marka olmak istiyorsanız tutarlık çok önemli bir faktördür. Logo tasarımına uygun olarak web tasarım, kartvizit, sosyal medya profilleri yapılmalıdır. Kullanılan renkler, grafikler hepsi logoya uygun olmalı. Marka oluşturmanın temelinde Kurumsal kimlik çalışması yatar.

E-ticaret siteniz, logonuz, sosyal medya profilleriniz, katvizit hatta mümkünse kalem, takvim, not defteri gibi küçük hediyeler bunların birbiriyle tutarlı olması sizin büyük bir marka olarak algılanmanızı sağlayacaktır.

E-ticarette Müşteriye Güven Sağlamanın Yolları-2 maddelerini web sitenizde uyguladığınızda web sitenize giren müşteri sayısında ve satışlarınızda artış olduğunu fark edeceksiniz.

Etiketler: e-ticarette güven sağlamanın yolları e-ticaret müşteriye güven verme

paylaş

İlgili Yazılar



Yorumlar