Logo

10 Adımda İşinizin Blogunu Başlatın


paylaş
10 Adımda İşinizin Blogunu Başlatın

İşinizin daha çok kişiye ulaşması için sosyal medya paylaşımları yapıyorsunuz. Bunun şirketinizin geleceği için yapılması gereken bir şey olduğu biliyorsunuz. Blog yazmak da e-posta pazarlaması, SMS gönderme, sosyal medya pazarlaması kadar önemli hale geldi ve zamanla daha da önemli olacak. İşinizin için blog yazmaya başlamak sizi korkutabilir, nereden başlayacağınızı bilemeyebilirsiniz. 10 Adımda İşinizin Blogunu Başlatın yazımıza size kısa bir rehber olacak.

Çevrimiçi günlük ve yayıncılık şirketi güncellemeleri gibi yalnızca birkaç haftada bir iş blogunu işleme koymak, modern blog yazısının olması gerektiği gibi değildir. Bugün rekabetçi bir iş yapıyorsanız, blogunuzun stratejisi kitlenizle konuşmalı, uzmanlığınızı güçlendirmeli ve yaptığınız yeni harika şeyleri paylaşmaya çalışmalı ve şirketiniz için potansiyel müşteriler yakalamalı.

Şu bir gerçek ki, blog yazmaya başlamak için tek başına net bir yol yok. Başarınıza dayalı olarak, şirket blogunuzu başlatmak, korumak ve büyütmek için atmanız gereken 10 adım var:

10 Adımda İşinizin Blogunu Başlatın

1. Başlamak için bir yazılım bulun.

Blogunuzun bir eve ihtiyacı var, bu yüzden her şeyden önce içeriğinize ev sahipliği yapmanıza yardımcı olacak bir yazılım bulmanız gerekiyor. Bu yazılım, istediğiniz kadar basit veya ileri düzey olabilir. Anahtar,   sezgisel olan ve ihtiyaçlarınızı karşılayan bir pazarlama aracı seçmektir.

WordPress, birçok markanın blog yazmaya başlaması için popüler bir seçenektir ve çeşitli eklentileri, basit yayıncılıktan kurşun yakalamaya kadar çabalarınızı güçlendirmenize yardımcı olabilir. Pazarlama ekibimiz  web sitemiz ve blogumuzda içeriği yönetmemize, performansını ölçmemize ve müşterilerimizin bizimle nasıl etkileşimde bulunduğunu izlememize yardımcı olması için Google Analitik kullanıyor. İçeriklerimizi WordPress üzerinden oluşturuyoruz. Yani sizin de kolaylıkla ulaşabileceğiniz programlar. Seçtiğiniz program ne olursa olsun, takımınızın başarıya ulaştığından emin olun.

2. Oyunu oynayın.

Blogunuzu gerçekten markalaştırmak ve şirket güncellemeleri için yalnızca bir bülten tahtası olarak ayrılmasına yardımcı olmak isterseniz, ona bir ad verin; bunun yerine varsayılan olarak "Şirket Blogu" na izin vermeyin.

Blogunuzun adı istediğiniz herhangi bir şey olabilir, ancak çok da farklı olması gerekmiyor. İsmi nihayetinde işinizin amacını yansıtmalıdır. Blogumuza Bilgi Bankası deniyor çünkü onu sadece şu şekilde görüyoruz: değerli bir bilgi bankası, tavsiye ve içeriğin her şeyiyle ilgili bir iç görü. Örneğin: Havuz yapıyorsanız ve havuzla ilgili eşyalar satıyorsanız "Havuz Bakımı", "Havuzun İçin Gerekli Olacak Eşyalar", Havuz temizliğinde nelere dikkat etmelisiniz?" gibi yazılar yazabilirsiniz.

3. Bazı temel kurallar koyun.

Makaleleri sitenize eklemeye başlamadan önce, içeriğinizin tutarlı olması için bazı yönergeler hazırlamanız gerekir. Bu, genel bir blog stratejisi biçiminde olabilir veya sadece blog kurallarının bir listesi olabilir.

Ne olursa olsun, bu yönergeler içinde çalışmalı ve belgelendirilmiş içerik pazarlama stratejinizi yükseltmelidir. Bu, hedeflerinizin, kitlenizin kim olduğunu ve okuyucularınızın size neye ihtiyaç duyduğunu düşünmek zorunda olduğunuz anlamına gelir, böylece bir özel içerik biçimi kılavuzunda kategoriler, tonlar, uzunluklar ve benzeri belirli yönergeleri daraltabilirsiniz.

 

4. Beyin fırtınasına başlayın.

Blog içeriği fikirlerine ilham   neredeyse her yerden gelebilir. Bu fikirler size geldiğinde bunları devam eden bir blog konusundaki Google Dokümanında yazmayı unutmayın; böylece  içerik pazarlama ekibiniz veya siz  bu fikirleri zamanında geliştirebilir.

Herkesin aynı sayfada olmasını sağlamak için, devam edin ve herkesin içerik fikirlerini sunması ve konuşturması için düzenli toplantılar ekleyin.

5. Bir editör takvimi oluşturun.

Blog içeriğinizin fikirlerine sahip olduğunuza göre, bu fikirlerin önceliğini belirlemek ve yayınınızın tutarlı olmasını sağlamak için bir zamanlamaya ihtiyacınız vardır. Ekibiniz, blogunuzun editör takvimine bağlı kalmayı taahhüt etmelidir çünkü tutarlılık ve organizasyon olmaksızın, blogunuzun çabaları boşa gidebilir.

6. Kaleminizi kağıda koyun.

... ya da parmaklarınla ​​klavyeye. Takviminizi ayarladıktan sonra, yayınlama tarihlerinizi karşılamak için bu fikirleri hayata geçirmenin tam zamanı. İçerik oluşturma işleminize başlarken daha önce belirlediğiniz hedefleri ve yönergeleri hatırlayın.

7. Çalışmalarınızı düzenleyin.

Yazınızı yazdığınızda hemen yayınlanmaya hazır olduğunu düşünüyorsanız tekrar düşünün. Profesyonel bir editör, içeriğinizi yerleştirmeyi seçtiğiniz yazılıma yüklemeden önce çalışmalarınızı taramanız ve temizlemeniz gerekir.

Blogunuz tam olarak TDK resmi sitesi değil tamam ama kalite öncelikli olmalı. Bir editör, fikirlerinizin açık ve herhangi bir hata içermediğinden emin olmak için içeriğinizi incelemeli ve mümkünse arama içeriğinizi optimize etmelidir.

8. Blog yazınızı yazılımınıza hazırlayın.

Yazınızı yazıp, düzenleyip, kullanıma hazır hale getirdiğinizde, pazarlama otomasyon yazılımınıza yükleyin. Bu genellikle kopyala ve yapıştır kadar basittir, ancak çekimi cazip hale getirmek, okunması kolay ve cazip hale getirmek için postayı biçimlendirmek isteyeceksiniz.

İçeriğinizi ilgi çekici hale getirmek için yazınıza mümkün olduğunca resimler ve başlıklar ekleyin. Paragrafları kısa tutun. İnsanlar yazınıza sadece göz atacaklar bunu en kolay hale getirmek için elinizden geleni yapın.

9. Yayını zamanlayın.

Neredeyse bitti. Artık her şey iyi görünüyorsa yazınızı son bir kez kontrol ederek yayın yapacak şekilde zamanlama planı yapabilirsiniz. Bunu tabi ki yapmak zorunda değilsiniz her gün belli bir zamanınızı ayırarak yazılarınızı düzenli olarak girebilirsiniz ancak iş yoğunluğunuzdan dolayı yazılarınızı düzenli girmeniz mümkün olmayabilir. Her gün 2-3 yazı yayınlanacak şekilde zamanlama planı yaparsanız yazılarınız sitenize otomatik olarak eklenecektir. Hafta sonu yazdığınız yazılar hafta içi sabah 9'da düzenli olarak sitenize eklenebilir.

10. Dağıtın, dağıtın ve dağıtın.

Tebrikler, ilk makalenizi yayınladınız! Şimdi, o makaleyi dinleyicilerin üyelerine bırakıp şirketiniz için bir araç olarak kullanmanın tam zamanı.

Blog içeriğini, tüm büyük sosyal kanallarınızda şirket hesabınızla paylaşın. Bizim için bu Facebook, Twitter ve LinkedIn'tir. Bir adım daha ilerletin ve  şirket çalışanları, kendi hesaplarındaki ve e-postalarındaki müşterileri veya ortakların içeriği paylaşması için teşvik edin.

 Medanis Bilişim AŞ 13 yılı aşkın tecrübesi ve yeni teknolojileri takip eden profesyonel ekibiyle size yardımcı olabilir. Unutmayın firmamız web tasarım, web yazılım, mobil uygulama, SEO ve Google AdWords, dijital pazarlama konularında profesyonel bir ekibe sahip. Bizimle iş yaptığınızda bu konularda uzman bir ekibi kiralamış olacaksınız. Şirket Web Sitesi Nasıl Olmalı? daha fazla bilgi için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

444 5 698 numaralı telefondan bize hemen ulaşabilirsiniz.

10 Adımda İşinizin Blogunu Başlatın yazımıza yorum bırakabilirsiniz.

Etiketler: blog blog yazma iş blogu

paylaş

İlgili Yazılar



Yorumlar