Logo Web Tasar覺m

Daha Fazla Emlak Satışı İçin Sosyal Medya Kullanımı


paylaş
Daha Fazla Emlak Satışı İçin Sosyal Medya Kullanımı

2017 yılında ev satışlarınızı arttırmak istiyorsanız Facebook, Instagram, Twitter, YouTube, Snapchat, Pinterest gibi sosyal kanalların tamamında aktif olarak bulunmanız lazım. Daha Fazla Emlak Satışı İçin Sosyal Medya Kullanımı önemli bir yere sahip.

  • 2017'de Snapchat kullanan 300 milyon +  aktif aylık kullanıcı mevcut ve bu kullanıcıların %71'i 34 yaşın altındadır.
  • Online yetişkinlerin dünyada %79  (tüm Türkiye'nin %68'i) arkadaşları, aile üyeleri ve işletmeler ile etkileşim için Facebook kullanıyor.
  • Kabaca yaşları 18-29 arası gençlerin %59'u Instagram kullanıyor. 45 yaş civarı (% 33) Instagram kullanıyor.
  • Bazı çevrimiçi yetişkinler arasında %36  yaşları 18-29 takipçileri ve markaları ile etkileşim düzenli Twitter kullanıyor.

Bir emlakçı olarak sosyal medyayı görmezden gelemezsiniz. Daha her yı binlerce kişi ev satın alma pazarına girdikçe, bu kitleye ulaşmanıza yardımcı olan stratejiler geliştirmek ve teknikleri uygulamak size kalmıştır.

Sorun şu: Bir işyeri sahibi olarak kullanmayı bilen sosyal medya oldukça korkutucu olabilir. Kullanabileceğiniz çok sayıda araç, deneyebileceğiniz çok sayıda taktik ve başarısız olabileceğiniz çok yol vardır.

Daha Fazla Emlak Satışı İçin Sosyal Medya Kullanımı ipuçları: 

Daha Fazla Emlak Satışı İçin Sosyal Medya Kullanımı İpucu 1: Kişisel Marka Olun

Potansiyel müşterilere sosyal medyayla bağlantı kurmak için, insanların nerede olduğunuzu ve ne yaptığınızı neden anlamadığınıza yardımcı olmak için zaman ayırmanız gerekir. Bildiğiniz üzere emlak piyasası son derece rekabetçi bir yapıya sahip. Çevrimiçi insanlara ulaşma söz konusu olduğunda da aynı şey geçerlidir.

Başarılı olmak için, topluluğunuzdaki diğer yerel emlakçılardan farklı olmayı bilmeniz gerekir. Bunu yapmanın en kolay yolu kişisel markanızı oluşturup korumak ve güçlendirmektir.

Kişisel markalaşma (bağlantıya tıklayarak emlak sektöründe nasıl markalaşacığınızı öğrenebilirsiniz), kendiniz hakkında farkındalık yaratmak için uyguladığınız pazarlama stratejileri ve taktiklerini ifade eder. Kişisel markalaştırmayla amacınız hedef kitlenizin içindeki kişilere tanınabilir ve tanıdık olmaktır. Her şey, güçlü bir ün yaratmak ve sizi insanlardan farklı kılan şeyleri hızlı ve kolay bir şekilde anlamalarına yardımcı olmakla ilgilidir.

Kişisel markanızı oluşturmaya başlamak için aşağıdaki adımları uygulayın:

  • 1. Adım: Kitlenizi Tanımlayın ve Bilin
  • 2. Adım: Neyin Değişik Olacağı Konusunda Karar Alın, Sonra Kabul Edin
  • 3. Adım: Profesyonel Tasarımcı ve Fotoğrafçı Kiralama
  • 4. Adım: Alanınızı Güvenceye Alın
  • 5. Adım: Blogunuzu Oluşturma ve Başlangıç ​​Paylaşım Değerini Oluşturma
  • 6. Adım: Sosyal Medyaya Katılın ve Markanız için Oluşturduğunuz Varlıklardan Yararlanın
  • 7. Adım: Kişisel Markanıza Tutarlı Olarak Bağlı Olun
  • 8. Adım: Doğru Araçlara Yatırım Yapın
  • 9. Adım: Stratejinizi İnce Ayarlayın

Bu adımların her biri hakkında (bunları nasıl uygulayacağınız da dahil) daha fazla bilgi edinmek için, Gayrimenkul için Kişisel Markalaşmaya Yeni Başlayanlar  blog yazımızı okuyun.

Daha Fazla Emlak Satışı İçin Sosyal Medya Kullanımı İpucu 2: Videoyu Kullanın

Birçok işletme ve marka, sosyal medya sitelerinde kullanıcılara ulaşmaya çalışıyor ve bunun sonucunda tüketicilerin artık çok fazla dikkat etmiyor. Gerçek şu ki, dikkatlerini çekmek çok daha zor ve gittikçe zorlaşıyor.

Sosyal medyadan her tür tıklamayı elde etmek için metin tabanlı güncellemeleri veya internetten seçilmiş içeriği yayınlayamazsınız; görsel açıdan ilgi çekici, dikkat çekici, karşı konulmaz içerik oluşturmak için zaman ayırmanız gerekir.

Bunu yapmanın en iyi ve en etkili yollarından biri de video ile tanıtım yapmaktır. Video, dikkatlerini çekip onlarla işiniz hakkında daha fazla bilgi edinmek için sizi takip edenler için oluşturup paylaşabilecekleri en etkili içerik türüdür.

Takip eden kişilerinizle oluşturup paylaşabileceğiniz, daha fazla ev satmanıza yardımcı olacak bazı video türleri:

  • Ev Turları - Sadece fotoğraf galerilerine ve ev listelerine bağlantılar vermeyin. Bunun yerine, takipçileriniz için video üzerindeki bir evden geçmek için zaman ayırın. Onlara belirli bir evi benzersiz kılan şeyleri gösterin ve süreçte sizi tanımalarına yardımcı olun.
  • Faydalı İpuçları - Geleceğin müşterilerinin yalnızca emlakçılarından çok bir şey olduğunuzu anlamanıza yardımcı olmanız, yardıma ihtiyaç duyduklarında ya da sorularınız olduğunda açabileceği bir kaynak olmanızdır. Ev satma veya satın alma hakkında faydalı ipuçları sunan kendinize ait kısa, 2-3 dakikalık videolar oluşturun.
  • Mutlu Müşterilerle Röportajlar - Potansiyel müşterilerinize, mutlu müşterilerinizi sizinle birlikte makinenize götürerek ne kadar iyi çalışmanız gerektiğini gösterin. Başkalarına, sizinle çalışmanın neye benzediğini, neden seçtiklerini, deneyim hakkında neler hissettiklerini anlamalarına yardımcı olan birkaç soruyla geçirin.

Video pazarlamacılığına başlamak için daha fazla yardıma mı ihtiyacınız var? Blog yazısı, Emlak İçin Video Pazarlama için Yeni Başlayanlar Kılavuzu'nu okuyun. Yayın size daha fazla video fikri, video oluştururken ve paylaşırken takip etmeniz gereken en iyi uygulamalar ve kontrol etmek için bir avuç tavsiye aracı sunacaktır.

Daha Fazla Emlak Satışı İçin Sosyal Medya Kullanımı İpucu 3: Müşterilerle Etkileşim Kurma

Çabalarınızdan her türlü sonucu almak için sosyal medyaya megafon gibi davranamazsınız. İlginç makaleler veya ürün listelemelerinize bağlantılar göndermek için bir araç değildir. Facebook ve Twitter gibi sitelerin amacı aslında insanlarla etkileşimde bulunmaktır. Sosyal medya kullanarak daha fazla ev satmak için, hedef kitlenizin içine giren insanlarla otantik ilişkiler kurmak ve geliştirmek için zaman ayırmanız gerekir.

Müşterilerle etkileşim kurmak için şunları yapabilirsiniz:

  • Onlara Facebook ve Twitter'daki ev satın alımıyla ilgili sorular sormaya teşvik edin.
  • Birinden, sosyal medya ile ilgili bir soru aldığınızda 12-24 saat içinde yanıt alın ve cevaplayın.
  • Müşterilerinizin veya potansiyel müşterilerin sizinle etkileşime girip gerçek zamanlı olarak sorular sorabilmeleri için Facebook'ta veya YouTube'da sık sık bulunun. Örneğin, ev satın alımı veya gayrimenkul ile ilgili soruları cevaplandırmak için Cuma öğleden sonra saat 14'te evde kalma alışkanlığı kazanabilirsiniz.

Daha Fazla Emlak Satışı İçin Sosyal Medya Kullanımı İpucu 4: İnanılmaz Öyküler Anlatın

Potansiyel müşterilere bağlanmak ve onlarla başka bir emlak acentesi üzerinde çalışmaya ikna etmek için onlarla duygusal bir düzeyde bağlantı kurmanız gerekir. Bunu yapmak için, büyük hikayeleri anlatmaya istekli ve yetenekli olmalısınız.

Efsanevi bir hikaye anlatıcısı olabiliyorsanız, daha fazla ev satacaksınız. Yani, sorular: ne tür hikayeler anlatmalısınız?

  • Topluluğunuz hakkında hikayeler. Yerel rakiplerinden farklılaştırmak için, olarak kendinizi konumlandırmak için çalışma  topluluk harika yapan insanlar, yerler ve şeylerle ilgili büyük hikayeler anlatır kişi. Yerel işletmelerle röportaj yapın, olaylar ve yerel mekanlar hakkında hikayeler yazın ve blogunuzda ve sosyal medya sitelerinizde yer alan ilginç insanlar bulun.
  • Müşterilerinizle ilgili hikayeler. En iyi müşterilerinizle, ev bulma deneyiminiz hakkında inanılmaz, etkileyici öyküler hazırlamak için birlikte çalışın. Başkalarının duygusal, insani boyutta onlara ve sizinle ilgili olarak yardım etmeleri.
  • Kendiniz hakkındaki hikayeler. Yine, potansiyel müşterilerinize kişisel olarak kim olduğunuzu anlamanıza yardımcı olun. İnsanların sizinle çalışmasını istiyorsanız, kendinizle ilgili daha fazla paylaşın. Onlara neden emlakçı olduğunuzu, neler hissettiğinizi, hobileriniz neler olduğunu vb. bildirebilirsiniz.

Videolar, fotoğraflar ve metin tabanlı güncellemeler şeklinde sosyal medya takipçilerinizle hikayeler paylaşın. İzleyicilere para içmek için yalnızca olandan olmadığınızı gösterdiğinizde, topluluğunuzdaki insanlarla gerçekten ilgileniyorsanız, size güvenmek çok daha muhtemel hale gelir ve sizinle çalışma düşüncesi hakkında çok daha heyecanlı olur.

Daha Fazla Emlak Satışı İçin Sosyal Medya Kullanımı İpucu 5: Reklam Verin

Sosyal medyadan organik olarak çok daha fazla yatırım getirisi elde etmiştiniz, ancak işler şimdi farklı. Çabalarınızı en iyi şekilde değerlendirmek için doğru kitleye ulaşmak için oynamak için ödeme yapmaya istekli olmalısınız. Sosyal reklamcılık burada devreye giriyor.

 

İşiniz için sosyal medyada daha önce hiç reklam yayınlamadıysanız Facebook ve Instagram ile başlamanızı kesinlikle tavsiye ederim. Kampanyalar oluşturmak oldukça kolaydır, maliyeti nispeten düşüktür ve aslında bazı oldukça iyi sonuçlar erken başlarda görebilirsiniz.

 

 

Daha Fazla Emlak Satışı İçin Sosyal Medya Kullanımı İpucu 6:  Hedef Kitlenizi Bilin

Daha fazla ev satmak için sosyal medyayı kullanmanın son yolu rahatsız edici hale getirmek ve kitlenizi tanımaktır. Bunun anlamı nedir: ideal müşterinizin kimliğini ve onları nerede bulacağınızı bilmeniz gerekir. Müşterileriniz küçük ve ilk kez ev satın alıyorsa, beş yıl önce Facebook'u onlarla bağlantı kurmak için kullanabilirdiniz.

Bugün, Snapchat veya Instagram'ı Facebook'dan daha fazla kullanıyor olabilirler. Sonuç olarak, kullanırken rahat olamayacağınız araçları kullanmanız gerekir. Facebook, tarihsel olarak müşterilerle bağlantı kurmak isteyen çoğu işletme için standart olmuştur; ancak bu değişiyor. Sosyal medyada başarı bulmak için, uyum sağlamaya istekli olmalısınız ve müşterilerinizin nereye gittiği konusunda istekli olmalısınız.

Müşterilerle konuşursanız ve Snapchat ve Instagram gibi araçları kullanarak çok daha fazla zaman harcadıklarını öğrenirseniz, bu araçları kullanarak bir varlığı büyütmeye ve onlarla etkileşime geçmeye başlamanız için bir strateji yerleştirin.

Medanis Bilişim AŞ 13 yılı aşkın tecrübesi ve yeni teknolojileri takip eden profesyonel ekibiyle size yardımcı olabilir. Unutmayın firmamız web tasarım, web yazılım, mobil uygulama, SEO ve Google AdWords, dijital pazarlama konularında profesyonel bir ekibe sahip. Bizimle iş yaptığınızda bu konularda uzman bir ekibi kiralamış olacaksınız.

Daha Fazla Emlak Satışı İçin Sosyal Medya Kullanımı ile ilgili yazımıza yorum bırakabilirsiniz.

 
Etiketler: emlak sosyal medya emlak satışı arttırma

paylaş

İlgili Yazılar



Yorumlar