Logo

Online Pazarlama Hataları


paylaş
Online Pazarlama Hataları

Yıllardır kazandığımız tecrübe ve araştırma, kampanyalarla ilgili neyin yanlış olduğunun farkına varmamızı sağladı. Bazı pahalı çevrimiçi pazarlama hatalarını listelediğimizde bu makaleyi okumaya devam edin. Bu hataların kampanyanızda olduğunu fark ederseniz, derhal bunları düzelttiğinizden emin olun. Online Pazarlama Hataları ile şirket itibarınıza zarar verebilir, paranızı ve zamanınızı boşa harcayabilirsiniz. Online Pazarlama Hataları bu yüzden en kısa zamanda fark edip düzeltmelisiniz.

1. Online Pazarlama Hataları : Responsive Tasarımı Kullanmama

Mobilin önemini görmezden gelmek gibi Online Pazarlama Hataları içinden temel bir hatayı sakın yapmayın. Mobil, tüketicilerin kullandığı en baskın dijital platformdur. Aslında, araştırmalar, dijital medyada bugün harcanan zamanın %62'sini oluşturduğunu ve bunun % 50'sinden fazlasını uygulamalardan oluştuğunu ortaya koyuyor. Bu nedenle, mobil stratejinizi gözden geçirmelisiniz. Bir mobil duyarlı (responsive) web sitesi bir zorunluluktur ve daha iyi bir kullanıcı deneyimi sağlamak için bir uygulama gerektiğinde de göz önünde bulundurun. Mobil kullanıcılar için hazır olmalısınız ve mümkün olduğunca çok sayıda mobil reklamcılık fırsatından yararlanmak için elinizde fırsat var, buna sosyal medya, yerel reklamlar ve mobil cihazlar için e-postaları optimize etme dahildir.

 

2. Online Pazarlama Hataları : Sosyal medyada bulunmak ama iletişim kurmamak

Sosyal medyada yorum yapmayan veya olumsuz yapan bazı çevrimiçi pazarlamacılar görmek biraz garip. Onlardan biri olmayı göze alamazsınız. Sosyal medyanın, katılımı başlatıp kullanıcılarla diyalog kurabileceğiniz bir alan olduğunu hiçbir zaman unutmayın. Bu sadece bir yayın kanalı değil. Düşüncelerinizi paylaşmak, topluluk sorularına yanıt vermek ve işletmenizi olumlu şekilde etkileyecek ilişkiler kurmak için sosyal medya pazarlamacılığını kullanın.

3. Online Pazarlama Hataları : Sosyal medyada takipçileri satın alma

Bir sosyal medya hesabına sahip olmanın amacı veya amacının hayranlarını ve takipçilerini kazanmak olduğunu düşünmeyin. Büyük bir izleyiciye sahipseniz sizi köklü, saygın ve popüler görünebilir hale getirebilir, ancak sahte takipçilerle hesabınız arasında bağlantı kurmak pahalı bir hatadır. Kullanıcılar sosyal medyada daha da meraklı oluyor ve sahte takipçilerinin bulunduğunu fark ederse, anında güvenilmez olarak algılanacaksınız. Potansiyel müşteriler olabilecek gerçek insanlarla bir ağ oluşturmalısınız. Bu sadece itibarın korunmasına yardımcı olmakla kalmaz, aynı zamanda etiktir.

4. Online Pazarlama Hataları : Söyleyecek çok şey olmadan sosyal medyada yer alma

Sosyal medya yayınlarının her zaman bir amaca hizmet etmesi gerekir. Bu çevrimiçi pazarlama hatasına düşmemeye dikkat edin. Sosyal medyada iyi bir strateji her zaman güçlü içerik pazarlamasını içerir. Facebook, Google+ veya Instagram'a başlamadan önce, öncülük yapabileceklerini söyleyecek bir şeyleriniz olduğundan emin olun. Hedef kitlenize ulaşmak için fotoğraf, video, yaratıcı içerik veya başka faydalı bilgiler kullanın. Sosyal medya pazarlamacılığı yapma vaktiniz yoksa, bu görevi Medanis Bilişim'deki gibi profesyonellere dış kaynak sağlayabilirsiniz.

5. Online Pazarlama Hataları : E-posta pazarlamasını kullanmama

Tüm çabalarınızı sosyal medyaya ve mobil stratejilere yalnızca e-posta pazarlamayı ihmal etmeyin. Bu, maliyetli bir hata olacaktır.E-postası olan insanlardan %86'sı aylık güncelleme almaktan,  61'i haftalık güncellemeler almaktan hoşlanıyor. Burada, Medanis Bilişim AŞ'de üstlendiğimiz her çevrimiçi pazarlama projesinde e-posta pazarlamasını yoğun bir şekilde kullanıyoruz. E-posta pazarlamacılığının kullanılması, mükemmel anlayışlar sunar ve bu, müşterilere daha fazla kişiselleştirme düzeyi sağlamamda yardımcı olur.

6. Online Pazarlama Hataları : Kötü bir e-posta listesi kullanma

E-posta pazarlama söz konusu olduğunda, kötü olan e-posta listelerini kullanarak hata yapmayın. Bu listeler, artık mevcut olmayan pazarlama e-postaları almak istemeyen kişilerin adreslerini içerebilir. Satın alınan listeler, hemen çıkma oranının çok yüksek olduğu, zayıf bir e-posta kampanyasına neden olacaktır. E-posta listelerinizin her zaman alakalı ve güncel olduğundan emin olun. Açık oranlara ve kullanıcıların ileti içindeki bağlantılara tıklamasına bağlı olarak, listelerinizde segmentler veya gruplar oluşturmak da iyi bir fikirdir. Bu şekilde, daha az duyarlı olanları daha seyrek olarak e-postayla gönderirsiniz ve e-postalarınızı daha çok açacak okuyucuları hedeflemeye odaklanacaksınız.

7. Online Pazarlama Hataları : Bir gecede sonuç beklemek

Sonuçların bir gecede alınmasını asla bekleyemezsiniz. Sosyal medya stratejileri, SEO ve içerik pazarlaması daima zaman alır ve sonuç beklemeden önce daima sağlam bir temel oluşturmaya odaklanmalıdır. Ne yazık ki, pazarlamacılar, müşterilere gülünç zaman dilimleri etrafında sözler verebiliyor ancak bunlar mümkün değil. Doğru yapılırsa, çevrimiçi pazarlama mükemmel sonuçlar verebilir, ancak sonuçlar nadiren bir gecede gerçekleşir. Sonuçta sabırlı olun başarı gelecektir.

Medanis Bilişim AŞ 13 yılı aşkın tecrübesi ve yeni teknolojileri takip eden profesyonel ekibiyle size yardımcı olabilir. Unutmayın firmamız web tasarım, web yazılım, mobil uygulama, SEO ve Google AdWords, dijital pazarlama konularında profesyonel bir ekibe sahip. Bizimle iş yaptığınızda bu konularda uzman bir ekibi kiralamış olacaksınız.

 

Etiketler: online pazarlama hata online pazarlama hataları

paylaş

İlgili Yazılar



Yorumlar