Blog Yazılarımız

Editörlerimiz tarafında sizlerin bilgi alması için hazırlanmış yazılarımızı inceleme unutmayın.
Yaşlılar İçin Etkili Dijital Pazarlama Yöntemleri

Yaşlılar İçin Etkili Dijital Pazarlama Yöntemleri

Yaşlılara yönelik pazarlama yapmayı düşündüğünüzde bunun, yazı tiplerinin boyutunu arttırmak ve yaşlı insanların görüntülerini reklamcılıkta göstermek olduğunu düşünebilirsiniz. Birçok işletme arasında yaygın bir uygulama olmasına rağmen, yalnızca bu unsurlar bu pazarın dikkatini çekmeyecektir. Yaşlılar İçin Etkili Dijital Pazarlama Yöntemleri pazar payınızı arttırabilirsiniz.

Aşağıda, kıdemli bir demografiye ulaşmak için pazarlama stratejinize entegre olabilecek bazı ipuçları verilmiştir:

Yaşlılar İçin Etkili Dijital Pazarlama Yöntemleri

1. Göreceli Dil Kullanın

Ürününüzü bir başkasına pazarlamak istiyorsanız, onun dilinden konuşmanız gerekir. Yaşlılara pazarlayacaksanız, genç jargon, şık dil ve internet terimlerine girmekten kaçınmanız gerekir.

Alışık olmadıkları bir dili kullanmaktan kaçınmanız gerekir. Bu, “Like’lamak” ve “Retweet” gibi terimleri kullanmaktan kaçınmak demektir.

2. Başkalarının Satın Alma Kararlarını Önemsediklerini Düşünmeyin

Yaşlılar kendi kararlarını veremeyen çaresiz insanlar değildir. Kendi tercihlerini yapmayı sevenler genellikle güçlü, sağlıklı yetişkinlerdir. Ürününüzü satmak için bir bakıcı kitlesi veya çocuklarıyla konuşmanız gerektiğini varsaymayın. Onlara kendi kararlarını verebileceklerini hissettirin.

3. Onların Kriterleriyle Gençlerinkinin Farklı Olduğunu Anlayın

Birisine bir ürün ya da hizmet sattığınızda, temel pazarlama bilgisi, bunları “ürün” olarak satmadığınız anlamına gelir, aksine ürünün onlar için ne yapacağını belirtir. Örneğin, ürününüz bir matkap ise, oluşturabileceği deliği gerçekten satıyorsunuz demektir. İnsanları ikna edebilecek olan şirketin sondajı üstün bir delik açar ve kazanır.

Yaşlılar söz konusu olduğunda, gençlerin istediği şeylerin aynısını mutlaka istemiyorlar, ancak bu aynı ürünü istemediği anlamına gelmiyor. Aynı ürünü, niye isteyebileceklerini keşfedebildiğiniz sürece herkese satabilirsiniz.

4. Onlar İçin Kolaylaştırın

Ahmet amca, elinde bir iPhone ile büyümedi. Bu nedenle, bir web sayfasında veya bir uygulamada belirli eylemleri gerektiren şeylerin kendileri için doğal olmaması gerekiyor. Örneğin, bir hamburger menüsünün ne olduğunu veya tıklanacak bir şey olup olmadığını bilemeyebilirler.

Pazarlama stratejinizin bir kısmının insanların sembolleri tıklamasını veya ince baskıyı okumasını gerektiriyorsa, potansiyel üst düzey müşterilerinizin büyük bir bölümünü kaybedebilirsiniz. Bu seçimleri yalnızca yaşlılar için yapmayın. Herkes kolay, net bir satış sürecinden yararlanabilir. Kullandığınız teknolojiler basit olsun ve insanları ne yapacakları konusunda yönlendirsin. Herkes teknolojiye kolay uyum sağlayacak diye bir mecburiyet yok. Bankamatik gibi kartı takarsınız ve bir tuşlamayla paranızı çekersiniz.

5. Çok Kanallı Pazarlamayı Kullanın (kataloglar gibi)

Araştırmalara göre özellikle 65 yaş üstü yetişkinlerin sadece %27’si akıllı bir telefona sahip. Bu sayı kademeli olarak artarken, yaşlıların çevrimdışı dünyada yaşadığının iyi bir göstergedir. Yaşlılar için pazarlama yapıyorsanız sadece mobil merkezli düşünmeyin. Çoğu yaşlı evindeki bilgisayarları kullanıyor hala akıllı telefonları aktif olarak kullanamıyor. Bu yüzden çalışmalarınızı eşit dağıtın. Hem mobilde, hem masaüstü bilgisayarlarda hem de kataloglarda bulunun.

Üst düzey pazarınızın çoğuna ulaşmak istiyorsanız, çok kanallı pazarlama yöntemini hedefleyerek kullanmanız gerekir. Bu çevrimiçi pazarlamayı kullanamadığınız anlamına gelmez, ancak çabalarınızın çoğunluğu pazarınızın çoğunluğunun bulunduğu yerde yoğunlaşmalısınız.

 

Mesajınızın Alındığından Emin olun

Yaşlılar, hayatlarını bir şekilde kolaylaştıracaklarını bildikleri ürün ve hizmetlerin olmasını isterler. Ve ürününüzün bunu nasıl yapacaklarını bildiklerinden emin olmak sizin işinizdir.

Bu yararlı ipuçlarını izlerseniz, yalnızca üst düzey demografinize erişmenin yanı sıra onları uzun vadeli müşteriler olarak da tutmanın daha kolay olacağını göreceksiniz.

Medanis Bilişim AŞ 13 yılı aşkın tecrübesi ve yeni teknolojileri takip eden profesyonel ekibiyle size yardımcı olabilir. Unutmayın firmamız web tasarım, web yazılım, mobil uygulama, SEO ve Google AdWords, dijital pazarlama konularında profesyonel bir ekibe sahip. Bizimle iş yaptığınızda bu konularda uzman bir ekibi kiralamış olacaksınız.

Yaşlılar İçin Etkili Dijital Pazarlama Yöntemleri yazımıza yorum bırakabilirsiniz.

About Author

Medanis Destek