Google Sıralamanızı Arttıracak Yöntemler
Modern SEO’da mütevazi başlık etiketinin hala önemli olup olmadığını merak ediyor olabilirsiniz. Tıklama oranınız söz konusu olduğunda, cevap büyük bir evet olacaktır. Hala başlık eklemek SEO’yu etkiliyor. Başlık etiketlerinizi SEO uyumlu yaparak başarı elde edebilirsiniz. Google Sıralamanızı Arttıracak Yöntemler ile web sitenizin Google sıralamasını büyük ölçüde üstlere taşıyabilirsiniz.
Şimdi, kendinize şu soruyu soruyor olabilirsiniz: “Başlık etiketleri SEO’da halen önemli mi?” Geçmişte bir çok korelasyon çalışması yaptık. Bu korelasyon çalışmaları, son yıllarda farklı şeylerin azaldığını göstermiştir. Ancak son zamanlarda, insanların başlık etiketlerini değiştirdikleri ve sıralamalarında belirgin ve ölçülebilir bir artış gördükleri bir sürü deney gördük.
Artık, kullanıcıların bazen unuttuğu başlık etiketlerinin diğer bir yönü, elde ettiğiniz tıklama oranıdır. Başlık etiketini doğru alırsanız, trafiği belirgin bir şekilde artırabilirsiniz. Şimdi, tıklama oranını kullanarak trafiğinizi artırmak için n çok sayıda deney yaptık, bunu artırırsanız ölçülebilir şekilde artırabilirsiniz.
Artan tıklamalara dayalı trafik, belirli koşullar altında sıralamalarını artırıyor gibi görünebilir. Böylece ikili fayda elde edersiniz. Bu yüzden bugün sizinle konuşmak istediğimiz şey – bu sıralamaları artırarak ziyaretçinizin arama motoru sayfalarında göreceği ilk şeyi değiştirerek bu trafiği artırmaktır.
Unutulmaması gereken önemli şey bunlarla denenecek şeyler. Bu çalışmaların hepsi sizin için işe yaramayacak. SEO bir nevi deneme yanılma çalışmasıdır. Çalışmaları denersiniz ve hangisinden başarı elde ederseniz o yöntemlerde devam edersiniz. Bu nedenle bunlardan bazılarını deneyin ve bunlar, başlık etiketi denemelerinizden bazılarında nereden başlayacağınıza dair bir fikir verecektir.
Google Sıralamanızı Arttıracak Yöntemler
1. Sayılar
Buna bir örnekle başlayalım: “Bir Zombi Kıyametinin 5 İşareti” veya “Mutantların Araç Sigortasında% 22 Tasarruf Etmesi”. Tabi ki espri yapıyoruz. Bir zombi avcısı değilseniz siz bunu “İşletmenizde Satışları Arttırmanın 5 Yolu” gibi adapte edebilirsiniz.
- Bilişsel Önyargı – Bunları arama motoru sayfalarında gördüğünüzde bazen biraz daha yüksek bir tıklama oranı elde etme eğilimindedirler. Bu, bilişsel bir önyargı nedeniyle çalışır. Beynimiz, göze çarpan ve spesifik olan şeyleri bulmak için eğitilir. Arama sonuçlarını tararken çok bilgi var. Böylece beyniniz üzerinde kavrayabileceğiniz bazı şeyler bulmaya çalışacak ve rakamlar hem spesifik hem de ön plana çıkan nihai şeylerdir. Bazen, bazı durumlarda, başlık etiketlerindeki sayıları kullanarak daha yüksek bir tıklama oranı elde edebilirsiniz.
2. Tarihler
Anahtar kelime araştırmasında tarih kullanma yazının tıklanma oranını arttırabilir. Anahtar Kelime Gezgini veya Google AdWords veya Semrush gibi araçları kullandığınızda , önceki yıllara bakmanız gerekir. Baktığınızda 2016’nın En Çok Satan Arabası gibi başlıkların daha çok arandığı ve tıklandığı görülüyor.
3. Uzunluk
Bu, en çok tartışılan şeylerden biridir; SEO’yu en çok öfkelendiren şey, denetimler yaparken veya başlık etiketlerine baktığımızda ortaya çıkmaktadır.
Chino Model Kırmızı Renkli Pantolon, ancak bununla ilgili iki sorun var. Bu çok geniş bir yoldur. “Pantolon kıyafeti” her şey olabilir. Bu başlık etiketi çok seyreltilmiş haldedir. Bunun ne hakkında olduğunu gerçekten bilmek zor. Taramaya çalışıyorsunuz. Okumaya çalışıyorsunuz. Arama motorları aynı şekilde ona bakacak. Bu pantolonla mı ilgili?
- Etsy çalışması – Etsy, son zamanlarda Etsy’nin yüzbinlerce URL’yi ölçtüğü bir çalışma yaptı ve başlık etiketlerini kısalttı, çünkü sıklıkla daha uzun başlık etiketi bir sorundu. Daha kısa başlık etiketleri, o kadar çok değil. İnternette daha uzun başlık etiketleri görürsünüz. Başlık etiketlerini kısalttığında, sıralamalarda ölçülebilir bir artış gördü.
- 50-60 Karakter – En iyi uygulamaların genellikle 50 ila 60 karakter arasında olması nedeniyle en iyi uygulamaların en iyi yolu olduğu şeylerden biridir.
- En iyi anahtar kelimeleri kullanın – Bunu kısaltırken hangi anahtar kelimeleri koyacağınıza karar verirken, anahtar kelime araştırmanızı yapın ve anahtar kelimeleri buna göre seçin. Google gibi araçları kullanabilirsiniz.
Dolayısıyla, Analytics’e veya Google Arama Konsolum’a girersek, insanların aslında “pantolon”, “Mavi Jeans” ve bunun gibi bir şey aradığını görebiliriz. Bu parametrelere uyan bir başlık etiketi oluşturabilirim, “Mavi Jeans ASL Kırmızı Pantolon “, kategori “pantolon” ve “Mavi JEans”. Bu kazanan başlık etiketiniz olacak ve büyük olasılıkla sıralamada bir artış göreceksiniz.
4. Eşanlamlılar ve varyantlar
Anahtar kelime araştırmanızı yaptığınızı ve en iyi anahtar kelimelerinizin “ucuz otomobil” olduğunu varsayalım. Ucuz taksiler için optimize etmek istiyorsunuz. İnsanlar bunu farklı şekillerde arıyor olabilirler. Onlar arıyor olabilir “uygun fiyatlı araba” veya “düşük maliyet” veya “ucuz araba”böyle şeyler.
Dolayısıyla bu varyantları kullanmak, eş anlamlıların ve varyantların ne olduğunu bulmak ve bunları başlık etiketinize eklemek istiyorsanız. Bu yüzden başlık etiketi “Hızlı Uygun Fiyatlı Araba, Hızlı Taksi, Ucuz Otomobil” olabilir. Bu, 50 ila 60 kelime sınırı içinde üç farklı şey için optimize edilmiştir ve bu tüm varyantları gösterecek ve aslında bunu kullanmak için biraz daha yüksek bir derece verebilirsiniz.
- Arama motoru sayfaları/ anahtar kelime araçlarını kullanın – Bu eşanlamlıları ve varyantları bulma şeklinizle, kesinlikle SERP’lere bakabilirsiniz. Anahtar kelimenizi SERP’lere, Google’a yazın ve arama sonuçlarında cesur vurguladıklarını görün. Bu, çoğu zaman insanların aradıkları varyasyonları verir, insanlar da sayfanın alt kısmında sorar. Anahtar Kelime Gezgini veya SEMrush veya hangisini seçerseniz seçin, ayrıca Analytics’iniz gibi en sevdiğiniz anahtar kelime aracı. Google Search Console, bu eş anlamlı ve varyantlar için mükemmel bir bilgi kaynağıdır.
5. Harekete geçme çağrısı
Artık, anahtar kelime araştırmanızın içinde harekete geçirici kelimeleri bulamayacaksınız, ancak kullanıcıların gerçekten tıklamalarına yardımcı oluyorlar. Bunlar eylem fiilleridir.
- İşlem kelimeleri – satın alma, indirme, arama, dinleme, seyretme, öğrenme ve erişme . Bunları kullandığınızda, kullanıcının biraz anahtar kelime ötesinde bir şeyler yapabileceğini belirttikleri için biraz daha heyecan veriyorlar. Bu yüzden mutlaka arama kutusuna yazmıyorlar. Sonuçlarda gördükleri zaman, “Vay canına, bir şey indiririm” etkisi oluşturabilir.
6. En çok kullanılan anahtar kelimeler
Bu biraz gözden kaçırılmış ve gelişmiş bir kavram. Çoğu zaman, sayfamızı bir anahtar kelime grubu için optimize ediyoruz, ancak gelen trafik başka bir anahtar kelime grubudur. Ancak çok güçlü olan şey insanların kelimelerini arama kutusuna yazdıkları zamanki gibi aynı kelimeleri başlık etiketlerinde görüp tıklama oranını artıracak olmasıdır.
Sayfanızı yalnızca denemek istediğiniz trafik için değil, aslında aldığınız trafik için optimize etmek çok önemlidir. Bu ikiyle evlendiğinde, her yönüyle daha güçlü olabilirsiniz.
7. Sorular
Sorular, başlık etiketlerinizde kullanılacak harika araçlardır. Bunlar, “Kelebekler Nereye Göç Eder?” gibi şeylerdir. Belki de anahtar kelimeniz sadece “kelebeklerin göç etmesi” dir. Ancak bir soru soran bir merak uykusu yaratırsınız ve insanlara tıklamaya teşvik edersiniz. Veya “PageRank Nedir?” Bu kendi wp_betawppostsumuzda yaptığımız bir şey. Böylece merak uyandırabilirsiniz.
Medanis Bilişim AŞ 13 yılı aşkın tecrübesi ve yeni teknolojileri takip eden profesyonel ekibiyle size yardımcı olabilir. Unutmayın firmamız web tasarım, web yazılım, mobil uygulama, SEO ve Google AdWords, dijital pazarlama konularında profesyonel bir ekibe sahip. Bizimle iş yaptığınızda bu konularda uzman bir ekibi kiralamış olacaksınız.
Google Sıralamanızı Arttıracak Yöntemler yazımıza yorum bırakabilirsiniz.