Yapay Zeka Pazarlamada Nasıl Kullanılabilir?
Bilimkurgu alanından kitlelerin istekli ellerine geçen yapay zeka, modern işyerlerinde hızla devrim yaratıyor. İç görü odaklı e-ticaret platformlarından, IoT (şeylerin interneti, internetle kontrol edilebilen akıllı cihazlar) ile yenilikçi ittifaklara kadar yapay zeka, pazarlamanın geleceğine kalıcı bir dalga etkisi yaratacak etkiler üretiyor. Yapay Zeka Pazarlamada Nasıl Kullanılabilir? İşletmeniz veya web sitenizde yapay zekayı nasıl kullanabilirsiniz?
Yapay Zeka Pazarlamada Nasıl Kullanılabilir?
Yapay Zekayı Anlayın
Araştırmalar 2017 yılında yapay zekaya olan yatırımın %300 oranında artacağını ön görüyor. Forrester’ın AI için öngörülen olasılıkların listesi, işletmelerin verilere erişimi artırmak, daha hızlı iş kararları almak ve bilgi birikimleri ile eylemler arasındaki boşluğu kapatmak gibi olasılıklar listesinde yer alıyordu. Yapay Zeka Pazarlamada Nasıl Kullanılabilir?
2017 yılı bitmek üzere ve B2B ve B2C işletmeler aslında yapay zeka ve makine öğrenimini karmaşık sistemler, gelişmiş analitik ve bilişsel bilgisayar aracılığıyla entegre ediyorlar. Birçok servis sağlayıcı yapay zeka bileşenlerine ve bilişsel bilgi işlem uygulamalarını anahtar teslimi çözümlerine dahil ediyor ve böylece işletmelerin pazarlamada daha hızlı ve daha doğru kararlar almalarına yardımcı oluyor. Modern pazarlamacılar, içerik oluşturma ve arama motoru tarafından optimize edilmiş başlıklar oluşturma gibi günlük görevleri yerine getirmek için hızlı bir şekilde yapay zekaya güveniyor. Yapay Zeka Pazarlamada Nasıl Kullanılabilir? – Yapay zeka, pazarlamacılara çabalarını mükemmelleştirmek için ihtiyaç duyduğu gelişmiş, gerçek zamanlı bilgileri veren inanılmaz derin öğrenme yetenekleri ve veri analizi araçlarına kapı açıyor.
Birçok şirket yapay zekayı pazarlamanın ötesinde, yenilikleri artırmak ve endüstrilerini ileriye götürmek için kullanıyor. Örneğin, 2017’de izlenecek yeni teşebbüslerden biri olan Yapay Zeka Pazarlamada Nasıl Kullanılabilir? CureMetrix, hastanelerin hastalarına bakmasına yardımcı olmak için yapay zeka algoritmaları kullanıyor. Yapay Zeka Pazarlamada Nasıl Kullanılabilir? CureMetrix, yapay zeka kullanarak daha sağlıklı tanı koyma ve hastaların hayatta kalma oranlarını artırma olanağı sağlayan optimize edilmiş veri toplama ve analiz özelliklerine sahiptir.
Yapay Zeka Pazarlamada Nasıl Kullanılabilir?
Derin öğrenme, yapay zeka pazarlamanın kalbinde. İnsan beyninin sinir ağlarından ilham alarak algoritmalarla ilgili makine öğrenimi sektörünü tanımlar. Derin öğrenme, bilgisayarlara kullanıcı sorguları, metin, görüntüler ve konuşma kalıplarını nasıl anlayacaklarını “öğretmek” için algoritmalar kullanır. Ardından bilgisayar, bilginin, kullanıcıların ihtiyaçlarına göre ilgili, faydalı yanıtlar ve çözümler sunmak için kullanır. Yapay zeka ile derinlemesine öğrenme, markaların kullanıcı taleplerine daha iyi yanıt vermesine ve dokunaklı, aşırı alakalı içerik ve reklamlar yaratmasına olanak tanır.
Derin öğrenmeyi kullanan bir marka örneği, Facebook’un Facebook’ta yayınladığı yeni DeepText yayınıdır. Bu uygulama, Facebook’un halka açık yayınlardaki binlerce öykü ve yorumu birkaç dakika içinde insanın hassasiyetiyle analiz etmesine yardımcı olan yeni bir yapay zeka uygulamasıdır. DeepText, argo ve kültür özgü dili anlamak, 20’yi aşkın dili analiz etmek ve metni anlamlı iletişim haline çevirmek için çalışır. DeepText’i kullanarak, Facebook doğru tavsiyelerde bulunabilir ve kullanıcıların görüşmelerine dayalı olarak alakalı içeriği gösterebilir. Facebook’un şu anda elde edebileceği pazarlama alakası seviyesi rakipsizdir ve sosyal medya platformunu içerik tavsiyesinin ön planına iter.
Yapay Zeka Pazarlamada Nasıl Kullanılabilir? DeepText gibi derin öğrenme yöntemleri, markaların kritik kullanıcı verilerini toplamasına, toplamasına ve analiz etmesine yardımcı olabilir. Şirketler, her birey için yüksek kişiselleştirilmiş içerik oluşturmak için aramaları, sesli sorguları ve markayla olan tüketici etkileşimlerini kullanabilir. Yapay zeka, kullanıcı katılımını ve sadakatini şimdiye dek olmadığı kadar kolaylaştırarak daha kişisel bir marka deneyimi yaşatabilir. Sadece insan beyniyle mümkün olan şey, yani müşteri verilerini manuel olarak inceleyen ve bunu pazarlama amaçlı anlam ifade eden işletme sahipleri, şimdi makine tarafından yönlendirilen yapay zeka uygulamaları sayesinde şaşırtıcı doğrulukla otomatikleştirilmiştir. Yapay zeka büyük bir ölçekte derin öğrenmeyi mümkün kılmıştır.
YAPAY ZEKA PAZARLAMADA NASIL KULLANILABİLİR? : VİZYONA DAYALI YAPAY ZEKA PAZARLAMA UYGULAMALARINDAN YARARLANIN
Yapay Zeka Pazarlamada Nasıl Kullanılabilir? sorusunun cevaplarından birisi vizyona Dayalı yapay zeka, gözlem kameralarından görüntüler gibi görsellerle doğru veri çıkışı üreten bir algoritmayı birleştirir. Fiziksel şirketler, mağazalardaki görüntüleri yakalayarak ve tüketici davranış kalıplarını tanımlamak ve mağaza içi ekranların etkililiğini ölçmek için algoritmalarla eşleştirerek görme odaklı yapay zekadan yararlanabilir. Bilgisayar sistemleri görsel verileri kaydedebilir, kullanılabilir bilgileri çevirebilir ve okunabilir, anlaşılır bir raporda pazarlamacıya teslim edebilir.
Yapay Zeka Pazarlamada Nasıl Kullanılabilir? Örneğin, bir mağazaya girdikçe müşterilerin göz hareketlerini takip etmek için yapay zeka kullanıldığında, pazarlamacılar ekranları veya ürünleri en etkili olan yere yerleştirmelerinde yardımcı olabilirler. Yapay zeka, dışarıdan geçen arabaların plakalarını bile okuyabilir, numaraları bir şahsa üçüncü bir şahıs aracılığıyla aktarabilir ve onu aşırı alakalı, kişiselleştirilmiş pazarlama deneyimleri oluşturmak için kullanabilir. Tüketici gizliliği, görme tabanlı yapay zeka kullanırken bir faktör olmakla birlikte, şirketler mağaza içi ve mağazadan çıkmış video görüntülerinden topladıkları verilerle pazarlamayı yepyeni bir seviyeye götürebilir.
Yapay Zeka Pazarlamada Nasıl Kullanılabilir? E-ticaret sektöründe, işletmeler SnapChat ve Instagram gibi görsel kaynaklı sosyal medya platformlarındaki içeriği analiz etmek için yapay zeka kullanabilir; bu da kullanıcı tarafından oluşturulan görsel içeriği verilere dönüştürür. Yapay zeka, marka logolarındaki veya kullanıcı videolarındaki ve görüntülerdeki kalıpları tanıyabilir ve daha sonra pazarlamacılar, bu bilgileri sosyal medya pazarlama çabalarını artırmak ve kullanıcı katılımını artırmak için kullanabilir. Kullanıcıların talep ettiği, tükettiği ve daha fazla fotoğraf ve video içeriği yüklediği yapay zeka pazarlamacılığı önemi artmaya devam edecek.
YAPAY ZEKA PAZARLAMADA NASIL KULLANILABİLİR?: DİL TABANLI YAPAY ZEKA TEKNOLOJİLERİ
Dil tabanlı yapay zeka, yeni bir teknoloji değildir. Araştırmacılar, yıllarca konuşulan ve yazılan kelimeleri toplamak ve analiz etmek için yapay zekayı kullanmıştır. Siri ve Amazon’un Alexa gibi yenilikleri, insan cümleciklerini “yorumlamak” için dil temelli yapay zekayı kullanmış ve 2011 yılından beri ilgili cevaplarla kullanılmıştır. Ancak, bu yapay zeka türü, yalnızca dil analizi ve anlama noktasının ötesine geçer. Teknoloji henüz gerçek ve anlamlı konuşma noktasına gelmemişken, anlayışı ve geliştirilmiş yanıtları genişletmiştir.
Dil tabanlı yapay zeka, chat botlarına pazarlama alanını açtı. Chatbot’lar yani müşterinin canlı olarak soru sormasını sağlayan botlar müşterileri ile etkileşim kurmak ve ihtiyaç ve isteklerine yanıt vermek için konuşma arayüzü kullanır. Yapay Zeka Pazarlamada Nasıl Kullanılabilir? ve Chatbot’lar, akıllı insan sohbetlerini taklit ederek bir markayı daha ilgilenici, empatik ve yardım etmeye istekli görünüyorlar. Müşteriler, bir müşteri hizmetleri temsilcisi olduğu gibi, doğrudan ev bilgisayarlarından veya mobil cihazlarından chatbot’larla etkileşimde bulunabilirler. Modern chatbot’ları daha önceki konuşmalardan bile öğrenebilir ve gelecekte sorulara daha doğru cevap verebilir.
Pazarlamacılar, kullanıcı deneyimini optimize etmek için satış araçları, ödeme işlemcileri ve etkileşim yöneticileri olarak dil tabanlı yapay zeka kullanıyor. Satın alma sürecini kendi başlarına çözmek zorunda kalmazsak, müşterileriniz artık bunun için chatbot’lara güvenebilir. Kontrol dışarı bir yapay zeka chatbot yardımı ile sadece bir tıklama alır. Yapay Zeka Pazarlamada Nasıl Kullanılabilir? Dil tabanlı yapay zeka, inanılmaz oranlarda gelişiyor, yakın geçmişteki deneyimlerden “öğreniliyor” ve bir dahaki sefere daha iyi bir deneyim yaratmak için otomatik olarak optimize ediyor. Bugünkü botlar müşterilerinizle sohbet edebilir, takımınızdan bilgi alabilir ve müşteri memnuniyetini artırabilir.
YAPAY ZEKA PAZARLAMADA NASIL KULLANILABİLİR? : VERİ ANALİZİ
Yapay zekanın pazarlamadaki en kritik avantajı veri analizi yetenekleridir. Yapay zeka, şeylerin interneti (IoT) ve büyük veriler tüketici bilgisi analizinin üçlüsünü oluşturur. Makine öğrenimi, muazzam veri kümelerini analiz edebilir ve pazarlamacılar için gerçek ve uygulanabilir bilgiler elde edebilir. IoT, büyük veriler toplar, ancak yapay zeka olmadan bilgi edinemez. Yapay zeka, makine verilerini hızlı ve hassas analiz etmenizi sağlar. Yapay zeka, pazarlamacıların verileri hızlı ve kolay bir şekilde anlamasını sağlar.
Yapay Zeka Pazarlamada Nasıl Kullanılabilir? – Yapay zeka ve IOT, bir simbiyotik ilişki içindedir, burada bir diğeri olmadan başarılamaz. Pazarlamacılar yapay zeka uygulamaları ile raporlar üretebilir ve IoT’un ürettiği bilgilerden öğrenebilirler. Yapay zeka bu verileri alakalı yapar. Milyarlarca veri payı düzenler, bunları en önemli noktaya daraltıp gerçek, canlı ve hareketli bilgi parçalarına dönüştürür. İşletme sahipleri IoT’u, verileri anlamaya yetecek kadar yapay zeka olmadan tam potansiyeline kullanamazlar.
YAPAY ZEKA: PAZARLAMANIN GELECEĞİNİ ŞEKİLLENDİRMEK
Yapay Zeka Pazarlamada Nasıl Kullanılabilir? İşletmedeki yapay zeka, büyük verileri incelikle toplamak ve analiz etmek, tüketici görüşlerini artırmak ve hızlı, verimli bir karar verme olanağı sağlamaktadır. Yapay zeka, büyük veri, IoT ve insan beyni ile birleşince, pazarlama için mümkün olanın sınırı kaldırılabilir. Yapay zeka, iş adamlarının farklı veri türleri toplamasına, daha derinlemesine analizler yapmasına ve bilgilerin etkili bir şekilde kullanılmasına dayalı olarak işlem yapmasına olanak tanır. Yapay Zeka Pazarlamada Nasıl Kullanılabilir? Bir pazarlamacı olarak yapay zeka, mesleki kariyerinizde yaptığınız en iyi yatırım olabilir.
Medanis Bilişim AŞ 13 yılı aşkın tecrübesi ve yeni teknolojileri takip eden profesyonel ekibiyle size yardımcı olabilir. Unutmayın firmamız web tasarım, web yazılım, mobil uygulama, SEO ve Google AdWords, dijital pazarlama konularında profesyonel bir ekibe sahip. Bizimle iş yaptığınızda bu konularda uzman bir ekibi kiralamış olacaksınız. Yapay Zeka Pazarlamada Nasıl Kullanılabilir?
Yapay Zeka Pazarlamada Nasıl Kullanılabilir? için 444 5 698 numaralı telefondan bize hemen ulaşabilirsiniz.
Yapay Zeka Pazarlamada Nasıl Kullanılabilir? yazımıza Yapay Zeka Pazarlamada Nasıl Kullanılabilir? hakkında yorum bırakabilirsiniz.