Blog Yazılarımız

Editörlerimiz tarafında sizlerin bilgi alması için hazırlanmış yazılarımızı inceleme unutmayın.
Web Tasarım Ajansında Neler Aramalısınız?

Web Tasarım Ajansında Neler Aramalısınız?

Şirketinize yeni bir web sitesi yaptırmak konusunda oldukça heyecanlı olabilirsiniz. Birçok ajanstan teklif alıp elinizde onlarca sayfa tekliften hangisini seçmeniz gerektiğini düşünüyor olabilirsiniz? Artık tüm bu sayfaları sıralamanız ve iş için en iyi tasarımcıyı seçmeniz gerekir. Seçmek imkansız görünüyor olabilir. Web Tasarım Ajansında Neler Aramalısınız? Karar aşamasında nelere dikkat etmelisiniz?

Yeni web sitenizin şirketinizin gelecek başarısını belirleyeceği göz önüne alındığında, muhtemelen şansa bırakmak istemezsiniz. Ancak bütçenize uyması dışında nelere dikkat etmelisiniz?

Web Tasarım Ajansında Neler Aramalısınız?

PROFESYONEL BİR BELGE

İyi web tasarımı şirketleri, ihtiyaçlarınızı, projenin kapsamını, yeteneklerini, maliyetini ve çok daha fazlasını ayrıntılarıyla anlatan, iyi düşünülmüş bir belge ile tepki verecektir. Size ayrıntılı bir belge vermeyen herkes hemen reddedilmelidir. Kesinlikle, projenin amaç ve kapsamını açıkça tanımlamayan bir sözleşme sunmalılar. “Size 5.000 lira ödeyeceğiz” yazan basit bir e-posta ile size geri dönecek olursa, hemen bu ajansları elemelisiniz.

Teklif belgesi ve sözleşme hem sizi hem de ajansı olumsuz durumlardan korumak için yapılır.

MÜŞTERİ ARKA PLANI

Kim olduğunuzu biliyorsunuz, bu nedenle saatlerce kendiniz hakkında okumaya gerek duymuyorsunuz. Ancak arka planınızı özetleyen bir web tasarımı önerisi size çok önemli bir şey söylemelidir: sizi dinliyorlar mı? Kim olduğunuzu ve neye ihtiyacınız olduğunu biliyorlar mı? İdeal olarak, kısa bir şirket tanıtımını, web sitesinin mevcut durumunu ve hedef kitlenizi içeren bilgiler isteyeceklerdir. Müşteri arka planı önerinin ilk bölümlerinden biri olmalıdır ve ayrıntılı ve doğru olmalıdır.

PROJE DETAYLARI

Yeni web sitenizin neye ihtiyacı olduğunu biliyorsunuzdur. Web tasarım şirketiniz var mı? Teklif, arzulanan durumunuzu, tasarım ve geliştirme yönergelerinizi ve web sitenizin hedeflerini özetlemelidir. Durum inceleme sırasında şirkete söylediğiniz her şey teklifte olmalı. Ancak bu, dinlemenin ötesinde bir uygulama. Web tasarım yeterliliğinde bir uygulama. Bu bölümü okuduktan sonra, yeni web sitesinin neyi başarmasını istediğinizi tam olarak biliyor olacaksınız.

PROJE KAPSAMI

Proje kapsamı proje ayrıntılarından inşa edilmelidir. Ayrıntılar bölümü, web sitesinin neye ihtiyacı olduğunu gösteren bir genel bakış. Kapsam, bunu gerçekleştirmek için ne yapacaklarını özellikle açıklıyor. Tasarım yapacakları şablon sayısını, farklı düzen türlerini, entegrasyonları, işlevselliği ve projeye dahil edilecek diğer her şeyi içermelidir. Bu bölüm, yapacakları her şeyi tanımlar, bu nedenle iyice anladığınızdan emin olun. Teklifi imzalarsanız ve bu bölümde bir şey yoksa, ekstra ödeme yapacaksınız demektir. Neyin dahil edildiğini ve neyin dahil olmadığını belirten açıkça tanımlanmış bir proje kapsamı arayın.

ÖNERİLEN CMS

Akılda tutulan bir içerik yönetim sistemi (CMS) olabilir. Veya önerilerinize açıktır. Her iki durumda da, öneriniz projeniz için en iyi CMS ile ilgili net bir öneri sunmalıdır. Çoğu durumda, tescilli bir CMS değil, açık kaynaklı bir CMS istersiniz. Teklif, tescilli bir CMS önerirse, CMS’nin neden milyonlarca başarılı şirketin güvendiği kanıtlanmış sistemlerden daha iyi olduğunu açıkça belirtmelidir. Teklifin önerdiği CMS’nin özelliklerini ve avantajlarını anladığınızdan emin olun.  

FİRMA GEÇMİŞİ

Web tasarım şirketini araştırma öncesi ve teklif öncesi ilk incelemenizden zaten biliyorsunuzdur. Teklif sizden daha fazla olmalı, ancak yine de şirketin geçmişi ve yetenekleri hakkında özel ayrıntılar içermelidir. Teklif kapsamında şirket geçmişini okuduktan sonra, yeni web siteniz için doğru boyutta ve uygun olduklarından emin olmalısınız.

METODOLOJİ

Yetenekli olduklarını bilmek istersiniz. Ayrıca nasıl çalıştıklarını bilmelisiniz. Teklif, stratejilerini ve tasarım ve geliştirme yaklaşımlarını ana hatlarıyla belirtmelidir. Süreci ve projeyi takip ettiklerini göstermelidir. Belgeleri sürekli ileri geri e-postayla gönderir misiniz, yoksa profesyonel bir araç kullanarak proje yönetimini herkes için kolay ve kullanışlı hale getirirler mi? Metodolojisi, sizi ne yaptıklarını bildiklerini ve projenizi kendiniz için çok stresli yapmadan halledebileceklerinden emin olmalısınız. 

ŞARTLAR VE KOŞULLAR

Bu sıkıcı bir sıradan bir bölüm değil. Bu, ödeme koşullarını, teminatları ve projenin sahipliğini açıkça tanımlayan bir bölümdür. Ne zaman ve nasıl ödeyeceğinizi bilmeniz gerekir. Ücrete tabi olabilecek ekstra masrafları bilmeniz gerekir. Bir şey bozulduysa ne yapacaklarını bilmelisiniz. En önemlisi, başlatıldığında web sitesinin kime ait olduğunu bilmeniz gerekir. Şartlar ve koşullar bölümünde “site, [adınız tamamen dolduğunda telif hakkı ve mülkiyet hakkı]” içermezse, teklifi imzalamak istemezsiniz.

İLGİLİ İŞ ÖRNEKLERİ

Açıkçası yaptıklarını kendi çevrimiçi portföylerinden görebilirsiniz, ancak teklif, şirketin kendi projenize ilişkin yeterliliğini gösteren benzer çalışmaların örneklerini açıkça göstermelidir. Bir e-ticaret sitesi istiyorsanız ve yalnızca size B2B örnekleri gönderdiyse, o zaman doğru şirket değiller. Projenizle alakalı 3-5 geçmiş projeleri içeren bir teklif arayın.

AYRINTILI ALINTI

Teklifin son sayfası, aradığınız şey olmalıdır (ancak önce bu sayfaya gitmek için günaha karşı direnmek). Bu teklif. Web tasarım şirketinin, bu projenin kaça mal olacağını size söylediği yer burasıdır. Bir kerelik proje masraflarının detaylandırılmış bir listesini içermelidir. İçerik yazma, proje yönetimi, tasarım, geliştirme, test etme, eğitim vb. Için ne kadar para harcıyorsun, görmek istersiniz. Her şeyi bir araya getiren bir öneriye güvenmeyin. Ayrıca barındırma, pazarlama gibi herhangi bir aylık veya devam eden maliyeti de içermelidir. Alıntıdan sonra sürpriz olmamalıdır. 

KARAR VERME

İster inanın ister inanmayın, fiyat teklifin tek önemli parçası değil. Önerinin kalan kısmı fiyat haklı olmalıdır. O alıntı sayfasına ulaştığınızda, ne pahasına olursa olsun onları kiralamanız gerekir. Web sitenizi ucuza yaptırarak hiçbir işe yaramaması mı daha iyi yoksa belli bir bütçe ayırarak profesyonel bir web sitesine sahip olarak size kat kat fazlasını kazandırması mı?

Medanis Bilişim AŞ 13 yılı aşkın tecrübesi ve yeni teknolojileri takip eden profesyonel ekibiyle size yardımcı olabilir. Unutmayın firmamız web tasarım, web yazılım, mobil uygulama, SEO ve Google AdWords, dijital pazarlama konularında profesyonel bir ekibe sahip. Bizimle iş yaptığınızda bu konularda uzman bir ekibi kiralamış olacaksınız.
Web Tasarım Ajansında Neler Aramalısınız? için 444 5 698 numaralı telefondan bize hemen ulaşabilirsiniz.

Web Tasarım Ajansında Neler Aramalısınız? yazımıza yorum bırakabilirsiniz.

About Author

Medanis Destek