Logo

Web Sitesi Fiyatı Belirlerken Gizli Maliyetler Neler Olabilir?


paylaş
Web Sitesi Fiyatı Belirlerken Gizli Maliyetler Neler Olabilir?

Web sitesi yaptırmayı veya web sitesini yeniletmeyi düşünen bir çok kişi aynı soruyu düşünür "Web Sitesi Fiyatı Belirlerken Gizli Maliyetler Neler Olabilir?"  Bu, özellikle web varlıklarını genişletmek isteyen şirketler için önemli bir sorudur. Diğer bir önemli sorun gizli masraflarla ilgilidir. Çok az insan, projelerine eklenen tüm faktörleri dikkate alır. Yeni siteniz için bir bütçe belirlenirken, bu 5 maddeye dikkat etmelisiniz:

# 1 - Zaman

Web sitenizin tasarımcısının sizin bilginize ihtiyacı var. Sitenizin tasarımı, yönlendirilmesi ve geliştirilmesi konusunda sizinle görüşmek isteyecektir. Web sitenizin takibini şirketten kim üstlenecek? Projeye ne kadar zaman (ya da çalışanın) veriyorsunuz?

Düşünülmesi gereken bir diğer şey de içeriktir. Çalışanlarınız içinde iyi yazan biri var mı? Gerektiğinde, bu aylık blog yazısı yazmak veya açılış sayfalarındaki metni değiştirmek için zamanınız var mı?

Web sitenizi fiyatlandırmak için gizli maliyetleri sayarken zaman yatırımını düşünmeniz önemlidir. Web siteniz için gerekli bu işlemleri yapmak için ya birisine para ödeyip ona yaptıracaksınız ya da zaman ayırıp kendiniz yapacaksınız.

Web sitenize zaman ayırıp ayıramayacağınızı düşünün. Web sitenizle ilgilenilmezse iyi bir web sitenizin olmasının da bir anlamı olmayacaktır. Çoğu kişi web sitesi yapılırken bloga kimin yazı yazacağını, ürün içerik bilgilerinin kim tarafından yazılacağını, fotoğrafları kimin ekleyeceğini düşünmez. Bunları ya siz yapacaksınız ya da ekstra ücret ödeyerek ajansınıza yaptıracaksınız.

# 2 - Bütçeyi baştan konuştunuz mu?

Proje, belirlenmiş bir sözleşmeye sahip olacak mı, yoksa değişebilecek ve değişime girecek olan bir tahmini zamana dayanan proje ücreti mi? Başka bir deyişle, sitenizin yarısı yapıldıktan sonra aslında tahmini ücretin iki katı fiyat çıkarırlarsa ne olacak? Belki web sitenizi beğenmeyeceksiniz veya bazı ek işlevler isteyeceksiniz. Her değişiklik, önceden belirlediğimiz gibi zamanı, yani para demektir.

Belirli bir sözleşme ücretiyle çalışırken bile, öngörülemeyen maliyetler için plan yapmanız gerekir. Normal koşullarda, belirlenen ücretler, orijinal anlaşmanın kapsamı dışındaki çalışma kapsamına girmez.

Bu tarz ek maliyetlerden kaçınmak için web siteniz yapılmaya başlanmadan önce araştırma yapın. Web tasarım ajansınızla açıkça konuşun, sektörünüze göre ihtiyacınız olan tüm özellikleri sıralamalarını isteyin. Daha sonra bu özellikleri inceleyerek siz karar verin. En başta hangi özellikler olacağına karar verirseniz sözleşmede belirtilen fiyatın üstüne çıkılmayacaktır. Ancak projenin ortasında ekstra özellikler aklınıza gelir ve yaptırmak isterseniz ayırdığınız maliyetin dışında ekstra maliyetler ödemek zorunda kalacaksınız.

# 3 - Devam Eden Bakım

Sürekli bakım, projenizi fiyatlandırmanın en gizli masraflarından biridir. Sanki çocuk sahibi olmak gibi bir şey. Zaman geçtikçe, çocuklar giysilere, müzik derslerine, ayakkabılara, arabalara ve üniversiteye ihtiyaç duyuyorlar. Çocuklar büyüdükçe, yeni şeylere ihtiyaç duyuyorlar. İşiniz ve web siteniz büyüdükçe, aynı zamanda bakım gerektirirler.

Birisi güncellemeleri yüklemeli, yeni içerik yazmalı ve bozulan şeyleri düzeltmelidir. Bunu yapan personeliniz var mı? Tüm şirketler yıllık web barındırma ve aylık bakım için bütçelemelidir. Web siteniz birkaç on yılda bir yeniden tasarlanan web sitesi de dahil olmak üzere onarıma ihtiyaç duyacaktır .

# 4 - Pazarlama Maliyetleri

Pazarlama fiyatı, web sitenizin projesini fiyatlandırmak için başka bir gizli maliyet ekler. Bir web sitesi ile canlı yayın yapmak, ikinci bir mağazanın açılmasına benzer. Kapıları hiçbir zaman açmayacak ve insanların sizi terfi ettirmeden bulmasını bekleyemezsiniz.

Ayrıca çevrimdışı ve çevrimiçi olarak web sitenizi tanıtmanız gerekiyor.

İnsanları sitenize nasıl ulaşmayı planlıyorsunuz? Bir SEO firması mı yoksa Sosyal Medya Yöneticisi mi işe alacaksınız? Veya insanları sitenize çekmek için Google Adwords veya Facebook reklamları gibi ücretli trafik kullanacak mısınız? Bunların hepsi masraftan ibaret.

# 5 - Fırsat Maliyeti

Fırsat maliyeti, web sitenizi fiyatlandırmanın daha gizli maliyetlerinden biridir. Etkiyi ölçmenin tek yolu deneyim veya hayal gücüdür. Daha iyi bir web sitesi tasarımı firmasıyla çalıştıysanız, ne kadar ek gelir elde edebileceğinizi düşünün.

 

Web Sitesi Projenizi Fiyatlandırmak İçin Gizli Maliyetlerle Başa Çıkma

Web sitenizi fiyatlandırmak için gizli maliyetleri telafi etmenin tek yolu, gözleriniz açıkken onlarla yüzleşmektir. Ortaya çıkacaklar ve onlarla ilgili planlarınız dışında pek fazla şey yapamazsınız. Her birini dikkatlice düşünün ve web sitenize ne kadar para yatırdığınızı belirleyin.

Medanis Bilişim AŞ 13 yılı aşkın tecrübesi ve yeni teknolojileri takip eden profesyonel ekibiyle size yardımcı olabilir. Unutmayın firmamız web tasarım, web yazılım, mobil uygulama, SEO ve Google AdWords, dijital pazarlama konularında profesyonel bir ekibe sahip. Bizimle iş yaptığınızda bu konularda uzman bir ekibi kiralamış olacaksınız.

444 5 698 numaralı telefondan bize hemen ulaşabilirsiniz.

Web Sitesi Fiyatı Belirlerken Gizli Maliyetler Neler Olabilir?  yazımıza yorum bırakabilirsiniz.

Etiketler: web tasarım web site yenileme web tasarımı

paylaş

İlgili Yazılar



Yorumlar