Blog Yazılarımız

Editörlerimiz tarafında sizlerin bilgi alması için hazırlanmış yazılarımızı inceleme unutmayın.
Web Sitem Neden Google’da Sıralanmıyor?

Web Sitem Neden Google’da Sıralanmıyor?

Motoru olmayan kırmızı bir yarış arabası düşünün. Google’da sıralamaya giremeyen web siteleri işte aynı bu arabaya benzer. Harika görünür ancak sizi bir yerden bir yere götüremez. Web sitenize insanlar gelmedikten sonra bir web sitenizin olmasına da gerek yok. Web Sitem Neden Google’da Sıralanmıyor? sorusunu soran birçok müşterimiz oluyor. Büyük olasılıkla, parçalardan biri gerektiği gibi çalışmıyor. Biliyorsunuz, bir web sitesi, entegre elemanlardan oluşan karmaşık bir makinedir. Bir bölüm düzgün çalışmazsa, genel performansı etkiler.

Web Sitem Neden Google’da Sıralanmıyor?

İyi haber, en çok sıralama problemlerinin hızlı web sitesi ayarlamasından başka bir şey gerektirmemesi.

Google’da Sıralamayı Değiştirmek İçin 5 Araç

İyi bir tamircinin araçlara ihtiyacı vardır ve bu nedenle Google’da sıralanmayan bir web sitesini onarmaya çalışan herkese gerekir. Neyse ki, orada bulunan en iyi araçlardan bazıları ücretsiz ve kullanımı kolay olmasıdır.

# 1 – Google Search Console

Hiç kablo şirketini bir arıza rapor etmesi için aradınız mı sonra birilerinin kablo kutusunun fişini çektiğini fark ettiniz mi? Aslında ne kadar basit bir sebepten dolayı yayınız kesilmiş değil mi? Açıkçası web sitenizin sıralanmamasının belki de çok basit bir sebebi var ve Google Search Console , başlamak için iyi bir yer. Web sitenizle ile ilgili öğrenebilecekleriniz:

  • Tarandı mı?
  • Google, sayfalarınızı dizinledi mi?
  • Yönlendirme hataları var mı?

Bir hesap kurmanız, sitenizi doğrulamanız ve tarama sonuçlarınızı izlemenizi önemle tavsiye ederiz. Başlangıçta biraz “teknik” görünebilir ancak kontrol edebilmeniz gereken bazı temel şeyler burada bulunuyor.

Tarama hatalarınızı inceleyin. Web sitenizin Google’da sıralamamasının nedeni olabilirler. Onları düzeltin veya yardım için web geliştiricinize başvurun.
Google’ın sayfalarınızı dizine ekleyip eklemediğini öğrenin. Gönderilen her sayfa veya resim dizine eklenmez, ancak gösterilmezse muhtemelen sorunuzu bulmuşsundur.

Google, web sitenizi bulup araştırmadığından emin değilseniz, arama çubuğuna gidin ve şirket adınızı yazın. Web siteniz açılmalı, ancak o zaman siteye girmeyi deneyin : websiteniz.com . Sitenizi hala bulamıyorsanız, Google taramamıştır.

Google Search Console’da görünen her şeyi düzeltmeye çalışırken kendinizi zorlamaya çalışmayın. Aradığınız şey, web sitenizi Google sıralamasında tutan büyük, belirgin sorunlardır.

# 2 – İçerik Denetleyicisini Yineleyin

Hiçbirinizin bilerek başka bir sitenin içeriğini kopyalamadığınızı varsayıyoruz, ancak kendiniz hakkında ne yazıyorsunuz? Google, yinelenen içeriği beğenmemektedir, bu nedenle bunları görmezden gelmektedirler. Sitenizde yer alan içeriklerin farklı olduğundan emin olmalısınız. Aynı sayfadan yanlışlıkla 2 veya 3 tane oluşturmuş olabilirsiniz.

Copyscape, iki web sayfasını yinelenen içerik olup olmadığını anlamak için karşılaştırmak için mükemmel bir yerdir. Görüşler endüstride çok az farklılık göstereceğiniz yüzünden değişir, % 70’in altındaki herhangi bir sonuç için iyi diyebiliriz.

Başka bir web sitesinin içeriğini kopyalamayın. Konulardan, tarzdan ilham alabilirsiniz ancak olduğu gibi kopyalarsanız Google kopyalanan sayfaları dizine almayacaktır.

# 3 – Google’ın Mobil Dostu Testi

İnsanların çoğunluğunun mobil aramaya geçmesiyle birlikte Google, sıralama sürecini mobil uyumlu siteleri tercih etmeye yöneltti. Siteniz tabletler veya telefonlar (ve iyi – hızlı demektir) üzerinde iyi bir performans göstermiyorsa, bir dizüstü bilgisayardan bile olsa web sitenizi Google’da sıralamayabilir bulabilirsiniz.

Web sitenizi Google’ın Mobil Uyumluluk Testi aracılığıyla çalıştırın ve puanının nasıl olduğunu görün. Ortaya çıkan sorunları düzeltin ve sıralamanızı geliştirip geliştirmediğini kontrol edin.

# 4 – SEO Analiz

Arama Motoru Optimizasyonu (SEO), Google’ın sitenizi nasıl kategorize ettiğini belirler. Metninize yerleştirdiğiniz anahtar kelimeler, arama motorlarının sitenizin bir kullanıcının aramasına uygunluğunu belirlemesine yardımcı olur. İçeriğiniz ne kadar alakalı ise arama sonuçlarında o kadar yüksek sıralamaya sahip olursunuz.

OnPage’de ücretsiz hesap açın. Ayda bir kez web sitenizi tarar ve SEO’yu etkileyebilecek hataları geri getirirler. Ayrıca, belirli bir sayfada en yaygın cümleleri görmenizi sağlayan anahtar kelime analizi aracı da vardır.

Bir WordPress siteniz varsa, o zaman Yoast eklentisini kesinlikle yüklemek istiyorsunuz. Tavsiyelerini izleyerek, SEO konularının iyi bir sayısını ortadan kaldırabilirsiniz.

# 5 – Backlink Kontrol Aracı

Dışarıdaki bir kaynak içeriğinize her bağlandığında, web sitenize sıralamada küçük bir destek verir. Tüm işlevselliğinizi düzeltip içeriğinizi düzgün bir şekilde optimize ederseniz, web sitenizi tanıtmanız yeterlidir. Bir sitenin Google’da sıralamasına neden olan zaman, içerik ve tanıtım. Kaç URL’nin web sitenize geri döndüğünü görmek için Küçük SEO Araçları’ndaki Backlink Checker’ı kullanın .

Web sitenizi sosyal medyada tanıtarak veya sanayi forumlarına katılarak, geri bağlarınızı artırabilirsiniz. Makalelerinize ve açılış sayfalarınızla olan bağlantıları paylaşan bir e-posta kampanyası geliştirin. İnsanları materyalinizi paylaşmaya veya yer imi koymaya teşvik edin. Bu bağlantı, bir web sitesinin Google’da sıralamasında yardımcı olmamalı.

Google Sıralamanızda Sorun Olduğu İçin Ne Zaman Bir Uzmana Başvurmalısınız?

Denediğiniz yöntemler başarısız olduğunda, bir profesyonel çağırmanız gerekebilir. Araba benzetmemize geri dönmek gerekirse: Birçok kişi bir anahtarı çevirmek konusunda rahattır, ancak araba bozulduğunda hemen bir uzman çağırırız bazen kendimiz yapmaya bile çalışmayız. Dolayısıyla, Google’da sıralamamış bir web siteniz varsa, bir profesyonelin bir göz atmasına dikkat edin. Sorunu değerlendirebilirler ve web sitenizin Google’da Sıralamamasına neden olan durumların daha basit bir şey olup olmadığını bilebilirler.  En azından sorunu öğrendikten sonra kendinizin yapıp yapamayacağına karar verebilirsiniz.

Medanis Bilişim AŞ 13 yılı aşkın tecrübesi ve yeni teknolojileri takip eden profesyonel ekibiyle size yardımcı olabilir. Unutmayın firmamız web tasarım, web yazılım, mobil uygulama, SEO ve Google AdWords, dijital pazarlama konularında profesyonel bir ekibe sahip. Bizimle iş yaptığınızda bu konularda uzman bir ekibi kiralamış olacaksınız.

444 5 698 numaralı telefondan bize hemen ulaşabilirsiniz.

Web Sitem Neden Google’da Sıralanmıyor? yazımıza yorum bırakabilirsiniz.

About Author

Medanis Destek