Blog Yazılarımız

Editörlerimiz tarafında sizlerin bilgi alması için hazırlanmış yazılarımızı inceleme unutmayın.
Web Sitenizi Yeniden Tasarlatmadan Önce Bilmeniz Gerekenler

Web Sitenizi Yeniden Tasarlatmadan Önce Bilmeniz Gerekenler

Çirkin ve eski görünen bir web sitesine sahip olmaktan bıktınız mı veya web sitenize artık kimse gelmiyor mu? O zaman yeni bir web sitesine sahip olmanın zamanı gelmiş demektir. Web Sitenizi Yeniden Tasarlatmadan Önce Bilmeniz Gerekenler size yeni tasarım sürecinde yol gösterecek ve ilk web sitenizde yaptığınız hataları tekrarlamanıza engel olacaktır.

Web sitenizi yeniletmekte acele etmeyin. Yeni bir web tasarım ajansıyla çalışmaya başlamadan önce yazımızdaki temel bilgileri okuyun. Aksi takdirde, yeni web siteniz yanlış yönlendirilecek ve bu işletme hedeflerine ulaşmanıza yardımcı olmayacaktır. Paranızı boşa harcamak istemezsiniz değil mi?

Yeni sitenin evinizde duran biblolar gibi sadece bir süs olmasını istemiyorsanız, yeniden tasarımı başlatmadan önce bilmeniz gerekenler:

Web Sitenizi Yeniden Tasarlatmadan Önce Bilmeniz Gerekenler

HEDEF MÜŞTERİ KİTLENİZ

Web sitenize sahip olmanızın amacı kesinlikle daha çok kişiye ulaşmaktır. Müşteri kitlenizi, müşterilerinizin kişilik yapısını tanımıyorsanız onlara gerçek anlamda ulaşamazsınız. Bir web tasarımcının işi sadece güzel görünen bir web sitesi tasarlamak değildir. Her web sitesi işletmenin temel amaçlarına uygun olarak tasarlanmalıdır. Tasarımcınıza müşterileriniz hakkında ne kadar çok bilgi verirseniz, tasarımcınız web sitenizi kitlenize o kadar uygun olarak tasarlayabilir. Web sitenizin her bir parçası hedef kitlenize göre hazırlanmalıdır. Unutmayın, siteyi kendiniz için tasarlatmıyorsunuz. Bunu kullanacak insanlar için tasarlıyorsunuz.

Peki müşteri hakkında ne bilmek istiyorsunuz? Olabildiğince çok şey bilmelisiniz, aşağıdakileri de içerecek şekilde:

  • Yaş, cinsiyet, ilgi alanları
  • Çevrimiçi davranış
  • Tercih edilen tarayıcılar ve cihazlar da dahil olmak üzere kullandıkları teknolojiler

Analitik verilerinize ve demografik raporlarınıza bakarak müşterileriniz hakkında ihtiyaç duyduğunuz bilgilerin çoğunu elde edebilirsiniz.

ZAYIF YÖNLERİNİZ

Bir işletmenin bir web sitesini yeniden tasarlamaya karar vermesinin en yaygın nedenleri şunlardır:

  • Mevcut web sitelerinin artık iyi görünmediğini düşünüyorlar.
  • Önemli bir rakip yeni bir web sitesi yaptırmaya başladı
  • Mevcut web sitelerinin eskiden olduğu kadar iyi çalışmadığını düşünüyorlar.

Bunların hiçbiri yeniden tasarımı için kötü nedenler değil, gayet makul nedenler. Bu üçüncü sebep özellikle iyi. Ancak mevcut sitede nelerin çalışmadığını bilmiyorsanız, yeni web siteniz de aynı sorunları yaşayabilirsiniz. Geçerli web sitenizin zayıf yönlerini belirlemek için, veri analizi ve kullanıcı testlerinin bir kombinasyonunu kullanın. Kullanıcıların, ödeme sürecinden nereden çıktıklarını görün. Kullanıcıların web sitenizi dönüştürmeden nereden çıktıklarını bulun. Müşterilerinizin web sitenizle ilgili olarak ne tür şikayet ve zorluklar yaşattıklarını görmek için müşteri hizmetleri ekibinizle görüşün veya anket yapın. Neyin çalışmadığını ya da neyin daha iyi çalışacağı konusunda yalnızca varsayımlar yapmayın. Yeni siteniz göze hoş geldiği için ziyaretçileri dönüştürmek için acele ettireceğiniz anlamına gelmez.

Örneğin müşterileriniz alışveriş sepetinden almadan çıkıyorsa alışveriş sepetinizin daha basit ve ödeme işlemlerini kolaylaştıracak şekilde tasarlanması gerekir. Ayrıca harekete geçirici mesajlar daha çok kullanılabilir.

EN ÇOK İZLENEN İÇERİĞİNİZE ODAKLANIN

Web sitesi yeniden tasarımı zamanında birçok işletme en baştan başlamak istiyor. Bazıları ise her şeyi aynı bırakmak ve sadece birkaç görünüm değişikliği yapmak istiyor. Var olan güçlü içeriklerinizi saklamayı istemeniz çok doğal hatta size iyi bir şans sağlayabilir. Ancak müşterilerinizi uzaklaştıran küçük, dikkat çekmeyen ayrıntılar da olabilir. Önemli olan, nelerin çalıştığını ve neyin işe yaramayacağını bulmaktır. Araştırmada iyi sıralama yapan ve kullanıcıları sepete iten harika içerikleriniz olduğunda neden bunlar silinsin?

İçeriğinizi değerlendirirken elinizden gelen her şeye bakmak istersiniz. Bu şu maddeleri içerir:

  • Sayfalardaki içerikler
  • Eylem çağrılarınız
  • Resimleriniz ve videolarınız
  • İletişim formlarınız ve / veya ödeme işleminiz

Yeni bir web sitenizdeki her şeyin yeni olması gerekmez. Bunun yerine, sahip olduğunuz şeyleri daha iyi yapıyorsunuz.

WEB SİTESİ HEDEFLERİ

Web sitenizle neyi başarmak istiyorsunuz? Hedefleriniz yalnızca “daha fazla satış” veya “daha çok müşteri kazanma” ise, bazı şeyleri yeniden düşünün. Hedefleriniz ne kadar spesifik olursa o kadar iyi olur. “Bir yılda satışları %15 arttırmak istiyorum” gibi daha özel bir şey “Hey, bir sürü şey satmak istiyorum” dan daha anlamlıdır. Hedefinizin ne olduğunu bilmiyorsanız, yeni web sitenizin buna değip değmediğini asla bilemezsiniz. Belirli hedeflere ve kilit performans göstergelerine sahip olmak tasarımcılarınıza belirli odak noktaları vererek gerçek tasarım sürecinde yardımcı olacaktır. Tasarımcınız ne talep etmesi gerektiğini  bilmiyorsa, yeni web sitenizin başarılı olmasını sağlayamazsınız. Sadece hedeflerinizin makul olduğundan emin olun.

PAZARLAMA VE ÖLÇÜM PLANINIZ

Kendi içinde yeni bir web sitesi, başarıyı garanti eden altın bilet değildir. Yeni siteyi pazarlamak için bir planınız yoksa, o zaman hedeflerinize ulaşamazsınız. Siteniz ne kadar harika olursa olsun, insanlar bulamazlarsa sizden satın almayacaklardır. Ve sadece site güzel görünüyorsa da satın almazlar. Doğru kitleye pazarlamanız gerekir; dönüşümleri artırmak için sitenizi test etmek ve ayarlamak için bir plana sahip olmanız gerekir. Bu aynı zamanda başarılarınızı nasıl ölçeceğinizi ve başarısızlıklarınızı bilmeniz gerektiği anlamına gelir. Çok sayıda işletme sahibi, bir web sitesinin başlatılınca bittiğini düşünme hatasına düşüyor. Gerçek şu ki, bir web sitesinin işi hiç bitmez. En iyi performans gösteren web siteleri bile yalnızca yepyeni bir tasarıma ihtiyaç duymadan birkaç yıllık raf ömrüne sahiptir. Ancak bu siteler sürekli veri toplama ve test modundadır. Yeniden tasarım yapmaya karar verdiklerinde, kararlarını vermek için bu verileri kullanırlar.

Web tasarımı sadece bir sanat formu değildir. Aynı zamanda bir bilimdir. İşe yarayan bir web sitesi oluşturmak için, neyin iyi göründüğünden çok daha fazla şey bilmek zorundasınız.

Medanis Bilişim AŞ 13 yılı aşkın tecrübesi ve yeni teknolojileri takip eden profesyonel ekibiyle size yardımcı olabilir. Unutmayın firmamız web tasarım, web yazılım, mobil uygulama, SEO ve Google AdWords, dijital pazarlama konularında profesyonel bir ekibe sahip. Bizimle iş yaptığınızda bu konularda uzman bir ekibi kiralamış olacaksınız.

444 5 698 numaralı telefondan bize hemen ulaşabilirsiniz.

Web Sitenizi Yeniden Tasarlatmadan Önce Bilmeniz Gerekenler yazımıza yorum bırakabilirsiniz.

About Author

Medanis Destek