Web Sitenizi İyileştirmeye Nereden Başlamalısınız?
Bir film yapılırken hedeflerden birisi izleyenlerin gülmesi, eğlenmesi veya çeşitli duyguları yaşayarak filmi sonuna kadar izleyebilmesidir. Aynı şey web siteniz için de geçerli insanlara unutulmaz ve kolay bir deneyim sunmak istersiniz. Web Sitenizi İyileştirmeye Nereden Başlamalısınız?
İyi bir web sitesi birkaç önemli öge tarafından ölçülür, bunlardan biri her ziyaretin ne kadar sürdüğüdür. İnsanlar ne kadar uzun süre kalırsa, işiniz hakkında daha fazla bilgi edinecek ve sunduklarınızla etkileşime geçeceklerdir. Bu bizi ana konumuza getiriyor: Kullanıcı Deneyimi. Bu, başarılı bir web sitesine sahip olabilmeniz için, erişilebilir, kullanılabilir, verimli ve göze kolayca erişebildiğinden emin olmalısınız. Bu unsurların hepsi ziyaretçileriniz için keyifli bir yolculuk oluşturmanıza ve istisnai bir müşteri deneyimi korumanıza yardımcı olacaktır. Büyük etkileşim ve kullanıcı deneyimi oluşturan web sitelerinin oluşturulmasıyla ilgili sanata hakim olmanıza yardımcı olacak birkaç yöntem vardır ve bunlardan en önemlilerini aşağıda bulabilirsiniz:
Web Sitenizi İyileştirmeye Nereden Başlamalısınız?
Kullanıcılar için tasarım
Hedef kitlenizin kim olduğunu araştırın ve tanımlayın ve ihtiyaçlarını karşılamak için web sitenizin her yönünü oluştururken onları göz önünde bulundurun. Bu aynı zamanda kullanıcılarınızı dinlemeniz ve sitenizin yapısını geri beslemelerine göre değiştirmeniz gerektiği anlamına gelir.
Az daha çoktur
Araştırmacılar, bugün online kullanıcıların yalnızca 8 saniyelik bir dikkat süresine sahip olduklarını tespit ettiler. Bu onları hızla cezbetmeniz gerektiği anlamına geliyor! Ana sayfanızda yalnızca bizle ilgili olan en önemli ayrıntılar bulunmalıdır. Paylaşılacak harika içeriğin fazla olması gerekir. İç sayfalara bağlamak veya sayfanızda daha fazla bilginin bulunabileceği farklı noktalara giden bağlantıları eklemek en iyisidir.
Akış
Web siteniz oluşturduğunuz çerçeveye yerleştirilmiştir. Yapıyı kurmanız ve bir kullanıcının ihtiyaç duyduğu gerekli noktaları sağlamanız gerekir. Mantıklı, takip edilmesi kolay ve hedef kitlenize ulaşılabilir bir akış oluşturun.
Görseller
“Bir resim bin kelimeye bedeldir” Kim, 20. yüzyılın başlarındaki bu cümlenin çevrimiçi dünyayla o kadar alakalı olacağını kim bilebilirdi? Bir fotoğraf ziyaretçileri ilgilendiren ve odaklanmış tutmanıza yardımcı olabilir. Gözlerini sadece bir tıklamayla yararlı bilgilere taşıyacak yüksek kalitede bir görüntü ile yakalayın.
Metin
Metin, herhangi bir bilgi parçası için (bu wp_betawpposts da dahil olmak üzere) kullanmak için çok önemlidir. Fakat dikkatli olun. Yazılı içeriğin doğru şekilde sitenize nasıl ekleneceğine ilişkin katı kurallar vardır: okunabilir (boyut ve yazı tipi) olup olmadığını kontrol edin, üçten fazla yazı tipi kullanmayın ve bazı talimatlar varsa grafiksel madde işareti kullanın.
Arama çubuğu
Bu, kullanıcıyı web sitenizdeki bölümlere bağlayan kontrol noktasıdır. Ziyaret edenler için GPS olarak düşünün. İşleri net, görünür ve keşfedilmeyi kolaylaştırın. Logonuz ana merkezinizdir, bu nedenle bir ziyaretçinin tıklaması üzerine yolculuklarının başladığı yere getirilmelidir; Ana sayfanız
Beyaz boşluk
Genellikle negatif boşluk olarak adlandırılan beyaz boşluk, sayfanın bir kısmının işareti kaldırılmış veya boş bırakılmış halidir. Dolayısıyla, bir toplayıcıysanız, çevrimiçi eviniz söz konusu olduğunda çöp kutusunu temizlediğinizden emin olun! Buna göre, her türlü farklı içeriğin (metin, resim, simge vb.) izleyicilere nefes alabilmeniz için yeterli alana sahip olması için düzenlemelisiniz. Her öge arasındaki boşluk web sitenizin akış ve işleme açısından çok önemlidir.
Katmanın üstünde olun
Gazetelerin başlıca medya biçimi olduğu günlerde, editörler birinci sayfadaki önemli kısımları “üstte” yer almalarını sağlarlar. Bu, insanların kağıdı ellerinde tutma biçimini ifade ediyor. En önemli metni en görünür alana yerleştirerek. Basılı gazetecilik endüstrisi neredeyse kayboldu, ancak ana sayfanıza gelindiğinde bu hala geçerli.
Bağlantılar
Bunlar web sitenizin tur rehberleri gibidir. Ziyaretçilerinizi bir dahaki sefere “seyahat etmesini” istediğiniz yere yönlendirmek için onları kullanın. Önemli gerçek: Bağlantı sitenizdeki içeriğe yönlendiriyorsa, bağlantı yeni bir sekmede açılmasına izin vermeyin. Eğer dış kaynaklıysa, yeni bir pencere açmaya yönlendirin.
Harekete Geçirici Mesajlar
Bunla, ziyaretçilerinize tam olarak ne yapmak istediklerinizi anlatan düğmelerdir. Onları stratejik yerlere yerleştirin, 2-3 kelime kelime ekleyin ve açılan bir renk seçin!
İletişim detayları
Ziyaretçileriniz sizinle iletişime geçmek isteyen bir başarı öyküsü genellikle biter! İletişim bilgilerinizin ulaşılması kolay bir yerde bulunması ve gerekli tüm iletişim araçlarını (e-posta, telefon, adres) eklemeyi unutmayın.
Sosyal medya bağlantıları
Küçük işletmenizin sosyal medyada varlığı var mı (artık gereğinden fazla olmamalı!)? Eğer öyleyse, yukarıdaki nokta bizimle de ilgilidir. Bu bağlantıları filminizin devam filmi olarak (aka web sitesi) düşünün. Ziyaretçilerinizin gitmesine izin verdiniz. Sosyal bağlantılarınızı görünür bir yere koymak, kullanıcıları seyahatlerinizde gezinmenizi cesaretlendirir.
Mobil uyumluluk
Çok çeşitli ekran türleri mevcuttur ve web siteniz her ekrana uyumlu olmalıdır.
Medanis Bilişim AŞ 13 yılı aşkın tecrübesi ve yeni teknolojileri takip eden profesyonel ekibiyle size yardımcı olabilir. Unutmayın firmamız web tasarım, web yazılım, mobil uygulama, SEO ve Google AdWords, sosyal medya reklamları, dijital pazarlama konularında profesyonel bir ekibe sahip. Bizimle iş yaptığınızda bu konularda uzman bir ekibi kiralamış olacaksınız.
444 5 698 numaralı telefondan bize hemen ulaşabilirsiniz.
Web Sitenizi İyileştirmeye Nereden Başlamalısınız? yazımıza yorum bırakabilirsiniz.