Web Sitenize Vintage Havası Nasıl Verilir?
Moda gelir ve gider, ancak bir şey asla değişmez: vintage. Giysilerde, saç modellerinde veya ev dekorlarında “eski moda” bir görünüme sahip olmak çoğu kez en yeni tercihtir. Web tasarımı söz konusu olduğunda bile, birçok kişi bir web sitesi oluştururken retroya geçmeyi tercih eder. Web Sitenize Vintage Havası Nasıl Verilir?
Teknolojinin ve dijital kültürün sürekli yeniliğe dayandığını göz önüne alarak, eski web sitelerinin yayılması şaşırtıcı olabilir. Fakat gerçekten mantıklıdır. Sonuçta, nostalji, kişilerin anılarını ve yaşam deneyimlerini canladıran güçlü bir pazarlama stratejisidir. Tüketiciler ve markalar arasında bir aşinalık ve bağ oluşturur.
Buna ek olarak, retro stiller güçlüdür, çünkü tanınabilirler. Bir kültürel kimliği, mesajı ve bir tutumu sembolize ediyorlar.
Web Sitenize Vintage Havası Nasıl Verilir?
Fin-de-Siecle tarzı
- Nedir: Fransızca’da her şey daha iyi geliyor, değil mi? Fin-de-siecle terimi “yüzyılın başlangıcı” anlamına gelir ve bu bağlamda, 19. yüzyılın sonlarında ve 20. yüzyılın başında dünyanın en büyük başkentlerinde ortaya çıkan eşsiz estetiğe bir göndermedir.
- Kullanılacak yazı tipleri: Arnold Böcklin, ITC Benguiat, Hobo, Hatıra.
- Öncü renkler : Siyah, turuncu sarı, kırmızı.
- Popüler grafik elemanları: Vektörler, ayrıntılı süsleme.
- Görsel motifler : Çiçek desenleri, çekici figürler, tavuskuşu veya kedi gibi hayvanlar.
- İlham kaynağı nerede : Moulin-Rouge’dan ilham alan resimler ve Art Nouveau’daki her şey.
Kükreyen Yirmiler stili
- Nedir: 1920’lerde ortaya çıkan görsel kültür bize sadece çok güzel görünüyor. Ancak, aynı zamanda eğlencenin, özgürlüğün ve kişiliği kutlayan bir yaşam tarzıyla ilişkili olması nedeniyle büyülemeye devam ediyor.
- Kullanılacak yazı tipleri: Broadway, Rennie Macintosh.
- Öncü renkler: Siyah-beyaz, altın, kırmızı.
- Popüler grafik öğeleri: Geometrik şekiller ve keskin açı oluşturan çizgiler, genişletilmiş tipografi.
- Görsel motifler: Cılız sahneler, çocuksu şık kadınlar, avizeler, klasik otomobiller.
- İlham kaynağı nerede: Cabaret, Art Deco mimarisi, sessiz filmler.
1960’lı yıllardaki kokteyl partisi tarzı
- Nedir: Kitle iletişim araçları ve tüketim kültürünün etkisiyle bu tarz yeni teknolojik gelişmeleri ve gündelik yaşamı nasıl etkilediğini kutluyor. 1960’lı yılların vintage bir web sitesi oluşturmak, evinizde 1960’lı yılların partisine ev sahipliği yapmaktan farklı değildir. İnce ayrıntılara dikkat çok önemlidir ve büyük bir ev sahibi / kişi tüm bunları kontrol altında tutar.
- Kullanılacak yazı tipleri : Helvetica, Futura, Bauer Bodoni.
- Öncü renkler: Turuncu, yeşil, sarı, açık mavi. Doygun tonlar kullanmaktan korkmayın.
- Popüler grafik öğeleri: Duvar kağıdı benzeri desenler, simgeler, illüstrasyonlar, şeritler.
- Görsel motifler: Ev aletleri ve iç dekor, gülümseyen yüzler, fütüristik ulaşım yöntemleri.
- İlham kaynağı nerede: Mad Men bölümleri, 1960’ların yemek kitapları.
Pop sanat tarzı
- Nedir: Burada keşfedilen önceki stillerin aksine, bu daha hoşa gitmeye ve ilgi çekmeye odaklanıyor. Kasıtlı olarak dağınık ve asla ciddiye almıyor. 2017’de göreceğiniz en sıcak web tasarım trendlerinden biri.
- Kullanılacak yazı tipleri: Kabarcık Sakızı, Cooper Black, Bebek Dişleri.
- Öncü renkler: Tüm gösterişli ve güçlü renkler burada edilir ve daha iyi karıştırırsanız.
- Popüler grafik öğeleri: Karikatürize illüstrasyonlar, basılı ve elle çizilen öğelerin kombinasyonları, parlak renkli arka planlar.
- Görsel motifler : Edgy ve arsız görüntüler, görünür bir doku olarak noktalar (Roy Lichtenstein’dan esinlenilmiştir), ünlüler.
- İlham kaynağı nerede: Eski çizgi romanlar ve elbette Andy Warhol’un eserleri.
Disko cenneti
- Nedir: Web siteniz, parlayan ışıklarla çevrili ve hareket dolu bir dansa geçiş yapıyor. Disko stili, canlandırıcı bir ruh yaratmada çok etkilidir. Etkileyici, eğlenceli ve aynı anda neşeli ve pürüzsüz olabilir.
- Kullanılacak yazı tipleri: Optex, Çizimler, Flash, Chalet 1970.
- Öncü renkler: Çok! Keskin parlak renkleri siyah bir zemine koyarak onları gerçekten pop yapın. Metalik tonlar burada da işinize yarıyor.
- Popüler grafik öğeleri: Şekiller, dalgalı vektörler, nispeten küçük “boşluk” içeren kalabalık bir düzen (ancak siteyi okunabilir ve gezilebilir tutun!)
- Görsel motifler: Parlak, pikselli kromatikler, platform ayakkabıları, disko topları, elbette 🙂
- İlham kaynağı nerede bulunur: Disco, müzik videolarına , albüm kapaklarına isabet eder.
1980’ler
- Nedir: Genellikle “en çirkin on yıl” olarak anılır, şimdi 1980’ler nihayet geri geliyor. 80’lerin tarzı zirveye çıktığı için bilinir, ancak tam da bu olmaya çalışır. Herkesin bakışını engelleyen Perm saç stilleri, yapışkan tropikal temalı çubuklar, uzakta bakamayacağınız çiçek desenli kanepeler – 1980’li yılların hepsi bize verdi ve onlar için özür dilemek istemiyorlar!
- Kullanılacak yazı tipleri: Genellikle büyük bir tasarım olan “yapmayın”, ikiden fazla yazı tipi karıştırmak aslında 1980’li yılların grafiklerinin ortak bir özelliğidir. Yeni Alfabe, Katalog, Gridnik gibi yazı tiplerini deneyin.
- Öncü renkler: Neon mor, pembe, sarı ve yeşil.
- Popüler grafik öğeleri: Simgeler, rozetler, üçgenler, ızgara benzeri arka planlar.
- Görsel motifler: Bilimkurgu (orijinal Tron filmleri gibi), çok sayıda zebra, zikzak ve spiral desenler, palmiyeler.
- İlham kaynağı nerede: Memphis Design okul, klasik video oyunları, erken kariyer Madonna ve Cyndi Lauper.