Hakkında Sayfasında Bu Yanlışları Yapıyor Musunuz?
Bir iş web sitesine sahipseniz eminiz ki tüm iş yoğunluğu içerisinde web sitenize fazla vakit ayıramıyorsunuz.
2017'de daha da iyi anlaşıldı ki içerik web sitenizin milyonlarca web sitesinin arasında öne çıkması için çok önemli bir faktör. Elinizden geldiğince iyi ve özgün içerikler oluşturmalısınız. Satışlarınızı arttırmak, arama motorlarındaki sıralamanızı yükseltmek için içeriğe öncelik vermelisiniz. Ancak bu yazımızda web sitenizin blog bölümüne yazdığınız yazılardan veya eklediğiniz diğer içeriklerden bahsetmeyeceğiz. Web sitenizin ana sayfasındaki içeriklerden yani size gerçekten para kazandıracak olan sayfadan bahsedeceğiz. Web Sitenizde Yaptığınız 5 İçerik Hatası yazımızı okuyarak bu hatalardan uzak durabilirsiniz.
Web Sitenizde Yaptığınız 5 İçerik Hatası
Şu bir gerçek ki insanlar içeriklerinizin tamamını okumuyor. Doğal olarak, sayfalarınıza mümkün olduğunca az metin girmek istiyorsunuz. Ancak birçok web sitesi, bunu yaparken hata yapıyor. Asgari bir hedef kelime sayısına sahip olmalısınız. (300 sözcük veya biraz fazla!) Çok uzun veya çok kısa yazmanıza gerek yok. Aksi takdirde, üç potansiyel problemle karşılaşacaksınız:
Muhtemelen kimsenin artık o kadar çok şeyi okumadığını duymuşsunuzdur. Dolayısıyla, ana içerik sayfalarınız dev bir metin bloğu içerdiğinde, ziyaretçileriniz muhtemelen sayfanızı tek bir kelimeye bakmadan bırakacaktır. Bu çok fazla sözcüğe sahip olmamanız gerektiği anlamına gelmiyor. Sözcükler birçok nedenden dolayı önemlidir (yukarıya bakın). Ama bu kelimeleri nasıl sunuyorsunuz, çok önemli. Metin korkutucu duvardan ziyade, ziyaretçilerin içeriğinizi aşağıdaki yöntemlerle sıyırmalarını kolaylaştırın:
Ne söylemen gerekiyorsa söylemelisiniz. Ziyaretçilerinizin sindirebileceği şekilde söylemeyi unutmayın. Sonuçta, bu internet. Kimse artık o kadar çok şeyi okumuyor.
İş modelinizin ne kadar özel ve benzersiz olursa olsun, yaptığınız şeyi yapan başka birçok kişi var. İçeriğiniz kendinizi özel ve benzersiz konuma getirme fırsatıdır. Bu, potansiyel müşterilerinize neden sizinle iletişime geçmeleri gerektiğini açıkça göstermek için sizin şansınızdır. Şirketinizin sesini, evrendeki başka herhangi bir web sitesinde olabilecekleri gibi okuyan genel içerikle sıkıcılaştırmayın. Şirketinizin kişiliğini web sayfalarınızdaki kelimeleri kullanarak öğrenin. Biliyorsunuz, ziyaretçilerinize "Evet, bu insanlarla iş yapmak istiyorum!" Deyin. Bu, e-ticaret siteleri için de geçerli. Ürün açıklamalarınız web'deki diğer her ürün açıklamasıyla aynı ise, o zaman sizden herhangi birisini satın almaya zorlayacak olan şey nedir? Kendinizi ayırın.
Şirketinizin bir sese ihtiyacı var. Bu şirket sesi açık ve tutarlı olmalıdır. İşletmenizin değerlerini yansıtmalıdır. Çoğu web sitesi, birden fazla şirket kişilik bozukluğundan muzdarip. Ziyaretçiler bu web sitelerindeki sayfalardan sayfaya gittiğinde, hala aynı web sitesinde olup olmadıklarını merak etmeye başlarlar. Bu tam olarak nasıl oluyor? En yaygın neden çok fazla kişi içeriği yazarken yer almasıdır. Birçok şirket, farklı bölümlerden kişilere kendi içeriklerini yazmalarını isteyecektir. Sonra körü körüne hepsini sitede geçirecekler. Tüm bu farklı parçaları birbirine bağlayacak birleşik bir ses yoksa, şirketinizin karışıklığı gibi görünecektir. Müşterileriniz karışıklık duymak istemiyorlar.
İşinizi sizden daha iyi kim bilebilir ki, neden bir metin yazarı kiralayacaksınız? İşte bariz yanıt: işinizi kendiniz yazamayabilirsiniz çünkü işiniz hakkında konuşma şekli, potansiyel müşterileriniz için ideal değildir. Profesyonel bir metin yazarı, işletmenizin vizyonunu ve sesini yakalar ve çevrimiçi izleyicileriniz için okunabilecek bir şekilde ifade edecektir.
Medanis Bilişim AŞ 13 yılı aşkın tecrübesi ve yeni teknolojileri takip eden profesyonel ekibiyle size yardımcı olabilir. Unutmayın firmamız web tasarım, web yazılım, mobil uygulama, SEO ve Google AdWords, dijital pazarlama konularında profesyonel bir ekibe sahip. Bizimle iş yaptığınızda bu konularda uzman bir ekibi kiralamış olacaksınız.
Web Sitenizde Yaptığınız 5 İçerik Hatası yazımıza yorum bırakabilirsiniz.
Etiketler: web tasarım içerik yazma ana sayfa içerik
Yorumlar