Müşterilerinizi Tanımanın Yolları
Hedef kitlenizi bilmek başarılı bir pazarlama stratejisinin ve önemli ölçüde büyüyen gelirin vazgeçilmez bir parçasıdır.
Facebook'un ne kadar popüler olduğunu kanıtlamak için çeşitli araştırma sonuçlarını sunmaya gerek yok. Şöyle bir çevremize baksak bile Facebook'un Türk halkı tarafından ne kadar çok benimsenip kullanıldığını görebiliriz. Dünyada 500 milyondan fazla aktif kullanıcıya sahip ve aktif kullanıcılarının yaklaşık yarısı her gün oturum açıyor. Potansiyel olarak sitenize bakabilecek büyük miktarda insan. Bu, Facebook'u web sitenizi yayınlamak ve daha fazla trafik kazanmanıza yardımcı olmak için mükemmel bir yol yapar. Web Siteniz İçin Facebook Nasıl Kullanılır?
Web sitenizi Facebook'ta tanıtmaya nasıl başlamalısınız? Facebook, bir dizi site tanıtım özellikleri sunuyor, ancak bugün ücretsiz ve basit seçeneklere odaklanacağız.
Web sitenizin konusunu düşünün. Şimdi, konunuzla ilgilenmeye en çok kimin olduğunu belirleyin. Bu hedef kitlenin özellikle ilginç bulacağını düşündüğünüz herhangi bir içeriğiniz var mı? İyi: şimdi bunların Facebook'ta bağlanmanız gereken kişiler olduğunun unutulmamalıdır.
Profil sayfanızla karıştırılmamak için, hayran kitleleri için, birçok işletmenin Facebook'ta varolmak için kullandığı herkese açık sayfalardır. Size "arkadaşlar" ile bağlamak yerine, Sayfalar, "hayranlar" ı bir araya getirerek tutabilir. Bir sayfaya sahip olmanın en büyük yararı, Google tarafından dizine eklenmiş olması ve Facebook'a girilmemiş olsa bile görüntüleme imkanı olmasıdır. Bu, sayfayı daha kolay terfi ettirmenizi sağlar. Sayfalar hakkında bir başka harika şey, profillerden çok daha özelleştirilebilir olmasıdır. Daha fazla ilgi oluşturmak için html, flash veya bazı Facebook uygulamalarını sayfanıza entegre edebilirsiniz.
Bir fan sayfası nasıl oluşturulur ? Şu basit adımları uygulayın:
Muhtemelen bazı Facebook sayfalarının, çoğu sayfanın sahip olduğu aynı genel düzeni takip etmediğini fark ettiniz . Bu sayfalar, fan sayfalarında yapabileceğiniz özelleştirme örnekleridir. Bir hoş geldiniz sekmesinin avantajı, daha az ilginç ve jenerik görünümlü Duvar sekmesiyle varışta yeni ziyaretçiler yaratmak yerine, işletmenizin hikayesini fotoğraflar, videolar ve metin yoluyla anlatmanıza olanak tanır. Ziyaretçileri hoş, eşsiz ve etkileyici bir sekmeyle tebrik ederek daha fazla hayran kazanırsınız.
Artık sayfanız dizayn edildi ve dünya ile paylaşılmaya hazır, bazıları için tanıtım yapmanız gerekecek. Etkinlikler veya Gruplar'ın aksine, arkadaşlarınızın tümünü bir fan sayfasına otomatik olarak davet edemezsiniz. Bunun yerine, sayfanızın sol tarafında "Paylaş" yazan bir bağlantı var. Bu bağlantıyı tıkladığınızda, profilinizde bir mesaj ve arkadaşlarınızın sayfanızla ilgili haber akışları görünür. Sayfanızı tanıtmanın bir başka yolu da benzer sayfaların hayranları olmak veya benzer gruplara katılmak ve orada bir bağlantı paylaşmaktır. Unutmayın: akıllı olun ve tanıtımınızı aşırıya kaçırmayın, aksi halde spam görünürsünüz ve ziyaretçileri uzaklaştıracağınızı düşünüyorsunuz.
Facebook'un en büyük özelliklerinden biri, sayfanızı kullanıcılara bağlama yeteneğidir. Sayfanızla etkileşim kurarak ve konuşmanın devam etmesini sağlayarak bu bağlantıları koruduğunuzdan emin olun. Sayfanızın duvarında tartışmalar başlatmak veya yorumlara yanıt vermekten korkmayın. Facebook fan sayfanızın web sitenizin bir uzantısı olduğunu unutmayın. Bu da her ikisinin de düzenli olarak güncellendiğinden emin olmak istemektedir. En önemlisi, yol boyunca eğlenmeyi unutmayın!
Web Siteniz İçin Facebook Nasıl Kullanılır? yazımıza yorum bırakabilirsiniz.
Yorumlar