Blog Yazılarımız

Editörlerimiz tarafında sizlerin bilgi alması için hazırlanmış yazılarımızı inceleme unutmayın.
Ürün Sayfalarınızı Daha İyi Yapmanın 10 Yolu

Ürün Sayfalarınızı Daha İyi Yapmanın 10 Yolu

Ürün kategorisi sayfaları, internetten alışveriş yapan müşterilerin yolculuğunda önemli bir rol oynar; ürünleri filtrelemek için bir merkez işlevi görür. Ürün Sayfalarınızı Daha İyi Yapmanın 10 Yolu ile ürün sayfalarınızı pazarlama kurallarına göre dizayn edebilir ve satışlarınızın artmasını sağlayabilirsiniz.

İyi yapılmış bir ürün kategorisi sayfası, iyi bir alışveriş deneyimine katkıda bulunur, satın almalara teşvik eder ve arama motorlarına dizine eklenebilir açılış sayfaları sunar. Aşağıda, ürün kategorisi sayfalarını geliştirmek için 10 ipucu bulunmaktadır.

Ürün Sayfalarınızı Daha İyi Yapmanın 10 Yolu

Sayfaların Hızlı Yüklenmesi

Ürün sayfalarınızın hızlı yüklenmesi sadece müşteri memnuniyetini sağlamaz aramaz motoru sıralamanızı da yükseltir. Ayrıca gelişmiş dönüşüm oranları ile satışlarınızın artmasına katkıda bulunur.

Amerika merkezli Ancestry.com e-ticaret sitesi web sitesinde yaptığı düzeltmelerle sayfa yüklenme hızını arttırdı ve müşteri dönüşümlerinde kısa sürede %7’lik bir artış meydana geldiğini bildirdi. Ayrıca, 2016 Akamai etkinliğinde, AliExpress’in teknoloji sorumlusu Dr. Dongbai Guo, şirketinin sayfa yükleme sürelerini geliştirdiği sırada siparişlerde %10.5 artış ve yeni müşteri dönüşümlerinde %27 artış olduğunu bildirdi. Bu rakamlar hiç de küçümsenecek ölçüde değil. Web sitenizin sayfalarının en hızlı şekilde yüklendiğinden emin olun. Emin değilseniz veya yükleme süreniz uzunsa hemen bizimle iletişime geçin.

Üstelik, sayfa hızı, Google ve diğer arama motorları için bir sıralama faktörüdür ve mobil arama sonuçları sayfaları için önemli bir sıralama faktörü olabilir.

Ürün kategorisi sayfalarının bir saniyede veya daha kısa bir sürede yüklenmesini amaçlayın.

Kaliteli Ürün Fotoğrafları Kullanma

Fiziksel bir mağazada gezerken her şeyin düzenli şekilde dizildiğini görürsünüz. Pantolonlar bir tarafta, tişörtler renklerine göre ayrılmış şekilde olmalı. İnsanlar ürünleri rahatlıkla incelemeli ki aradıklarını kolayca bulabilsinler ve sıkılıp vazgeçmeden ürünü alsınlar. E-ticaret sitenizin ürün sayfası içinde aynı şey geçerlidir. Ürün sayfanızda kalite ve stil olarak eşleşen tutarlı fotoğraflar kullanılmalıdır.

Örneğin, bir çevrimiçi tişört mağazasında, düz arka planda izole edilmiş tişörtlerin resimleri gösterilebilir.

Bu çevrimiçi perakende ürün, beyaz bir zemin üzerine izole edilmiş halini göstermeyi seçti.

Bu çevrimiçi perakende ürün, beyaz bir zemin üzerine izole edilmiş halini göstermeyi seçti.

Benzer ürünleri satan başka bir mağaza, tişört giymiş modellerin resimlerini kullanabilir.

Bu t-shirt mağazası modelleri içeren ürün görüntülerini kullanıyor.

Bu tişört mağazası modelleri içeren ürün görüntülerini kullanıyor.

Yine de bir başkası yaşam tarzı fotoğrafçılığı veya sadece tişört tasarımını kullanabilir. Bu yaklaşımların tümü bir ürün kategorisi sayfası için etkilidir, ancak genel olarak karıştırmak ve eşleştirmemek en iyisidir.

Ürün Görsellerini Optimize Etme

Bir ürün kategorisi sayfasındaki ürün resimleri hızlı ve güzel olmalı.

Bir çevrimiçi perakendeci, sayfa performansını daha da artırmak için küçük resim boyutlu resimleri kullanacak veya Akamai veya Imgix gibi bir resim içerik dağıtım ağı kullanacak şekilde sayfayı tasarlayabilir. Bu hizmetler çoğunlukla dinamik resim yüklemesine izin verir, böylece bir ürün kategorisi sayfası, belirli bir kullanıcının cihazı için bir televizyon ekranı veya bir iPhone olsun, doğru boyuttaki resmi alır.

Alt satırda, ürün fotoğrafçılığını optimize etmek için çalışın.

Site Aramasını Kolaylaştırın

Çevrimiçi alışveriş yapanların yarısından fazlası, satın alma yolculuklarında belirli ürünleri bulmak için site aramasını kullanacaktır. Bu nedenle, site aramasını ürün kategorisi sayfalarında bulmak ve kullanmak için kolaylaştırın. Ayrıca ürün isimlerini doğru olarak girdiğinizden emin olun ve arama kutusunun ürünün içinde geçen kelimelerden birini bile yazılsa çıkacak şekilde düzenleyin. Bazen insanlar alacakları ürünün tam adını bilmiyor olabilir. Örneğin A marka saç kremi satıyorsunuz ancak alıcı adını bilmiyor ve avokadolu olduğu için avokadolu saç kremi yazdığında da ürünün çıkmasını sağlayın.

Arama alanını sayfanın üstüne veya yakınına yerleştirin ve nispeten büyük yapın. Müşteriler aramalarını art arda raflayarak, istedikleri spesifik ürünlerle ilgili ayrıntıları sorgulayarak soruna ekleyebilir.

Alışveriş alanlarının ürün kategorisi sayfalarında açık olması gerekir, çünkü alışveriş yapan kişiler arama sonuçlarını hassaslaştırabilirler.

Alışveriş alanlarının ürün kategorisi sayfalarında açık olması gerekir, çünkü alışveriş yapan kişiler arama sonuçlarını hassaslaştırabilirler.

Ürün sıralaması kullanın

Ürün kategorisi sayfalarında, ürün sonuçlarını marka adı, boyut veya fiyat gibi özelliklere göre daha fazla filtreleme seçeneği de bulunmalıdır .

Filtreli gezinme, alışveriş yapan kişilere iyi bir deneyim sunar ve dönüşüm oranlarını önemli ölçüde artırabilir.

Faceted navigation, alışveriş yapanlar arasında popülerdir çünkü arama yaptıklarında ürün sıralamalarını sağlar.

Filtreleme, alışveriş yapanlar arasında popülerdir çünkü arama yaptıklarında ürün sıralamalarını sağlar.

SEO’yu geliştirin

E-ticaret siteleri ürün açıklamalarını genelde kopyala yapıştır yaptığı için organik sonuçlarda çıkması zor olabilir. Bu yüzden e-ticaret sitenizde ürünlerinizi tanıttığınız ve ürünlerinizle ilgili anahtar kelimeleri kullandığınız içeriklere yer vermelisiniz.

Birkaç yıl önce, Google , Webmaster Central wp_betawpposts’da yüz yönlendirme için SEO hakkında bir makale yayınladı. Bu yazı, filtrelemenin değerini onayladı ve SEO için bazı en iyi uygulamaları sundu.

Birçok modern site Search Console’u, Google’a URL’yi mutlaka değiştirmeyen JavaScript’i ne dizine alacağını veya kullanacağını anlamasına yardımcı olmak için yapılandıracaktır.

İyi Ürün Başlıkları Yaz

Bir düzine veya daha fazla ürünü bulunan bir kategori sayfasında bile, her ürünün iyi bir başlığı olmalıdır.

Bir ürünün markasını ve model numarasını, alışverişte bulunanlar öğeyi aradıklarında kullanacakları şartlardaysa bunları eklediğinizden emin olun.

En azından, ürün başlığı betimleyici olmalıdır.

Bu ürün başlıklarında Columbia markası adı verilmiştir, çünkü birçok alışveriş yapan kullanıcı "Columbia gömlek" veya benzerini arayacaktır.

Bu ürün başlıklarında Columbia markası adı verilmiştir, çünkü birçok alışveriş yapan kullanıcı “Columbia gömlek” veya benzerini arayacaktır.

Fiyat ve Stok Durumu Göster

Ürün kategorisi sayfalarında ürün fiyatları ve doluluk durumu bulunmalıdır. Mümkün olduğunca, bir e-ticaret sitesi, alışveriş yapan kişilere bir ürünün ne kadar mal olacağını ve hemen bulunup bulunmadıklarını bildirmelerine izin vermelidir.

İstisnalar olacak. Bazen bir üreticinin çevrimiçi satış politikası veya minimum reklamı fiyat gereksinimlerine uymak için, bir mağazanın çıkışa kadar nihai fiyatı gizlemesi veya bir müşteriye bir fiyat görmek için giriş yapması gerekebilir.

Harekete geçirici mesajlar ekleyin

Bazı çevrimiçi tüccarlar, ürün kategorisi sayfalarında, alışveriş yapan kişilerin daha fazla bilgi için bir ürün resmi veya başlık veya alışveriş sepetine ürün ekleme fırsatı tanıyacaklarını varsayarak bir eylem çağrısı yaparlar.

Bu kabul edilebilir olsa da, mağaza basit bir harekete geçirici mesajla (örneğin, basit bir sepete ekleme düğmesi) dönüşümleri iyileştirebilir.

Medanis Bilişim AŞ 13 yılı aşkın tecrübesi ve yeni teknolojileri takip eden profesyonel ekibiyle size yardımcı olabilir. Unutmayın firmamız web tasarım, web yazılım, mobil uygulama, SEO ve Google AdWords, dijital pazarlama konularında profesyonel bir ekibe sahip. Bizimle iş yaptığınızda bu konularda uzman bir ekibi kiralamış olacaksınız.

444 5 698 numaralı telefondan bize hemen ulaşabilirsiniz. 

Ürün Sayfalarınızı Daha İyi Yapmanın 10 Yolu yazımıza yorum bırakabilirsiniz.

 

About Author

Medanis Destek