Blog Yazılarımız

Editörlerimiz tarafında sizlerin bilgi alması için hazırlanmış yazılarımızı inceleme unutmayın.
Twitter’da En Sık Görülen Hatalar

Twitter’da En Sık Görülen Hatalar

Dünyada ve ülkemizde en çok kullanan sosyal ağlardan birisi Twitter’dır ancak Twitter pazarlama aracı olarak nasıl kullanılabilir? Kabul etmek gerekirse her zaman, her konuda hata yapılabilir ve hatalarımızdan ders çıkararak öğreniriz. Ancak bazı hatalar vardır geri dönüşü çok zor olan yollara girmemize neden olabilir. Sosyal medyada yapacağınız ufak bir hata işletmenizin tüm itibarını zedeleyebilir. Twitter’da En Sık Görülen Hatalar yazımızı okuyarak en azından bu hatalardan uzak durabilirsiniz.

Sosyal medya pazarlaması, müşterinizin ilgisini çekme ve onların isteklerini dinleyerek dikkat çekici cevaplar vermeye dayalı bir stratejidir.

Twitter’da En Sık Görülen Hatalar # 1: “Bu Ürünü Satın Alın”


Tweetleri ürün tanıtımıyla dolu olduğunda bir firmayı gerçekten beğeniyor musunuz? Evet, işinizi pazarlamak için heyecan içindesiniz, ancak sadece sizinle ilgili olan tweetler göndermeyin.

Sosyal medya pazarlaması, sosyal katılım ile ilgilidir. Bu, takipçilerinizle birlikte oluşturduğunuz diyalog ile ilgilidir. Tweetlerinizi gönderirken bunu ön planda tutun.

Pazarlamada bu önemli değişimi kavramayan çok sayıda işletme var.

Ürünlerinizi paylaşırken daha yaratıcı olabilirsiniz.

Daha ilgi çekici tweetler şunları içerebilir:

  • Hey, bu yeşil deri çantaları yaptım! Bence onları da seveceksin! #çanta “sitenizin bağlantısı”
  • Kahverengi deri #cüzdanlar mı arıyorsunuz? “sitenizin bağlantısı”

Bu tweet’ler yine de ürünü anlatıyor, ancak daha kişisel olmak ve soru sormakla etkileşime giriyorlar.

Büyük şirketlerin de bu hataları yaptıklarını görüyoruz. Bu, itme pazarlaması ve basılı reklamcılık günlerinde işe yarayabilirdi. Ancak bu sosyal pazarlama ve müşterilerinizle daha etkili bir iletişime geçmeniz gerekiyor.

Twitter’da En Sık Görülen Hatalar # 2: İzleyenler İçin Başlarken


Şirketler, açık nedenlerden dolayı Twitter’da daha fazla takipçi istiyorlar. Sahip olduğunuz daha samimi takipçileriniz, tweet mesajlarınız müşterilerinize daha fazla ulaşıyor.

Sakın çaresiz kalarak RT ve takip için yalvarmayın! Bu bir firmayı gerçekten çaresiz ve yardıma muhtaç gösterir.

Gerçekten daha fazla takipçi istiyorsanız, ilgi çekici içerikler yayınlayın, hashtag diyaloglarına katılın ve işinizi, bir müşterinin ile bir ilişki isteyeceği gibi gösterin. Twitter’da yarışmalar ve özel promosyonlar uygulayarak sizi izlemeye teşvik edin.

 

Twitter’da En Sık Görülen Hatalar # 3: Tweetleri Çok Uzun Yapmak


İster inanın ister inanmayın, Twitter’da 140 karakterlik yazı aslında çok uzun. Buddy Media tarafından yapılan araştırmalara göre, 100 karakterin altındaki daha kısa tweetlerin okunma oranı çok daha yüksek.

 

140 karakterlik sınırın tamamını kelimelerle, hashtag’larla ve çok fazla bağlantıyla doldurmanız gerekmez. Güncellemelerinizi özlü, esprili bir noktaya getirin.

Twitter’da En Sık Görülen Hatalar # 4: @mentions için Yanıt Vermiyor


Twitter’da “mentions”larınızı kontrol etmeyi unutmayın.

Twitter müşteri hizmetleri için mükemmel bir platformdur. Aslında, müşterilerinizden birçoğu bugünlerde sizinle iletişim kurmak için e-posta yerine Twitter kullanıyor olabilir. Bir B2B’deyseniz Twitter’da da birçok yeni iş bulunabilirsiniz.

Bildirimlerinizi gün boyunca kontrol ettiğinizden ve bu şekilde sizinle iletişim kuran kişilere yanıt verdiğinden emin olun.

Eğer değilseniz, işletmeniz kötü hizmete sahipmiş gibi görünecek ve müşterilerinizi dinlemiyorsunuz gibi algılanacaksınız.

Twitter’da En Sık Görülen Hatalar # 5: Aynı Gün Tweet Tweet Tweeting


Gün boyunca aynı güncellemeyi tweet etmeyin.

Bu hata genellikle Twitter’daki yeni pazarlamacılar veya küçük işletmeler tarafından yapılmaktadır ve tweeting’in ne olduğunu henüz pek anlamıyorlar.

Hedefiniz bir hafta boyunca bir yarışma veya satış gibi bir pazarlama kampanyası geliştirmekse, tweetlerinizi çeşitli ve ilginç hale getirin.

Bir kampanya hakkında tweet yapmak tamam ama ilgi çekici olmalı. Örneğin, günde dört veya beş defa bir

görüntü

güncelleme gibi tweet etmeyin : Bunun yerine, tweet’inizi yarışma varyasyonlarıyla karıştırın, örneğin:

  • Aşk #streetfood? Görmek istiyoruz! Kazanmak için girmek için en iyi sokak yemeği fotoğrafınızı gönderin! Ayrıntılar ve giriş: bit.ly …
  • Kazanmak ister misin Yemek sever misin? @bestfood yarışmamızı kazanmak için #streetfood fotoğrafınızı bize gösterin! bit.ly …
  • #Streetfood nefis! bit.ly …
  • Şimdiye kadar yaptığımız kayıtlara göz atın …. Bit.ly … kazanacakmı

İzleyicilerinizle daha fazla etkileşim sağlamak için tweetlerinizle yaratıcı olun. Gördüğünüz gibi bağlantı hep aynı ama açıklama her defasında farklı olmalı, birinden etkilenmeyen bir müşteri başka bir Tweet’ten etkilenecek ve bu şekilde tıklanma oranınız artacaktır.

Twitter’da En Sık Görülen Hatalar # 6: Çok fazla Rasgele Retweet


Yeniden buluş, işletmelere katılmak için harika bir uygulamadır. Bunu, büyük bir müşteriye teşekkür etmek veya Twitter’da hayran olduğunuz bir şirkete övmek için kullanabilirsiniz. Ancak aşırı kullanmayın.

Retweet bir taktik kullandığınızda, genel pazarlama stratejilerinizle aynı doğrultuda tutun. RT’lerin markanızı ve tweeting alışkanlıklarınızı yansıttığından emin olun. Retweets’i kendi içeriğinize yazmanın bir yolu olarak kullanmayın.

Twitter’da En Sık Görülen Hatalar # 7: Çok fazla Hashtags


Özellikle yeni başlayanlardan Twitter’a kadar çok sayıda hashtag kullanıldığında yaygın bir hata var. Çok fazla hashtag, güncellemenizi okumak zorlaştırıyor. Ayrıca mesajınızı birkaç belirli konuya odaklamadığınızı da gösterir.

#hashtag’ın nasıl yapılmayacağına ilişkin şu örneğe göz atın:

görüntü

Bu örnekte, neyi satmaya çalıştıklarını gerçekten anlamadık. Bunlar bir butik veya toptancı mı?

İlk kural bir tweet içinde en fazla üç hashtags eklemektir. Erişiminizi daha fazla karma etik konulara genişletmek istiyorsanız, bunları ayrı güncellemelerde kullanın.

 

Twitter’da En Sık Görülen Hatalar # 8: Otomatik Tweeting


Otomatik-tweeting, sevebileceğiniz veya nefret edebileceğiniz bu uygulamalardan biridir. Sosyal bir yönetim sistemi kullanıyorsanız ve tweetlerinizi önceden zamanlıyorsanız – hesabınızı izlemeye devam edin.

Otomatik tweeting bazı riskler oluşturabilir. Bu, öngörülemeyen olaylarda özellikle geçerlidir.

Örneğin siz bir konser hakkında otomatik tweetler oluşturabilirsiniz ve konser saatinden önce ve konser anında bu tweetler atılmaya devam edilir. Ancak konser anında olabilecek bir kazada siz eğlenceli tweetler atmaya devam ederseniz firmanız bundan olumsuz olarak etkilenecektir. İnsanlar tweetlerinizin bir çalışan tarafından atıldığını düşünecek ve kazayı önemsemediğinizi varsayacaklardır.

 

 
Medanis Bilişim AŞ 13 yılı aşkın tecrübesi ve yeni teknolojileri takip eden profesyonel ekibiyle size yardımcı olabilir. Unutmayın firmamız web tasarım, web yazılım, mobil uygulama, SEO ve Google AdWords, dijital pazarlama konularında profesyonel bir ekibe sahip. Bizimle iş yaptığınızda bu konularda uzman bir ekibi kiralamış olacaksınız.
 
 Twitter’da En Sık Görülen Hatalar yazımıza yorum bırakabilirsiniz. Siz Twitter’a firmanız için nasıl kullanıyorsunuz? Müşterileriniz gerçekten tweetlerinizden etkileniyor mu?
About Author

Medanis Destek