Twitter Reklamları Hakkında Bilinmesi Gereken Her Şey
Twitter, aylık 320 milyonun üzerinde aktif kullanıcıya sahip olan dünyanın en büyük sosyal ağlarından biridir. Aynı zamanda iş ortamında müşteri ve web sitesi trafiği elde etmek için en etkili dijital platformlardan biridir. Twitter istatistiklerine göre, insanların yüzde 85’i Twitter profillerini izledikten sonra küçük işletmelerle daha fazla bağlantılı hissediyor. Bir markanın profilini takip eden Twitter kullanıcılarının yüzde 47’sinin o şirketin sitesini kontrol etme olasılığı daha yüksektir. Ancak işletmeler nedense Twitter’a Facebook kadar alışamadı. Türkiye’de küçük işletmelerin çoğu Facebook’ta bulunuyor ve ikinci sırayı Instagram alıyor. Twitter Reklamları Hakkında Bilinmesi Gereken Her Şey yazımızı okuyarak artık Twitter’ı da en verimli şekilde işletmeniz için kullanabilirsiniz.
Twitter’da işinizi, alıcı bir kitleye dönüştürmek için çok fazla fırsat mevcut.
Organik olarak yani kendi paylaşımlarınızla da yapabilmenize rağmen, Twitter reklamcılığını kullanmak, küçük işletmelerinizin platformdaki büyümesini hızlandıracaktır.
Twitter reklamcılığına başlarken
Facebook ve LinkedIn gibi, Twitter kullanıcıların reklam kampanyalarını çalıştırmadan önce bir hesabı olmasını gerektirir. Twitter reklamlarınız işinizi geliştirmek için tasarlandığından, şirket adınızı kullanarak bir işletme hesabı oluşturun. Bunun için bireysel hesabınızı kullanmayın çünkü reklamlarda kullanıcı adınız da görünecektir. Bu kurumsallığa zarar verir. Reklamlarınızı tıklayan kullanıcılar Twitter profilinize yönlendirilecektir, bu nedenle web sitenizi ziyaret etmeye karar vermeleri durumunda şirketinizin ve site URL’nizin bir tanımını eklemek de önemlidir.
Bir Twitter hesabı oluşturduktan sonra, bu sayfayı ziyaret ederek Twitter reklamı için kayıt olabilirsiniz . Kullanıcılar, kayıt işlemi sırasında kendi saat dilimini ve yerini girmelidir.
Daha sonra değiştirmek için hiçbir seçenek olmadığından doğru saat dilimini seçtiğinizden emin olun. Ayrıca, Twitter, kredi kartınızı hesabınıza bağlamanızı gerektirir, ancak endişelenmeyin, kredi kartınız yalnızca Twitter reklamlarınızın trafik yayınladıktan sonra ücretlendirilir.
Ardından, Twitter, kampanyanız için bir hedef seçmenizi ister. Aralarından seçim yapabileceğiniz 6 ana hedef vardır:
- Web sitesi tıklamaları veya dönüşümleri
- İzleyiciler
- Farkında olma
- Tweet angajmanları
- Tanıtılan video görüntülemeleri
- Uygulama yüklemeleri veya yeniden etkileşimler
Her hedef, reklamlarınızın davranışını ve faturalandırılmanızı etkiler. Örneğin, kampanya hedefiniz olarak “takipçiler” i seçerseniz, reklamlar bir takip simgesi içerecek ve Twitter, hesaplarınızın Twitter reklamlarından kazandığı her takipçi için sizden ücret alacaktır.
Hedef olarak “web sitesi tıklamaları veya dönüşümleri” ni seçerseniz, tıklama başına belli bir fiyat ödersiniz. Twitter’dan web sitelerine trafik çekmek isteyen işletmeler bu kampanya hedefini kullanmalıdır.
Hedefinizi seçtikten sonra, Twitter reklam kampanyanızı oluşturmaya başlayabilirsiniz.
Bir sonraki sayfada kampanyanız için bir ad girmeniz istenir. Twitter reklamlarını derhal başlatmayı, reklamları kendiniz durdurana kadar sürekli yayınlamayı ya da reklamların başlangıç ve bitiş tarihlerini planlamayı seçebilirsiniz.
Ayrıca, Twitter Kitle Platformu’nda (genişletilmiş bir görüntüleme ağı) reklam yayınlayabilirsiniz. Reklamlarınızın Twitter uygulamasına ve web sitesine görünürlüğünü sınırlandırmak için şu an için bu seçeneğin işaretini kaldırın.
Ardından, bir kitle seçeceksiniz. Twitter, reklamverenlerin yaşlarına, cinsiyetlerine, konuşma dile ve daha fazlasına göre insanlara ulaşmalarını sağlayan çok çeşitli demografik seçenekler görüntüler. Belirli seçenekleri kullanarak hedeflemeyi daraltma seçeneği de vardır. Örneğin, kullanıcıları, tweet’lerde kullandıkları anahtar kelimeleri veya ideal kitleye, teklifinize yanıt vereceğini gösteren profilleri temel alarak hedefleyebilirsiniz.
Bir kitleyi seçtikten sonra, kampanyanız için bir bütçe tanımlamanız istenir. Sürekli olarak harcayabileceğiniz bir günlük bütçe seçin. Bütçe, daha sonra kampanyanızın performansına dayalı olarak ayarlanabilir.
Teklif seçenekleri de belirtilmelidir. Twitter, el ile teklif vermeye karar verirseniz, her bir reklam tıklaması için ödemek istediğiniz tutarı seçmenizi ister. Twitter, varsayılan bir teklif aralığı önerir. Her bir tıklama için mümkün olan en düşük miktarı ödemek istiyorsanız, bu aralığın alt ucunu seçin. Kampanya harcamanız günlük bütçesinden azsa teklifi artırabilirsiniz.
Bütçeye karar verildikten sonra, reklam öğelerine geçebilirsiniz. Kampanyanız için yeni bir tweet oluşturabilir veya Twitter reklamcılıkla tanıtmak için mevcut tweetlerinizden seçim yapabilirsiniz. Görüntülerinizi tweet’lerinizde kullanacaksanız, ortam özelliklerini okuduğunuzdan emin olun.
Bir tweet oluşturmak için kopyanızı metin alanına yazın ve aşağıdaki alanı kullanarak herhangi bir resim yükleyin. Twitter, daha sonra ekranın sağ tarafında canlı bir önizleme sunacak. Terfi edilen tweetlerinizi belirli bir saatte dışarı çıkacak şekilde planlamak için bir seçenek var.
Reklam verenler ayrıca bir kart görüntüleyebilir. Bu, reklamın görünürlüğünü artırmasına yardımcı olabilecek bir resim ve başlık ekleyecektir. Bazı kartlar, web sitenizi ziyaret etmek veya şimdi alışveriş yapmak için tıklama gibi bir harekete geçirici mesaj düğmesi eklemenize izin verir.
Reklam öğesi tamamlandıktan sonra, reklam yayınlamaya başlamak için ekranın sağ üst köşesindeki “Başlat” düğmesini tıklayın. Hangisini, hedef kitlenizle en iyi şekilde yankı bulduklarını bulmak için, her biri değişen resimlere ve reklam metinlerine sahip çeşitli reklamlar tasarlayın. Analitik bölümünde, belirli bir süre boyunca kazanılan gösterimler gibi kampanya sonuçlarınızı takip edebileceksiniz.
Medanis Bilişim AŞ 13 yılı aşkın tecrübesi ve yeni teknolojileri takip eden profesyonel ekibiyle size yardımcı olabilir. Unutmayın firmamız web tasarım, web yazılım, mobil uygulama, SEO ve Google AdWords, sosyal medya reklamları, dijital pazarlama konularında profesyonel bir ekibe sahip. Bizimle iş yaptığınızda bu konularda uzman bir ekibi kiralamış olacaksınız.
444 5 698 numaralı telefondan bize hemen ulaşabilirsiniz.
Twitter Reklamları Hakkında Bilinmesi Gereken Her Şey yazımıza yorum bırakabilirsiniz.