Sosyal Medyada Neden Yer Almalısınız?
Sosyal Medyada Neden Yer Almalısınız? İyi bir soru. Twitter, Facebook, LinkedIn ve Instagram gibi platformlarla markanız için muazzam çevrimiçi pozlama elde edebilir, böylece ürünlerinizi ve hizmetlerinizi sergilemenizi sağlar. Sosyal medya, müşterileriniz, potansiyel müşterileriniz, akranlarınız ve rakipleriniz de dahil olmak üzere insanların söylediklerini dinlemenize yardımcı olur.
- Sosyal medyayı kullanarak web sitenizin trafiğini arttırabilirsiniz. Web sitenize trafik sağlamak için ya para ödeyerek Google AdWords reklam vermelisiniz ya da SEO çalışmaları yaparak içeriklerinizi sosyal medyada paylaşmalısınız. Sosyal medya sayesinde sayfanıza binlerce kişiyi çekebilirsiniz. Sosyal Medyada Neden Yer Almalısınız? sorusu yerine aslında sosyal medyada nasıl yer almalıyım? olmalı çünkü sosyal medyada yer almak firmalar için zorunlu bir ihtiyaç halini aldı.
- İnternet kullanıcıların %50’den fazlası sadece sosyal medyaya girmek için internet kullanıyor. Ülkemizde internet çok yaygınlaşsa da insanların çoğu sadece Facebook, Twitter ve İnstagram gibi hesaplarına girmek için interneti kullanıyor. Bu insanlara ulaşmanızın tek yolu sizin de sosyal medyada yer almanız olacaktır.
- Sosyal medyada yer almak arama motoru sıralamanızı yükseltir. Sosyal Medyada Neden Yer Almalısınız? sorusunun belki de en önemli cevabı bu. Google gibi arama motorları sosyal medya hesaplarından paylaşılan web sitelerini daha çok sever. SEO uyumlu içerik çalışması tabi ki en etkili çözümdür ancak bunları sosyal medyada paylaşmanız SEO açısından size çok yarar sağlayacaktır.
- Müşterilerinizle iletişim olanaklarınız artar. Sosyal medya hesaplarınıza üye olan müşterilerinizin hesaplarını zaman ayırarak bazen inceleyin. Müşteri profilinizin nasıl olduğunu buradan çok rahat öğrenebilirsiniz. Çalışan kadınlar mı, anneler mi, üniversite öğrencileri mi daha çok sizi takip ediyor? Bu tespitten sonra paylaşımlarınızı bu profile yönelik yaparsanız müşterilerinizden daha olumlu tepkiler alırsınız.
- Daha iyi müşteri hizmeti sunabilirsiniz. Twitter genellikle satış öncesi veya destekle ilgili soruları olan birçok müşteriyi çeken ilk limandır. Müşteri sorularını cevapsız bırakmak, bir işletmeyi profesyonelce görünmez hale getirir ve yalnızca umurlarında değil gibi görünür; bu nedenle müşterilerinizin kullandığı sosyal ağlarda görünür olmanız ve marka bahisleri için tüm kanallarınızı düzenli olarak izliyor olmanız önemlidir.
- Sosyal medya itibarınızı yönetmenize yardımcı olur. Sosyal Medyada Neden Yer Almalısınız? çünkü ününü çevrimiçi yönetmek, herhangi bir pazarlama stratejisinin kritik bir parçasıdır ve sosyal medya bunu hızlı ve etkili bir şekilde sağlar. Hızla ve hassas bir şekilde ele alınan yorumlar ve şikayetlerin etkin bir şekilde ele alınması durumunda, bu anında geri bildirim, yüksek düzeyde müşteri hizmetini gösterir ve olumsuzluğun etkili bir şekilde dağılmasını sağlayarak müşterinin sahip olabileceği tüm sorunları çözebilir.
- İşinize olan güven artar. İnsanlar artık birçok seçeneğin arasında rahatlıkla güven duyabilecekleri ve sorun yaşamayacakları firmaları seçmek istiyor. Sosyal medya hesabı açarak insanlara her zaman onlarla iletişimde olacağınız ve satış sonrası da size ulaşabilecekleri mesajını vermiş olursunuz.