Logo Web Tasar覺m

Sosyal Medya Yönetim Araçları Nasıl Seçilir?


paylaş
Sosyal Medya Yönetim Araçları Nasıl Seçilir?

İnternetin hayatımızda büyük ölçüde yer almasıyla birlikte firmaların dijital pazarlama çalışmalarına ağırlık vermesi gerekti. Büyük ya da küçük olsun her işletme bir şekilde dijital dünyada yer almaya çalışıyor ve sosyal medya hesaplarını yönetmeye çalışıyor. Ancak sosyal medya yönetiminde sadece içerik paylaşmak ve gelen mesajlara cevap vermek yeterli değil. İşinize yarayacak sosyal medya araçlarını da kullanmalısınız. Peki, Sosyal Medya Yönetim Araçları Nasıl Seçilir?

Şu bir gerçek ki haftada üç tane içerik paylaşarak para kazanamazsınız veya sektörünüzde lider olamazsınız.

Sosyal medya uzmanı veya pazarlama müdürü iseniz ya da kendi işinizin sosyal medya kampanyalarını yürütüyorsanız, iş tanımınızın Facebook, Twitter ve Instagram'a yalnızca mesaj göndermekten ve yanıt vermekten daha fazlası olduğunu bilmelisiniz. Takipçilerinizi artıracak, etkileşime katkıda bulunacak ve hizmetinize veya ürününüze güçlü bir ilgi duyacak bir sosyal medya stratejisi sunmak için muhtemelen ekibinizle birlikte çalıştınız ve bu stratejinin bir bölümünde en iyi sosyal medya yönetimi aracını seçmek de yer almalıdır.

İster bir ekibin parçası olun, ister yalnız çalışıyor olun, güçlü bir sosyal medya aracı üretkenliğinizi artırarak sonuçların ilerlemesine yardımcı olabilir. Bu yazıda, hangi özelliklerin önemli olduğunu ve aracınızdan en iyi şekilde nasıl faydalanacağınızı açıklayacağız.

Sosyal Medya Yönetim Araçları Nasıl Seçilir?

En iyi tavsiyemiz, en iyi aracı ararken seçici olmaktır. Seçenek şansınız bol, ancak gereksinimleriniz için mantıklı bir araç seçmeniz önemlidir.

Tüm sosyal medya yönetim araçlarına dahil edilmesi gereken birkaç temel özellik vardır.

Sosyal Medya İzleme ve Dinleme 

Sosyal medya dinlemeden kastımız rakiplerinizin veya diğer firmaların paylaşımlarını takip etmektir. Hedef müşteri kitlenizin paylaşımlarının özelliklerinin farkına varmaktır. Dinleyerek, ruh hali ve davranış trendlerini arayabilir, aynı zamanda ürününüzü tanıtmak için fırsatlar arayabilirsiniz.

Genç bir kesime mi hitap ediyorsunuz? Yoksa orta yaş grubuna mı? Daha çok hangi meslek grubuna hitap ediyorsunuz? Rakipleriniz nasıl paylaşımlar yapıyor? Hangi araçları kullanıyor? Bunları takip ederek ve üstüne yeni şeyler koyarak rakiplerinizi geçebilirsiniz.

Analiz ve Raporlama

Sosyal medya aracınız, toplanan verilerle ilgili raporlar vermenizi sağlamalıdır.

Ekibinizle veya müşterilerinizle paylaşmak için hızlı raporlama ve analizler yapın. Sosyal medya stratejiniz hakkında akıllı, bilinçli kararlar vermek için raporlama kullanın.

Takipçilerle İlişki Kurma 

Sosyal katılım, takipçileriniz ve potansiyel müşterilerinizle başarılı ilişkiler kurmanın anahtarıdır. Harika bir sosyal medya aracı, fırsatları belirlemenizi ve hızlı bir şekilde yanıt vermenizi kolaylaştırmalıdır.

Sosyal Kanal Entegrasyonu

En azından, sosyal medya yönetimi aracı, sizi Facebook, Twitter, Instagram gibi önemli sosyal ağlarla ve haber güncellemeleriyle entegre etmenizi sağlamalıdır.

Sosyal Gönderi Planlama

Sosyal yayın zamanlaması şarttır. Yayınları vaktinden önce planlamak, manuel gönderme yerine katılım ve yaratıcı içerik oluşturma konularına odaklanmanıza yardımcı olabilir. Böylece gün içinde çok yoğun olsanız bile paylaşımlar otomatik olarak yapılacaktır.

Uyarılar

Uyarılar, acil durumlarda veya ani bir akın akışı durumunda yardımcı olabilir. Bunun gibi olaylardan haberdar olmak, ekibinizin derhal müşteri hizmetleri sorunlarına cevap vermesine ve çözmesine yardımcı olacaktır.

Sosyal Medya Yönetim Aracınızı Nasıl Seçebilirsiniz?

Aşağıda, sosyal medya ihtiyaçlarınıza en uygun araçları / özellikleri düşünmeye yardımcı olabilecek birkaç örnek verilmiştir.

Türkiye'de bağımsız çalışan bir sosyal medya uzmanı düşünün. İçerik oluşturma, sosyal medya pazarlaması ve yönetimi ile ilgili yardım almak için size para ödeyen üç müşteriniz var. Müşterilerinizden biri inanılmaz bir hizmet istiyor ve Türkiye'de ancak Almanya'da popülerlik kazanmak istiyor. Şimdi, aynı rekabet alanındaki yerel Türkiye rekabetine ve Alman şirketlerine ayak uydurmak zorunda kaldınız. Peki ne yapabilirsiniz?

Bu danışmanın sosyal medya yönetim aracında en çok ihtiyaç duyması gereken özelliklerin şunlar olduğu görülüyor:

  1. Sosyal yayın zamanlaması
  2. Rekabetçi marka dinleme
  3. Çok dilli destek

Başka bir örnek:

Spora ve sağlıklı beslenmeye odaklanan bir seyahat şirketinin bir parçası olduğunuzu varsayarsak:  Ekibiniz, gezilerinizi test etmek ve tanıtmak için fitness etkenler arıyor. Fitness ve seyahat hakkında insanların yazdığı ve kullandığı hashtag'ları bilmeniz gerekecek. Ayrıca, tüm sosyal medya mesajlarınıza resim ekleyebilmeniz de önemlidir. İçerik pazarlamanızın mevsimsellik ile ilgili bazı testler yapıyorsunuz, bu nedenle önceki kampanyalarınızı kolayca karşılaştırmak ve ekibinizle paylaşmak için raporlar oluşturmak istiyorsunuz.

Bu şirketin bir sosyal medya yazılımında arayabileceği en önemli özellikler şunlardır:

  1. Etkilenen kişileri belirleme ve takip etme
  2. Hashtag ve yazar analizi
  3. Medya ile sosyal medya sonrası zamanlama
  4. Sosyal medya analizi ve raporlama

Anahtar Aracı Özelliklerini Kullanma

Sosyal Medya Yönetim Aracı Nasıl Seçilir | Bugün Sosyal Medya

Sosyal medya pazarlama stratejinizi geliştirmek için sosyal medya izleme gibi özellikleri kullanın. Diğer markaları ve endüstri ürününüzle ilgili söylediklerini dinleyin.

İçerik ve tanıtım ile ilgili kararların alınmasına yardımcı olmak için hashtagları ve popüler etkeni analiz edin. Bu verileri birden çok platform kaynağında ve farklı dillerde analiz etme olanağı bulunan araçları arayın.

Otomasyon, sosyal medya yönetiminde de önemli bir bileşen haline geliyor. Canlı katılım ve yayınlamanın önemli olduğuna inanıyoruz, ancak planlanmış yayınlar, önceden hazırlanmış içeriği ve materyali kolay paylaşmayı sağlıyor.

Ne Kadar Harcamalısınız?

Sosyal medya yönetim araçlarının maliyeti nihayetinde aradığınız özelliklere ve ekibinizin boyutuna bağlıdır.

Çoğu araçları kullanıcıların az sayıda sınırlı özelliklere sahip ücretsiz sürümü de mevcut. En küçük bir ekip araçları için $ 10- $ 50 / ay harcamayı göze almalısınız. Bu uygulamalar genelde yabancı olduğu için dolar üzerinden ödeme yapmanız gerekebilir.

Fiyat planlarını karşılaştırırken göz önüne almanız gereken bir diğer özellik, alacağınız teknik destek miktarıdır.

 

Medanis Bilişim AŞ 13 yılı aşkın tecrübesi ve yeni teknolojileri takip eden profesyonel ekibiyle size yardımcı olabilir. Unutmayın firmamız web tasarım, web yazılım, mobil uygulama, SEO ve Google AdWords, dijital pazarlama konularında profesyonel bir ekibe sahip. Bizimle iş yaptığınızda bu konularda uzman bir ekibi kiralamış olacaksınız.

444 5 698 numaralı telefondan bize hemen ulaşabilirsiniz.

Sosyal Medya Yönetim Araçları Nasıl Seçilir? yazımıza yorum bırakabilirsiniz.

Etiketler: sosyal medya dijital pazarlama sosyal medya aracı

paylaş

İlgili Yazılar



Yorumlar