Logo

Sosyal Medya Rehberi


paylaş
Sosyal Medya Rehberi

İnternet pazarlaması dendiğinde sosyal medyanın yeri ve önemi artık tartışılamaz. Biraz istatistik verisi vermek gerekirse yetişkinlerin %72'si sosyal medyayı etkin bir şekilde kullanıyor. 18-34 yaş arası YouTube gibi video paylaşım sitelerini daha fazla kullanıyor. Sayılar göz önüne alındığında pazarlamacıların sosyal medyayı kullanmaması söz konusu olamaz. Sosyal Medya Rehberi size özellikle yeni başladıysanız yol gösterebilir.

 

Bu yıl yapılan endüstri araştırması verileri de benzer bir hikaye anlatıyor. 2012'de katılımcıların yaklaşık % 20'si sosyal medya araçlarını kullanmadığını bildirdi. 2017'de ise bu sayı % 11'e düştü. Bunun üzerine katılımcıların %63'ü sosyal medya pazarlama taleplerinin geçen yıl arttığını belirtti.

Sosyal medyayı pazarlamada kullanmaya yeni karar vermiş olabilirsiniz veya bu işi daha etkili nasıl yapacağınızı merak ediyor olabilirsiniz. Sosyal Medya Rehberi ile sonraki aşamaya geçebilirsiniz.

Sosyal Medya için Yeni Başlayanlar Kılavuzu okuyun

Sosyal Ağlarınızı Seçme

Sosyal medya pazarlaması sizin için çalışmıyorsa, sorun yanlış kanallara odaklanmanız olabilir. Markanız için en iyi sosyal ağları seçerek başarınızı yakalamak için strateji ayarlayın.

Birçok markanın yaptığı ilk hata, her yerde olmaya ihtiyaç duyduklarına inanmaktır. Mümkün olduğunca çok zemin kaplamak iyi bir fikir gibi görünüyor, ancak gerçek şu ki potansiyel müşterilerinizin daha çok olduğu yerlerde olmanız yeterli olacaktır. Daha iyi bir yaklaşım, gözlerinizi iki veya üç ana sosyal ağ üzerinde ayarlamak ve bu profilleri olabildiğince büyütmek için taahhüt etmektir.

 

Odak ağlarınızı kısıtladıktan sonra, başarılı olmanın nasıl olduğunu öğrenmek için aşağıdaki sekmelerden birini tıklayın.

Twitter

Twitter, işletmelerin başlattığı ilk sosyal ağlardan biridir. Kurulumu basit, geniş kitlesi var ve daha yeni platformlardan daha gelişmiştir.

Şirketler, Twitter ile yüz yüze kaldıkları en büyük zorluk böyle gürültülü bir ağ üzerinde öne çıkmanın bir yolunu buluyor olabilir. Her saniye binlerce Tweet gönderilir, böylece takipçilerinizin dikkatini çekmeniz zor olabilir.

Sosyal Medya Pazarlamacıları Twitter'ı Nasıl Kullanıyor?

Twitter, içerik keşfi için inanılmaz bir kaynaktır. İnsanlar dünyada neler olup bittiğini öğrenmek veya belirli bir konuda içerik aramak istediklerinde Twitter'a giderler. Sonuç olarak, pazarlamacılar için Twitter'ın ana kullanımlarından biridir. Twitter, kitlelerle içeriği paylaşmayı kolaylaştırır; bu da pazarlamacılar için mükemmeldir.

Diğer taraftan, işletmelerin ve sosyal medya pazarlamacılarının Twitter'ı kullanması içindir. Twitter başarılı oldu, çünkü tüketicileri en sevdikleri markalara bağladı. Binlerce anket göndermek veya müşterileri çevrimiçi formları tamamlamaya zorlamak yerine müşterilerin markanız hakkında nasıl hissettiğini görmek için Twitter'a yönelebilirsiniz. Kullanıcılar gerçek zamanlı olarak iletişim kurabildikleri için sosyal müşteri hizmetleri için en iyi ağdır.

Hızlı Twitter İstatistikleri

310 milyon

Aylık aktif kullanıcılar.

% 37

Twitter kullanıcılarının izledikleri bir markadan satın alacaklarını söyledi.

% 19

Müşteri hizmetleri için Twitter kullanan şirketler için müşteri memnuniyetini artırdığını söyledi.

% 76

50'si, güler yüzlü hizmet aldıktan sonra bir markayı önermenin olası olduğunu söyledi.

% 54

Twitter tarafından araştırılan kullanıcıların birçoğu Tweetler'de belirtilen bir markayı gördükten sonra harekete geçtiğini bildirdi.

 

Neyi Paylaşmalısınız

Blog yayınlarınızı, web'deki makalelerinizi, endüstri haberlerinizi ve daha pek çok bilgiyi Tweetleştirebilirsiniz. Kilit, kitleniz için değerli içerikleri paylaşmaktır. Ayrıca, işletmenizin tanıtımını yapan, ancak az miktarda yapmakta olan içeriği paylaşabilirsiniz.

Ne paylaşacağınız konusunda kararsızsanız rakiplerinize bir göz atın. Ne tür bir içerik paylaşıyor? Bunu kendi stratejinizi oluşturmak için bir başlangıç ​​noktası olarak kullanın. Ayrıca, Tweetlerinizin çoğunluğunun yayınlar yerine konuşmaya dayalı olması gerektiğini unutmayın. Twitter hesabınızı büyütmenin en etkili yolu başkaları ile etkileşim kurmaktır.

Başarının anahtarları

TUTARLI OL

Twitter çabucak hareket ettiğinden, sürekli olarak Tweet yapmanız gerekiyor yoksa takipçileriniz sizi unutabilir. Takipçilerinizin çoğu, Tweet'lerinizi ilk paylaştığınızda görmeyecek. Bu, görünürlüğünüzü artırmak için gün boyunca birkaç kez Tweet yapmanız gerektiğini gösterir. Uzun süre hareketsiz bırakılmamasından kaçının; böylece profiliniz her zaman güncel kalır.

GÖRSEL ALIN

Twitter'a göre , Tweet'lerdeki fotoğraflar da dahil olmak üzere Retweet'leri % 35 oranında artırabilir. Videolar eklemek, onları % 28 oranında artırabilir. Görselleri doğrudan Tweetler'inizde kullanmanın yanı sıra, sitenizde Twitter kartları da kurmanız iyi bir fikirdir. Blog yayınınıza bir bağlantı paylaştığınızda, öne çıkmasını sağlamak için Tweet'e özellikli bir resim eklenecektir.

ÖNCEDEN PLANLAMAK

Tweetleri zamanından önce planlamak için sosyal medya gösterge tablonuzu kullanın. Bu, düzenli mesai saatleri dışında Tweet yapmanıza ve zaman çizelgenizi gün boyunca etkin kılmanıza olanak tanır. Markanız Twitter için yeni bir özellikse, unuttuğunuz için Tweet'lemeden olmadan günler yaşayamazsınız. İlk takip bilgilerinizi oluştururken, aktif olmak insanlara sizinle aşinalık kurma şansı verir.

TUTMAK

Twitter, iletişimle ilgilidir. Yanıtlayın, ister ve ister başkalarını olabildiğince sıklıkla yeniden paylaşın. Katılım, sizi aksi takdirde kim olduğunuz hakkında hiçbir fikri olmayan kullanıcıların radarına götürecektir. İstediğiniz zaman,  Retweet yapın veya birine cevap verin.

KİŞİLİĞE SAHİP OLUN

Kimse donuk hesapları takip etmek istemiyor. Şirketiniz adına Tweet atıyor olsanız bile, yine de insanı hissetmeniz gerekir. Eğlenceli Tweetler insanları sizi takip etmeye ikna eder.

VAR OLUN

Twitter'ın hızlı adımını tekrar ortaya çıkarmaktan nefret ediyoruz, ancak bu bir gerçek. Heyecan verici konular ve popüler hashtag'ler gibi Twitter dünyasında neler olduğunu güncellemeniz gerekiyor. Her geçen gün eğilim içinde olan konulara bakarak ve endüstrinizle tamamen ilişkili olmasalar bile sohbete katılmanın yollarını düşünerek zaman ayırın.

Medanis Bilişim AŞ 13 yılı aşkın tecrübesi ve yeni teknolojileri takip eden profesyonel ekibiyle size yardımcı olabilir. Unutmayın firmamız web tasarım, web yazılım, mobil uygulama, SEO ve Google AdWords, dijital pazarlama konularında profesyonel bir ekibe sahip. Bizimle iş yaptığınızda bu konularda uzman bir ekibi kiralamış olacaksınız.
 
Sosyal Medya Rehberi yazımıza yorum bırakabilirsiniz.

 

Etiketler: sosyal medya rehberi sosyal medya

paylaş

İlgili Yazılar



Yorumlar