Logo

Sıfırdan Sosyal Medya Stratejisi Oluşturma


paylaş
Sıfırdan Sosyal Medya Stratejisi Oluşturma

İşletmeniz için sosyal medyada yer almanın gerekliliğini fark ettiniz. Ancak nereden başlamanız gerektiği konusunda bir fikriniz yok. Sıfırdan Sosyal Medya Stratejisi Oluşturma yazımızı okuyarak kendinize bir plan oluşturabilirsiniz.

Sosyal Medya Pazarlama Planı

En alt basamaktan başlayarak Sıfırdan Sosyal Medya Stratejisi Oluşturma konusunda genel bir bakışımız var.

Adım 1: Sosyal ağları seçin

Adım 2:  Profilleri tamamen doldurun

Adım 3: Sesinizi ve tarzınızu bulun

Adım 4: Gönderme stratejisini seçin

Adım 5: Analiz ve Test

Adım 6: Otomatikleştirin 

Hangi sosyal medya sitelerini kullanmanız gerekli?

Firmanızın müşteri profilini göz önünde bulundurarak sosyal ağ seçimini yapmalısınız. Bütün sosyal ağlarda bulunmak zorunda değilsiniz. Müşteri kitleniz en çok hangi sosyal ağları kullanıyorsa bu sosyal ağlarda bulunmanız yeterli olacaktır.

Kaç tane sosyal ağa cidden vakit ayırabilirsiniz. Sosyal ağ başına günde bir saatinizi ayırmanız gerektiğini düşünerek sosyal ağ seçiminizi yapın.

Size bu konuda yardım edecek bir personeliniz var mı? Yoksa bütün işi siz mi yapacaksınız? Google+ gibi sosyal ağlar, kaliteli içeriği vurgular. İhtiyacınız olanı yaratacak kaynaklarım var mı? Paylaşacak kadar kaliteli içerik oluşturabilecek misiniz?

Profilinizi tamamen doldurun.  

Tamamlanmış bir profil profesyonellik, tutarlı marka bilinci oluşturma ve ziyaretçilere ilgi çekici olduğunu ciddi bir şekilde gösteriyor. Sosyal medya hesaplarınızı doldurduktan sonra mutlaka kontrol edin ve eksin bilgileri tamamlayın.

Profiller iki parça gerektirir: görseller ve metin.

Görseller için, bütün sosyal hesaplarımızdaki fotoğraflar tutarlı olmalıdır. Twitter'daki avatarımız Facebook avatarımızla eşleşmeli. Google+'daki kapak resmi, LinkedIn'deki kapağımızla benzer olmalı.

Metin için, özelleştirebileceğiniz ana alanınız biyo / bilgi bölümündendir. Profesyonel bir sosyal medya bio oluşturma beş basit kural halinde verilebilir.

  1. Göstermek, söyleme: Ben kimim diyerek anlatmak yerine neler yaptığınızı anlatabilirsiniz
  2. Anahtar kelimelerinizi kitlenize uyarlayın
  3. Dili taze tutun; aynı kelimelerden kaçının
  4. Kişisel ve dikkat çekici ol
  5. Sık sık tekrarla

Pazarlama yönteminizi ve sesleniş tarzınızı bulun.

Müşteri tabanınızı en ince noktasına kadar araştırın. Neleri severler, hangi kelimeler hoşlarına gider veya neler onları rahatsız edebilir?

  • Markanız bir kişi olsaydı, ne tür bir kişilik olurdu?
  • Markanız bir kişi olsaydı, tüketici ile olan ilişkisi nedir? (Bir antrenör, arkadaş, öğretmen, baba vb.)
  • Sıfatlarla, şirketinizin kişilik özelliklerini tanımlayın.
  • Sizinkine benzer bir kişilik gösteren herhangi bir şirket var mı? Neden benzerler?
  • Müşterilerinizin şirketiniz hakkında düşünmesini nasıl olmasını istiyorsunuz?

Kendi tarzınızın olduğu bir sosyal medya hesabı oluşturmalısınız. Örneğin Burger Kıng gençlere hitap ettiği için attığı twitler daha çok gençlere hitap eder, bazen argoya kaçan sözcükler bile kullanırlar. Ancak bunu siz yapsanız belki de çoğu takipçiniz bundan rahatsız olacaktır.Müşteri kitlenizin yaşına, meslek gurubuna hitap edecek şekilde paylaşımlar yapmalısınız.

Gönderme stratejinizi seçin.

Sıfırdan Sosyal Medya Stratejisi Oluşturma yöntemlerinden en çok merak edilen sorulardan birisi "Ne sıklıkta paylaşım yapmalıyım? " sorusudur. Günlük ideal yayınlama miktarı nedir?

Bu tamamen kitlenize göre değişen bir konu. Herkes için günlük 5 paylaşım idealdir ya da hafta 3 paylaşım yapmalısınız diyemeyiz. Paylaşım yaptığınızda aldığınız tepkilere göre bu sayıyı kendiniz belirlemelisiniz.

Ne yüklemelisiniz?

Görüntüler idealdir.

Twitter ve Facebook akışlarında bol bol fotoğraf ve video paylaşımlarının arttığını görürüz. Bu değişikliği desteklemek için gereken veriler var: Resimli yayınlar, diğer yayın türlerinden daha fazla görüntü, tıklama, yeniden paylaşma ve beğenme elde ediyor. 

Facebook,  fotoğrafları % 53 daha fazla beğeniliyor, % 104 daha fazla yorum alıyor ve % 84  daha fazla bağlantısı tıklanıyor.

Twitter için de aynı şey geçerli. Farklı sektörlerde bir dizi genelinde doğrulanmış kullanıcılardan iki milyon tweet ile yapılan bir çalışmada, Twitter'da fotoğrafların retweets üzerinde büyük etkiye sahip olduğu görülüyor.

  • Resimler  % 35 retweets artışı elde eder
  • Videolar % 28 retweets artışı elde eder
  • Alıntılar % 19 retweets artışı elde eder
  • Hashtag'ler % 16 retweets artışı alacaktır

Ne zaman paylaşmalıyız?

Bu saatler kitlenize göre değişebilse de genel ortalama şöyledir:

  • Facebook  - 13.00-16.00  haftasonu  ve 14.00-17.00  hafta içi
  • LinkedIn  - 07.00-8. 30  ve 5-6 Salı, Çarşamba ve Perşembe
  • Tumblr  - Cuma günleri 19.00-22.00 pm hafta içi 16:00
  • Instagram Haftaiçi 17.00-18.00
  • Pinterest  - Hafta sonları iyi olmak ile 2-4 de ve 20.00-23.00 hafta içi
  • Google+  - 09.00-11.00  hafta içi

Analiz edin, test edin ve tekrar deneyin. 

Ne kadar çok yayın yaparsanız, hangi içeriğin, zamanlamanın ve sıklık sizin için doğruysa o kadar çok şey keşfedeceksiniz.

Sosyal ağlardan paylaşımlarınızın görüntüleme oranları ve diğer istatistiklerinizi öğrenerek kendinize göre bir plan yapabilirsiniz. Örneğin Twitter'da akşam 7'de attığınız twitler daha çok RT ediliyor olabilir. Kendi sonuçlarınıza göre paylaşım zamanınızı ve sıklığını ayarlayabilirsiniz.

Etiketler: kurumsal sosyal medya hesap yönetimi kurumsal facebook sosyal medya stratejisi oluşturma

paylaş

İlgili Yazılar



Yorumlar