Blog Yazılarımız

Editörlerimiz tarafında sizlerin bilgi alması için hazırlanmış yazılarımızı inceleme unutmayın.
Sosyal Medya Metrikleri İle Sosyal Medya Başarınızı Takip Edin

Sosyal Medya Metrikleri İle Sosyal Medya Başarınızı Takip Edin

Hangi sosyal medya pazarlama taktikleri sizin için en etkili olandır? Cevap hakkında emin değilseniz, yalnız değilsiniz. Social Media Examiner’ın araştırmalarına göre, pazarlamacının % 92’sinin yüz yüze geldiği en acil soru. Sosyal Medya Metrikleri İle Sosyal Medya Başarınızı Takip Edin ve başarılı olup olmadığınızı, nerede hata yaptığınızı görün.

Pek çok şirket, doğru sosyal medya ölçümlerini izleme konusunda başarısız olur. Bu, aşırı para harcamayı gerektiren kötü planlanmış bir strateji ile sonuçlanır. (Bu arada, aynı anket, pazarlamacılardan % 86’sının hala sosyal medya başarı oranını ölçmenin en iyi yolunu bulmaya çalıştığını tespit etti.)

Doğru sosyal medya ölçümlerini bulmak zor olabilir. Hangi ölçütlerin en önemli olduğunu bir grup odağa pazarlama uzmanından sorun; en azından çok farklı yanıt alırsınız. Şimdi, burada en büyük sorun, nasıl deneme yanılma yapılacağı değil, ne metrikler gerçekten yararlıdır.

Basitçe belirtmek gerekirse, potansiyel müşterilerinizi satış kanalınıza indirmenize yardımcı olan verilere odaklanmak istersiniz.

Bununla ilgili çok sayıda farklı yol olmasına rağmen, muazzam bir değere sahip olduğu kanıtlanmış bir şey kapalı döngüsel analiz kullanılmasıdır.

Sosyal Medya Metrikleri İle Sosyal Medya Başarınızı Takip Edin

Kapalı-Döngü Analizi Nedir?

Kapalı döngüsel analitik, müşteri yaşam döngüsünü takip ederek yararlı bilgiler sağlar. Bir ziyaretçinin siz veya sitenizle ilk kez etkileşime girdiği zamandan, müşterileriniz haline geldiğiniz zamana kadar ve hatta ideal olarak markanızın geliştiricileri olduklarında etkinliği izleyen yapılandırılmış verilerden bahsediyoruz.

Açıkçası, bu model hem sürecin pazarlama ve satış bölümlerini kapsamaktadır ve sorun burada yatmaktadır. Genellikle pazarlama departmanı suçlanıyor.

Sosyal medya tarafından mümkün olan en basit yeni satışları gözlemlersek, birkaç aşamadan oluşur:

● Bir kitle üyesi sizi sosyal medya yoluyla keşfeder ve sitenize tıklarsa

● Ziyaretçiniz sitenize göz atıp potansiyel haline gelir

● Bir form doldurur

● E-postayla, sosyal medyayla ve yerinde içerikle öncülük edebilirsiniz.

● Ürün satın alır ve bir müşteri doğar

Şimdi, pazarlamanın tipik olarak ilk dört aşamasını izlediği ve daha sonra satış departmanına yönelttiği hiledir. Sonuçta, görünüşe göre iş bittikten sonra, o liderle artık uğraşmaya gerek yoktur.

Ancak, pazarlama bu basamakları dördüncü aşamada bile izleyebilseydi, iyi bir şey olmaz mıydı?

Bu şekilde, çabalarımızdan hangisinin başarılı bir satışla sonuçlandığını ve başarısız bir anlaşmaya varıldığını görebiliriz. Bütün süreci inceleyebilirsek pazarlama ve satış faaliyetlerinin müşteriyi yaratma olasılığı yüksek olduğunu görebiliriz. Veya bir adım daha ileri götürmek için, hangi sosyal medya faaliyetlerinin, zaman içinde işletmeniz için en fazla kar sağlayan müşterilerle anlaşmalara yol açtığını görebiliriz.

Pazarlama ekipleri için veri ağırlıklı olarak web sitesi ve sosyal medya analiz platformlarından gelir ve satış bilgileri CRM (müşteri ilişkileri yönetimi) yazılımından geldiğinden kapalı döngü analizi, aradaki boşluğu doldurur ve ekipler arasındaki iletişimi büyük ölçüde geliştirir.

Kapalı Döngü Analitiklerinde Sosyal Ölçümleri Nasıl Entegre Edilir?

Dolayısıyla, kapalı çevrim, dönüşüm hunisinin satış sonundan itibaren standart pazarlama verileri toplama ve bilgi istemektedir. Sosyal medya nasıl devreye giriyor?

Öncelikle, geleneksel satış hunisinin son birkaç yıldır değişmeden kaldığı düşüncesinden kurtulmak zorundayız.

Sosyal satış ve dijital kanallar üzerindeki genel odak oldu. Tabii, huni aynı adımları atıyor, ancak onları farklı şekilde yönetmek zorundayız. Pazarlamacılar, satın alma isteği açık olana kadar, yalnızca dönüşüm hunisinin son aşamaları boyunca değil, aynı zamanda ötesinde müşterileri memnun etmek ve onları tekrar alıcılara ve markalarımızın geliştiricilerine dönüştürmek için yol gösterecek.

Bütün bunlar, uygun kanallarda neyi takip edeceğini bilmek için her zamankinden daha önemli olduğunu ifade eder. Çağdaş pazarlamada, sosyal metrikler sahip olabileceğiniz en önemli bilgiyi sağlar ve kapalı çevrim analizlerinizde sosyal medya pazarlamacılığından yararlanmanız yalnızca bir zorunluluktur.

Bu metriklerle baş edebilmemizin bir yolu, hangi aktivitelerle ilişkili olduğunu düşünmektir:

Sosyal Medya Metrikleri İle Sosyal Medya Başarınızı Takip Edin

· TÜKETİM METRİĞİ

Sosyal içeriğinizle kaç kişi etkileşime girdi? Yayın, sayfa ve video görüntülemeleri, podcast dinleyicileri ve indirmeler, hem trafiğinizin hem de kitlenizin davranışının içeriklerine ilişkin fikir verebilir. Daha da iyisi, web sitenizde hangi içeriğin varlıklarını sosyal medyadan tıkladıklarında en çok tüketen şeyler?

8eacb7853043a52a0189f80406e989f4.jpg

Bu metriklerin çoğu kolayca elde edilebilir. Örneğin, sayfa görüntülemeleri Google Analytics hesabınızda görüntülenir. Kontrol panelinizin sol menüsünde , Edinme’yi , ardından Sosyal ve Açılış Sayfaları’nı tıklamanız yeterlidir .

Medyanın yanında görüntülenen numarayı görmeniz gerektiği için, video görüntüleme ve podcast gibi metrikler daha kolaydır.

8ab1250e092d58d414490eb72e6e68ce.jpg

Ancak analize daha derin girip konum ve görüntüleme zamanı gibi metrikleri kontrol etmek daha iyi olur.

· SOSYAL KATILIM METRİKLERİ

İçeriğiniz kitlenizle ne kadar etki ediyor? Beğendiyse ve değerli ve ilgi çekici buluyorsa, paylaşmak, tartışmak ve tanıtmak daha olası olacaktır. Yayınlarınızdaki paylaşımları, beğenileri ve yorumları, içeriğinizin insanlar için ne kadar yararlı olduğunu izlemek için takip edebilirsiniz. Bunu katalize etmek için, uygun bir şekilde yerleştirilmiş sosyal paylaşım düğmelerine ve içeriğinizi gömülebilir hale getirmeliyiz.

Giriş sayısı gibi temel paylaşım ölçümleri web sitenizin kendisinde (paylaş düğmeleriniz varsa) veya paylaşım düğmesi yazılımınızın gösterge tablosunda görüntülenebilir. Ancak en iyi sonucu almak için Buzzsumo tarafından sunulan gibi daha gelişmiş veriler gerekiyor.

1b8d11e775ca3db1e625fb16b914facd.jpg

Bunun gibi araçlar, yalnızca içeriğinizin aldığı paylaşım sayısını değil, aynı zamanda içeriğinizi kimin paylaştığını ortaya çıkarabilir. Böylece içeriğinizi paylaşan kitleyi daha etkili bir şekilde analiz edebileceksiniz. Bu da, daha önce içeriğinizi paylaşan ve dönüşüm hunisinin en üstünde daha fazla kitle üyesi edinmeye yardımcı olan etkilenenlerle daha iyi ilişkiler kurmanıza yardımcı olur.

· MÜŞTERİ ÜRETİM METRİKLERİ

İçeriklerinizden kaçı gerçek müşterilere ulaşıyor ve onları bir şeyler almaya sevk ediyor? Bu ideal olarak, sıkıştırma sayfa dönüşüm oranlarının çok ötesine geçmelidir. Kitlenizin potansiyel satışlarına dönüşmesi için hangi mikro dönüşüm türleri, site içi varlıklar ve sosyal promosyonların en iyi performansı sağladığını anlamak için wp_betawpposts abonelikleri, e-posta bülteni abonelikleri, form tamamlama ve indirme işlemleri kullanılabilir.

E-posta abonelikleri ve dönüşüm oranları, açılış sayfanızı ve e-posta analizinizi izleyerek kolayca izlenebilir. E-posta pazarlama yazılımını kullanıyorsanız, kaç ilacın mesaj içindeki bağlantılarınızı tıkladığını da görebilirsiniz. Bitly gibi bir aracı kullanarak tıklamaları da izleyebilirsiniz .

44dfcee0582b9c0f22fb1bc19e96bf2b.jpg

Bazı öncü ölçüm metriklerinin izlenmesi zordur – Sonuçta, tüm içeriğiniz doğrudan potansiyel müşteri oluşturmaz. Neyse ki, sosyal medya yayınlarını açılış sayfalarına bağlayabilir ve sonuçta dönüşüm sağlamadan önce sosyal yönlendirmelerinizin başlangıçta hangi sayfalara geldiğini görerek dolaylı kurşun-getiri değerini ölçebilirsiniz. Belirli bir içerik parçasının bir açılış sayfasına orantısız trafik çekip çıkarmadığını kontrol etmek için, Google Analytics‘te ikincil boyutları da kullanabilirsiniz.

· SATIŞ METRİKLERİ

Son fakat en önemlisi, içeriğinizden para kazandınız mı? Müşteri dönüşümü yeterince iyi mi? Buradaki belirgin metrik sipariş değeridir, ancak belirli sosyal kanallardan yönlendirmeleri müşterinin yaşam boyu değeri ile ilişkilendirerek de çok şey öğrenebilirsiniz. Her iki durumda da, döngünün kapanış noktasının tümü bu başarılı satışların yol açtığı yolu izleyerek tüm sürecin nasıl geliştirilebileceğini anlamanıza yardımcı olur.

Google Analytics’te belirli hedefleri belirlemek ve izlemek nispeten kolaydır. Panonuzdan girdikten sonra, yönetici bölümünün üzerine tıklayın. Sol taraftaki menünün altında olmalıdır. Daha sonra, üzerine hedeflerin üzerine tıklayın. Tıkladıktan sonra, kırmızı + Yeni Hedef düğmesinde. Google Analytics, kolayca ayarlamak için bir takım hedefler görüntüler. Bunlar, bir ödeme yapmaktan randevu almaktan hesap oluşturmaya kadar değişir. Ayrıca, özel bir hedef ayarlama seçeneğine sahipsiniz.

8307fe8147c806ae0dbb92714d5421ab.jpg

Onlara göz atın ve bir hedef şablonu seçin. Bunların hiçbiri alakalı değilse, Özel seçeneğini kullanabilirsiniz. Ardından mavi Devam düğmesine tıklayın. Sonra, hedef açıklaması seçin.

Bundan sonra, hedefinize verilen alanda bir açıklama yapın ve bir hedef türü seçin. Satışları izlemek için Teşekkür adında bir hedef oluşturabilirsiniz ve devama tıklayın.

1e8480cbd7c4a3d5891ca7c10af3d392.jpg

Hedef Ayrıntıları bölümüne yönlendirileceksiniz. Burada, teşekkür sayfanızın URL’sini ekleyin. Ayrıca bu dönüşüm için parasal bir değer verebilir ve bir yol belirtebilirsiniz. Son olarak, Kaydet’i tıklayın , hedefiniz ayarlanacaktır .

Artık Google Analytics’teki hedeflerinizi ve dönüşümlerinizi Dönüşümler altında analiz edebilecek ve satış metriklerini daha iyi takip edebileceksiniz . Bu şekilde, olası satışların oluşturulması da dahil olmak üzere çeşitli şeyler için dönüşümler oluşturabilirsiniz. Her hedef dönüşümü türü için benzersiz bir teşekkür sayfası oluşturduğunuzdan emin olun.

f0f46c311a279951beaa6f096d0e5a25.jpg

Sosyal Medya Metrikleri İle Sosyal Medya Başarınızı Takip Edin ve Hedeflerinizi Seçin ve İlerlemenizi İzleyin

Kapatılan döngünüzü tam olarak yerine getirmek için gerekli olan bu son adım, izinizi düzene sokmak ve tüm verileri tek bir yerde elde etmek için özel bir gösterge tablosu kullanmaktır. İlişkileri bulmak ve pazarlama ve satışlarınızın nasıl etkileşimde bulunduğunu öğrenmek için bu verileri satış verileriyle birlikte kullanabilirsiniz.

Bütün sistemi kurduktan sonra kalan tek şey bir veri toplama programı oluşturmaktır. Bunu haftalık, aylık veya üç ayda bir yapmak isteyip istemediğiniz, ihtiyaçlarınıza ve şirketinizin ne kadar büyük ve çevik olduğuna bağlıdır . Bu çizelgeyi tanıtım döngüleri ya da ürünlerinizin tüketim kalıbıyla ilişkilendirmek kötü bir fikir değildir.

Medanis Bilişim AŞ 13 yılı aşkın tecrübesi ve yeni teknolojileri takip eden profesyonel ekibiyle size yardımcı olabilir. Unutmayın firmamız web tasarım, web yazılım, mobil uygulama, SEO ve Google AdWords, dijital pazarlama konularında profesyonel bir ekibe sahip. Bizimle iş yaptığınızda bu konularda uzman bir ekibi kiralamış olacaksınız.

Sosyal Medya Metrikleri İle Sosyal Medya Başarınızı Takip Edin yazımıza yorum bırakabilirsiniz.

About Author

Medanis Destek