Logo

Pazaryeri E-ticaret Rehberi


paylaş
Pazaryeri E-ticaret Rehberi

Pazaryeri e-ticaret veya çevrimiçi e-ticaret pazarlaması, birden fazla sağlayıcıdan, dükkandan veya aynı platformda sergilenen kişiden gelen farklı marka ürünleri bulabileceğiniz bir yer veya web sitesidir. Üçüncü taraf satıcıları üretim ve nakliye ile uğraşırken piyasa sahibi müşteri çekme ve işleme tabi tutulan işlemlerden sorumludur. Pazaryeri e-ticaret, üreticilerin ürünlerini doğrudan tüketicilere sattıkları basit bir portal aracılığıyla üretim sürecini düzene sokar, bu nedenle duran stok tutma sürecinden kaçınır. Bu tür tedarik zinciri yönetimi, genellikle "Damla Taşıma" yöntemi olarak anılır. Pazaryeri E-ticaret Rehberi yazımız ile size pazaryeri e-ticaret konusunda ihtiyacınız olan bilgileri derledik.
Amazon, eBay, gittigdiyor, Letgo gibi şirketler e-ticaret pazarı iş modelinde büyük bir başarıya imza attı. Bu iş modeli şimdiye kadar web e-ticarette en karlı iş olarak kanıtlanmıştır. Tüm pazarın tek bir yazılım altyapısı üzerinde çalışması, tüm satıcıların mallarını bir web sitesinin şemsiyesi altında satmasına izin verir. Gelir açısından, bu şirketler platformlar arasında satılan herhangi bir ürünün satışlarının bir yüzdesini alıyor.

Pazaryeri E-ticaret Rehberi

Çevrimiçi Pazaryeri Türleri

Farklı iş modellerine veya bunların çalışma yöntemlerine dayanan farklı e-pazar alanları vardır - Bunlar aşağıdaki e-pazar yeridir

Alıcı odaklı pazaryeri e-ticaret

Bu pazar, verimli bir satın alma işlemi kurmak isteyen bir alıcı kümesi tarafından yürütülmektedir. Bu, alıcıların idari maliyetlerini düşürmelerine ve tedarikçilerden en iyi fiyatları almalarına yardımcı olur. Tedarikçiler, ürünlerini ilgili müşterilere tanıtmak için alıcı odaklı e-pazarlamayı da kullanabilirler.

Tedarikçiye Yönelik Pazaryeri

Bu pazar, verimli bir satış kanalı kurmak ve görünürlüklerini artırmak ve çok sayıda potansiyel alıcıdan yol almak için geniş bir tedarikçi grubuyla işletilmektedir. Tedarikçiye yönelik pazaryeri e-ticaretin bu türü, tedarikçi rehberi olarak da adlandırılır ve genellikle sunulan ürün veya hizmetler ile aranabilir. Alıcılar, tedarikçiler, ürünler veya bölge hakkındaki bilgilere de erişebilirler.

Dikey ve Yatay Pazaryeri E-ticaret

Dikey pazaryeri e-ticaret, otomotiv, kimya, inşaat veya tekstil gibi belirli bir sanayi sektörünün her bölümünde dikey olarak işletmelere çevrimiçi erişim sağlar. Dikey pazaryerini kullanarak satın alma veya satış, tedarik zincirini ve stok maliyeti ve tedarik süresini azaltırken işletme verimliliğini artırmaya yardımcı olur. Tam tersine yatay bir e-pazar, alıcıları ve satıcıları farklı endüstri veya bölgeler arasında bağlar. Bu, alıcıların ofis ekipmanı veya kırtasiye gibi dolaylı ürünleri satın almalarını sağlayacaktır.

Bağımsız Pazaryeri E-ticaret

Genellikle üçüncü taraflar tarafından işletilen bir iş dünyasından çevrimiçi platforma ve belirli bir endüstriden alıcılara ve satıcılara açıktır. Bu platformlara kaydolabilir ve sınıflandırılmış reklamlara erişebilir, teklif talep edebilir ve endüstri sektörünüzdeki birçok üründen teklif verebilirsiniz. Bu çevrimiçi açık artırmalara ve borsalara katılım en çok kayıt ücretinden az bir ödeme ile yapılabilir. Bağımsız pazaryeri e-ticaret alanının popüler örnekleri arasında Alibaba.com, eBay.com vb.

Pazaryeri E-ticaret'in Faydaları

 

  • • Pazaryeri e-ticaret, iş dünyası veya platform operatörlerinin satıcıların sattığı ürünler üzerinde kesinti yapmasını ve böylece kar fırsatlarını katlanarak artırmasını sağlar.
  • • Pazaryerleri, ürün fiyatları ve hisse senedinin kullanılabilirliği gibi unsurların hepsinin açık bir ortamda tek bir platformda erişilebilir olması nedeniyle şeffaf bir satın alma süreci sağlar.
  • • Tedarikçiler ve alıcılar için tedarik zinciri içerisinde ya da tedarik zinciri boyunca yeni ticaret ilişkileri kurma fırsatları.
  • • Coğrafyalar arası ticaret için zaman kısıtlamaları, günün her saatinde çalışan çevrimiçi platform sayesinde ortadan kaldırılmıştır.
Alıcılar için Faydalar
  • • Alıcılar, tek bir web sitesinde karşılaştırmak için ürünler üzerinde geniş seçenekler sunar. Böylece onlara en kaliteli ürün için en uygun fiyatı bulmalarına yardımcı olur.
  • • Fiyat ve bulunabilirlik hakkında gerçek zamanlı olarak güncellenmiş bilgiler, alıcıların en iyi anlaşmayı almasını kolaylaştırır.
  • • Alıcılar güvenilir satıcıları bulabilir ve onlarla münhasıran ilgilenerek ticaret ortaklığı kurabilirler.
Satıcılar için Faydalar
  • • Kendi e-ticaret web sitelerini kurmaktan emin olmayan veya pazarlama maliyetlerini azaltmak isteyen daha küçük mağazalar veya tedarikçiler , bu büyük işletmelerle uyum sağlayabilir ve yerine getirme seçenekleri aracılığıyla görünürlük kazanabilir.
  • • Yeni ve eski satıcılar arasındaki düzenli teklif alışverişi mümkündür, böylece standardı düzenler ve korur.
  • • Platform, ürünlerini pazarlamak ve satmak için ek bir satış kanalı görevi görür.
  • • Uluslararası pazayerlerinde ticaret yapma imkanı sunarak denizaşırı satışları gerçekleştirir.

E-Ticaret Pazarında Karşılaşılan Sorunlar ve Çözümler

Satıcı ve alıcıların alıkonulması

En önemli zorluk her zaman alıcıları ve satıcıları e-ticaret pazarında ticaret yapmak için cezbetmek olmuştur, ancak bir sonraki en önemli sorun, onlara platformda uzun süre aktif kullanıcılar olmasını sağlamaktır.
Alıcı saklama konusunun pazarlama, geniş satıcının bulunabilirliği ve gelişmiş kullanıcı deneyimi sayesinde hala çözülmesi mümkün olsa da, bir anda satanların ilgisini çekmek her zaman bir sorundur. Bu nedenle işletme sahipleri, satıcıları uzun süre nişanlı tutmak için nasıl yeni fikirler bulmalı, aynı zamanda tabanlarını artırmalıdırlar. Pazaryeri e-ticaret, satıcıları ilgili alıcılarla etkileşimde bulunmanın ve bunları aralıksız olarak bu platformda işlerini genişletmek için ilave özellikler ve avantajlar sağlamak için kolay bir yol sağlayarak sorunu çözebilir.

 

Alıcıları ilgili satıcılarla bağlantı kurmak.

Bu süreç, alıcıları ve satıcıları pazaryerine getirmede önemli bir rol oynamaktadır. Bu sorunları çözmek için, platform sahipleri, yerinde arama sistemine yönlendirilen alıcılar ve satıcı davranışlarını, algoritmalara dayalı kişiselleştirilmiş e-postaları, otomatik dolduran satıcı hesaplarını, kullanışlı ve kullanıcı dostu gezintileri sağlamak gibi farklı yöntemleri kullanmalıdır.

 

Satıcılara güvenen alıcılar

Alıcılarla satıcılar arasındaki güven, dönüşüm sağlamada çok kritik bir rol oynamaktadır. Güveni oluşturmak için, platform sahipleri, geleneksel bir geri bildirim yoluna geri döndüler ve dijital bir bükülme sağladılar.

İlk izlenim en iyi izlenim

Bu söz, pazaryeri e-ticaret söz konusu olduğunda gerçek anlamıyla doğrudur. Müşterilerinize, platformunuza hangi aygıttan eriştikleri konusunda en iyi kullanıcı deneyimini sağlamak çok önemlidir. Anlaşılması kolay ve uygulamaya erişmek, müşterilerinizin sana geri dönmesini isteyecektir.

 

 Fiyat rekabeti bir sorun teşkil edebilir.

Büyük pazarlarda fiyat rekabetinde büyük bir sorun olabilir. Satıcılar, müşteriye hizmet edebilecek ancak pazar ve satıcı için daha düşük kazançlar elde edebilecek en düşük fiyatla rekabet etmeyi seçebilirler.

 

Kalite güvencesi de sorun olabilir.

Pazaryerinin ürün kalitesi veya teslim zamanında kontrolü her zaman geçerli olmayabilir. Bununla mücadele etmenin bir yolu, tüketicilerin belirli üçüncü parti satıcılar ve ürünler hakkında geribildirim vermesine izin veren bir inceleme sistemi oluşturmaktır. Amazon gibi diğer siteler, kötü yorumlara dayanarak bir satıcıyı cezalandırmak için tüketiciye bırakırken, e-bay gibi bazı pazar yerleri, satıcıyı olumsuz yorumlar nedeniyle arama sonuçlarında aşağıya çeker veya hesaplarını eski haline getirecektir. Doğru kurumsal yazılım platformu, kalite güvencesinin bu yönlerini yönetmenize yardımcı olabilir.

Medanis Bilişim AŞ 13 yılı aşkın tecrübesi ve yeni teknolojileri takip eden profesyonel ekibiyle size yardımcı olabilir. Unutmayın firmamız web tasarım, web yazılım, mobil uygulama, SEO ve Google AdWords, dijital pazarlama konularında profesyonel bir ekibe sahip. Bizimle iş yaptığınızda bu konularda uzman bir ekibi kiralamış olacaksınız.
Pazaryeri E-ticaret Rehberi için 444 5 698 numaralı telefondan bize hemen ulaşabilirsiniz.
Etiketler:

paylaş

İlgili Yazılar



Yorumlar