Negatif SEO’dan Kaçının
Birkaç Google güncellemesinden sonra SEO için neler yapılabileceği ortaya çıkıyor. Negatif SEO’dan Kaçının çünkü olumsuz SEO web sitelerinin en büyüğü için bile en büyük sorundur. Birçok büyük marka Google sıralamasında düşüş yaşadı ve bu çoğunlukla olumsuz SEO’dan kaynaklanmaktadır.
- 2013 yılının nisan ayında, Mozilla, Google tarafından “spam” şeklinde kabul edilen bir sayfa kullanıcı tarafından üretilen içerik nedeniyle cezalandırıldı. Sayfa kaldırıldı, ancak bunu yapmadan önce büyük tarayıcı Google’ın sıralamasında bozuldu.
- Expedia, gerçek bir site olarak doğrulanmamış olmasına rağmen, bir şekilde en iyi aramalardan bir şekilde kayboldu. Büyük sitelerin, en iyi arama sonuçlarından uzaklaştığını düşündükleri için Google’dan ceza aldığı söylentileri var.
- 2015 yılında Google, kötü bağlantılar için 100 milyon dolara yatırım yaptıkları Thumbtack’ı tokatladı. Bunu düşünün, eğer kendi yatırım yaptıkları bir web sitesine bunu yapıyorlarsa size de yapacaklardır.
Google, web yöneticisi yönergelerinin dışındaki herhangi bir taktik “siyah şapka SEO” veya Negatif SEO’dan Kaçının olarak kabul edilir ve cezalandırılacağını açıkça belirtmektedir. Bu güncellemeler başladığından beri, web sitesi sahipleri bunun farkında. Mozilla’yı hatırlarken büyük markalar çok zorlandı. Evet, 2013 yılında kullanıcı tarafından oluşturulan içeriğe bağlı olarak spam cezasıyla sert bir darbe gördüler.
Google’ın algoritmaları baştan beri siyah şapka SEO taktiklerini önlemek için tasarlandı, ancak maalesef her zaman çalışmadılar. Algoritmalar kolayca manipüle edildiğinden, birçok SEO taktiği, daha düşük sıralamalı web sitelerini Google aramalarının üst sıralarına yerleştirmek için oluşturuldu. Bu, web sitelerinin çok düşük bir maliyetle çok miktarda trafik üretmesine izin verdi.
Üç penguen güncellemesinden sonra, Google nihayet arama sıralamaları için gerçek sonuçları görmeye başladı ve birçok web sitesi, sıralamadaki konumlarına gerçekten zarar verdi. Yani, kısayol SEO taktik günleri bitti ve hala bunları kullanmaya çalışıyorsanız web siteniz bundan büyük zarar görecek. Güncellemeler hala sürüyor. İstikrarlı bir akış var, bu nedenle 2017’de daha fazlasını bekleyin.
Negatif SEO’dan Kaçının: İki Ana Tipi
# 1 Kasıtlı olarak Yapılan Teknikler
Maalesef, bazı web sitesi sahiplerinin rakiplerini SEO çabalarını kendi üretmekten çok yok etmesi için zaman, para ve enerji harcamak için daha ekonomik hale getirdi.
SEO kampanyası Bu tür kısa vadeli sonuçlar sunabilir, ancak sonuçta fail web sitesine ciddi zarara neden olacaktır. Google, her web sitesinin kendi SEO pazarlama kampanyasını içermesini ve Google’ın yerine getirdiği katı kurallara uymasını şart koşuyor.
# 2 Düşük Kalite İç Bağlantılar
Düşük kaliteli bağlantılar bir web sitesinin sıralamasını bozabilir, Özellikle küçük işletme web sitesi. Bir web sitesinin profili düşük kaliteli veya spamsiz bağlantılarla şişirilirse, Google siteyi cezalandırır.
Daha düşük sıralamaları teşvik etmek için düşük düzeyli bağlantı kurma kampanyalarına izin veren günler çoktan gitti. Bugün, değerli olan tek bağlantı, iyi kurulmuş SEO uygulamaları olan yüksek rütbeli sitelerden gelmektedir. Daha düşük veya orta seviye sitelere bağlanmaktan çok birkaç üst düzey siteye bağlanmak daha etkilidir.
Bağlama ile ilgili bir diğer konu, sitenize toksik bağlantılar oluşturan otomatik spam web siteleri. Sitenizde sülükler bırakmamak için dikkatli bir şekilde bağlandıklarınızı seçin.
Medanis Bilişim AŞ 13 yılı aşkın tecrübesi ve yeni teknolojileri takip eden profesyonel ekibiyle size yardımcı olabilir. Unutmayın firmamız web tasarım, web yazılım, mobil uygulama, SEO ve Google AdWords, dijital pazarlama konularında profesyonel bir ekibe sahip. Bizimle iş yaptığınızda bu konularda uzman bir ekibi kiralamış olacaksınız.
Negatif SEO’dan Kaçının yazımıza yorum bırakabilirsiniz.