Logo

Neden Pazaryeri E-ticarete Başlamalısınız?


paylaş
Neden Pazaryeri E-ticarete Başlamalısınız?

Günümüzde çevrimiçi pazaryeri e-ticaret sitenizi açmanızı gerektirecek birçok geçerli neden var. Ürün çeşitliliğinizi genişletmeden envanter riskini azaltmaya, karlı genişlemeye veya yeni trafikle para kazanmaya kadar, çevrimiçi pazaryerinin olumlu etkileri birçok işletme tarafından iyi anlaşılıyor. Peki siz firmanız için bir pazaryeri e-ticaret sitesi başlattınız mı? Neden Pazaryeri E-ticarete Başlamalısınız?

Bunlar Medanis Bilişim AŞ.'nin pazaryeri e-ticaret platform stratejisinin önemli sonuçları olmakla birlikte, oyunda büyük, kritik ve daha önemli nedenler de mevcut.


 

Müşteri sadakati

Pazaryeri web siteniz hakkında vereceğiniz her karar müşterilerinizin sadakatini kazanmakta ve korumakta önemli bir yere sahiptir. Bu, yalnızca listenizin üst kısmında olmamalı, saplantınız olması gereken bir önceliktir. İlk etapta bir pazaryeri e-ticaret işi kurmanın birinci amacıdır.

Firmanızın henüz bir e-ticaret web sitesi yoksa işe pazaryeri e-ticaret sitesi kurmanız klasik bir e-ticaret sitesinden daha fazla kar ve daha az risk getirecektir.

Müşteriden başkasını düşünmeyin

"Müşteri her zaman haklıdır. Müşteri olmazsa işiniz olmaz."

Bu müşteri odaklı saplantıyı çeşitli gerekçelerle haklı çıkarın. Bain & Company'den bir anket ve Online Müşteri Sadakati Fiyatına Göre Dağılım araştırmasına göre:

  • Sadık müşteriler sadece daha sık satın almakla kalmazlar, daha çok çeşit satın alırlar. Bir defalık alışveriş yapan müşteriler yüksek müşteri edinme maliyetleri karşılığında daima karlı olmasa da, tekrarlayan alıcılar düzenli olarak geri dönüyor ve sepetlerini çeşitlendiriyor. Aslında, sadık çevrimiçi alışverişçilerin %70'i Gap.com'dan mobilya almaya bile karar verirler. Yani sadık müşteriler sizin için bulunmaz bir fırsat. Size güvendikten sonra pazaryeri e-ticaret sitenizden her türlü ürünü alabilirler. Neden sadece kendi ürünlerinizi sattığınız klasik bir e-ticaret sitesi oluşturuyorsunuz? Bırakın diğer satıcılar da sitenizde farklı ürünler satsınlar ve bu satışlar için hem komisyondan hem de web sitenize gelen yeni ziyaretçilerden yararlanın.
  • Uzun süren sadakat, zamanla daha yüksek harcamayı sağlar. Müşteri, web sitesine sadık oldukça o kadar çok para harcayacaktır. Çalışmaya göre, konfeksiyon müşterileri ilk alışverişten 31-36 ay sonra ilk 6 aydan %67 daha fazla harcadılar. Ek araştırmalar , mevcut müşterilerin yeni müşterilerle karşılaştırıldığında ortalama %31 daha fazla harcama yaptığını tespit etti.
  • Sadık müşteriler farklı kişileri yönlendirir. Bir arkadaşınızdan veya güvenilir bir akrandan yapılan mağaza önerilerinde muazzam bir güç vardır. Tüketici elektroniği aletleri ve büyük aletleri satın alan müşteriler, ilk kez satın aldıktan sonra ortalama dört tavsiyeye kıyasla, on satın aldıktan sonra ortalama 13 kişiye seslendi. B2B'de bile, satın alma kararı verirken alıcıların %91'i çevrenin tavsiyelerinden etkilenmektedir .
  • Sadık müşteriler son derece karlıdır. Mevcut müşterileri memnun etmek ve mutlu etmek sadece yeni müşteriler çekmek için etkili bir yol değil, oldukça ekonomiktir. Yeni bir müşteri çekmek için, mevcut bir ürünün kalmasını sağlamaktan beş kat daha fazla maliyet alır. Bir başka çalışmada, mevcut bir müşteriye satış olasılığı %60-70 iken, yeni bir olasılığa satış olasılığı %5 ila %20 arasında değişti. Mevcut müşteriler aynı zamanda yeni ürünlerle karşılaştırıldığında yeni ürünler denemek için %50 daha yüksektir.

Peki, kazancınız?

Müşteri muhafaza oranlarını %5 arttırmanın, karı %25-95 oranında artırdığı gösterildi.

Bugünün müşterileri, e-ticaret deneyiminde zamankinden daha yeni ve daha yüksek beklentilere sahip. Çevrimiçi bir pazaryeri sitesi düşünürken, başarıya ulaşmanın üç anahtarının müşterilerin geri gelmesini sağlamak için zorunlu olduğunu hatırlayın: büyük bir ürün kataloğu, mükemmel müşteri deneyimi ve adil bir fiyat. Bu talepleri karşıladıktan sonra kar etmemeniz için hiçbir sebep yok.

Medanis Bilişim AŞ 13 yılı aşkın tecrübesi ve yeni teknolojileri takip eden profesyonel ekibiyle size yardımcı olabilir. Unutmayın firmamız web tasarım, web yazılım, mobil uygulama, SEO ve Google AdWords, dijital pazarlama konularında profesyonel bir ekibe sahip. Bizimle iş yaptığınızda bu konularda uzman bir ekibi kiralamış olacaksınız.
 444 5 698 numaralı telefondan bize hemen ulaşabilirsiniz.

Neden Pazaryeri E-ticarete Başlamalısınız? yazımıza yorum bırakabilirsiniz.

Etiketler: pazaryeri platformları pazaryeri e-ticaret pazaryeri web tasarım

paylaş

İlgili Yazılar



Yorumlar