Google AdWords neden sizin için çalışmıyor olabilir?
AdWords, zaman zaman optimizasyon yapmak ve hatta anlamak için çok zor bir program olabilir. Gerçek zamanlı olarak anahtar kelime tıklamaları satın almaya odaklanır ve size anlayışlı bir endüstri profesyoneliniz yoksa, yıldırıcı ve yorucu olabilir. Ayrıca, orada bulunan tüm bilgiler nedeniyle (yalnızca doğru ve yanlış) AdWords oyununa yeni giren kullanıcılar için de zor olabilir. AdWords’ün bu kadar büyük bir başarısızlık oranına sahip olması şaşırtıcı değildir.
İnsanların AdWords’den ayrılmalarına neden olan birçok farklı neden vardır. Birçoğu işlerini yapmak için çalışmadıklarını söylüyor, ama bu muhtemelen tam olarak doğru değil. Rakiplerinizin AdWords kullanıyor olmasının muhtemel olduğunu söyleyeceğiz. Ona yatırım yapmaya devam ederse, onlar için bir dereceye kadar çalışıyor olmalı. Bu, belki de AdWords’ün işletmeniz için işe yaramaması değil, belki de aracı doğru bir şekilde kullanmadığınızdan kaynaklanmaktadır.
Kısa Kelime Odaklı
Kullanıcıların AdWords’ten çıkmasının en büyük nedeni budur. Kısa kuyruk anahtar kelimelere odaklanırlar; çoğu zaman bu anahtar kelimeler en verimli veya karlı değildir.
Bu grafik çoğu kişinin AdWords’te neden başarısız olduğunu gösterir. “Yüksek maliyet ve risk” ve “düşük dönüşüm olasılığı” anahtar kelimelerini satın alırlar. Örneğin “Erkek ayakkabıları” gibi genel olarak geniş anahtar kelimeler.
Bunun yerine, “düşük maliyet ve risk” ve “dönüşüm olasılığı yüksek” anahtar kelimeler satın alıyor olabilirler. Bu anahtar kelimeler açıklayıcı ifadeler üzerinde yoğunlaşmaktadır. Buna “kırmızı Nike erkek koşu ayakkabıları” gibi uzun kuyruklu anahtar kelimeler diyoruz.
Uzun kuyruklu anahtar kelimeler daha açıklayıcı ve daha dar bir şekilde tanımlandığından, daha az rekabet yaşıyorsunuz ve kitlenizi dönüştürme şansınız daha iyidir. “Erkek ayakkabıları” satın almak yerine genel olarak geniş bir açılış sayfasına bağlanarak en iyiyi ummak gerçekten daha fazla hedefli ve dar tanımlı kampanyalar oluşturmak için zaman ayırın. Sıralı eşlemeler ve tam eşlemeler üzerine odaklanın.
Gerçek Strateji Yok
Ajanslarla ortaklaşa olan bir diğer büyük sorun, pazarlamacıların önce AdWords ayağına atlamaları ve açgözlülükle anahtar kelimeler satın almaya başlamalarıdır. Bu sonuç vermediğinde, nedenini anlamazlar. AdWords’e başlamadan önce araştırma yapmanız ve düşüncelerinizi kampanyalarınıza sokmanız gerekir. Aramayı gerçekten tanımaya, aradıklarına ve “sorunlarını” bir reklam ve bir açılış sayfası ile nasıl çözebileceğinize vakit harcayın.
AdWords’ü kullanmaya başlamadan önce, odaklanmak istediğiniz kategorileri / ürün / hizmetleri, satın almak istediğiniz anahtar kelimeleri ve arama yaparken bu araştırmacılara nasıl değer biçtiğinizle ilgili bir oyun planı koyun.
Araştırmacının niyetini nasıl çözeceğini daima düşün. Sadece erkek çorabı kelimesini değil de belki de ucuz erkek çorabı kelimesini aryacaklar.
Müşteri Dönüşümü Odak Amaçları Kapalı
Bazen, müşteri dönüşümü hedefleriniz ile gerçekte ulaşılan hedefleriniz arasında bir bağlantı kesilmesi vardır. AdWords harika bir araçtır, çünkü tüm satışlarınızı / potansiyel müşterilerinizi Google Analiz veya Google AdWords üzerinden izleyebilirsiniz. Bununla birlikte, bu da çok daha fazla ölçülebilirlik ve ölçülebilir sonuçların eksikliği yaratabilir.
İnsanlar yanlış AdWords Yatırım Getirisi fikrine sahip olabilirler. Örneğin, İnternet üzerinden spor aletleri sattığınızı düşünürsek. Müşterileri kazanmanın en iyi yollarından biri, “futbol formaları” ve diğer ilgili anahtar kelimeler gibi anahtar kelimeler satın alan arama ağı pazarlamasıdır. Bununla birlikte, reklam harcamalarınıza 4 ila 1 dönüş getirmeniz gerekir ve AdWords, 2 ila 1 dönüş getirir. Bu, AdWords’ten vazgeçmeniz gerektiği anlamına mı geliyor?
Cevap: Belki. Geri ödeme hesaplamalarınızda tüm satış sonrası faaliyetleri dahil etmeniz gerekir. Aynı müşteriye yönelik takip eden satışları veya müşterinin daha fazla satın almaya yönlendirdiği sosyal paylaşımı arayın. Bu, toplam tutarın aslında bir AdWords kampanyası tarafından tetiklenen ilk satın alım miktarından daha fazla olması olabilir.
Medanis Bilişim AŞ 13 yılı aşkın tecrübesi ve yeni teknolojileri takip eden profesyonel ekibiyle size yardımcı olabilir. Unutmayın firmamız web tasarım, web yazılım, mobil uygulama, SEO ve Google AdWords, dijital pazarlama konularında profesyonel bir ekibe sahip. Bizimle iş yaptığınızda bu konularda uzman bir ekibi kiralamış olacaksınız.
444 5 698 numaralı telefondan bize hemen ulaşabilirsiniz.
Google’ın Yeni AdWords Deneyimi Neler Getirdi? yazımıza yorum bırakabilirsiniz.