Müşterilerinizi Tanımanın Yolları
Hedef kitlenizi bilmek başarılı bir pazarlama stratejisinin ve önemli ölçüde büyüyen gelirin vazgeçilmez bir parçasıdır. Araştırmalara göre müşteriler, marka ilişkilerinin % 85’ini bir insanla 2020 yılına kadar hiç konuşmadan idare edecekler. Bu, işletme web sitenizin potansiyel tüketiciler için çok etkili bir iletişim aracı olacağı anlamına geliyor. Bir pazarlama iletisi aracılığıyla belirli kişileri hedeflemeyi başaramayan markalar, onu tüketmeye en çok ilgi duyan insanlarla konuşmayan içeriğe değerli zaman ve para harcayacaktır. Küçük bir müşteri araştırması bu kayıpları en aza indirecek ve marka deneyiminizi bir üst seviyeye çıkarmaya yardımcı olacaktır. Müşterilerinizi Tanımanın Yolları ile hedef kitlenizi belirleyebilir ve boşa zaman ve para harcamaktan kurtulmuş olursunuz.
Hedef Kitlenizi Anlama
Hedef kitleniz markanıza çekmek isteyen belirli bir tüketici grubudur. Satın alma geçmişi, iş unvanı, endüstri veya ihtiyaçlar gibi benzerliklere dayalı katmanlar halinde gruplanabilirler. Ürününüzden veya hizmetinizden en fazla fayda sağlayacak olanlar bunlar ve markanızın ürünlerini veya hizmetlerini en çok satın alan ürünlere odaklanmak akıllıca olacaktır. Hedef kitlenizin ihtiyaçlarını belirlemek pazarlamacılarınıza, metin yazarlarına ve satış ekibinize markanızla etkileşimde bulunma ve satın alma olasılığı yüksek kişilere yönelik taktik çözümler oluşturmanıza yardımcı olur.
Hedef kitlenize ulaşmanın önemini anlıyor musunuz? Ama kim olduklarını nasıl anlıyorsunuz? Tüketici demografik bilgileri elde etmek, dijital pazarlama çözümleri için referans çerçevenizi şekillendirmenize yardımcı olacaktır.
İç görü kazanmanın bir yolu, en çok aranan müşterilerini temsil edecek bir profil veya kullanıcı kişisi oluşturmaktır. Örneğin bir web sitesi denetimi sırasında, bir markanın dijital ajansı, hedef kitleyle ilgili bilgileri, demografik bilgileri, müşteri profillerini, değer teklifini ve marka mesajlaşmasını araştırmayı ve analiz etmeyi içeren kapsamlı bir denetim yaparak müşteri tabanını ve belirli ihtiyaçları daha derinlemesine anlar. Bir müşteri profili, pazarlama mesajlarına bağlam ekleyebilmeniz için belirli bir tüketici türü hakkında bilgi toplamanıza yardımcı olacaktır. İdeal tüketici hakkında daha fazla bilgi edinmek, markalara müşteri odaklı çözümler üretmenin daha fazla yolunu sunar. Tipik bir müşteri profili, aşağıdaki bilgileri içerebilir:
- Yaş
- Cinsiyet
- Medeni hal
- Meslek
- Hobiler
- Alışveriş alışkanlıkları (örneğin, beğendikleri markalar, alışveriş yaptığı mağazalar vb.)
- Abone oldukları yayınlar veya okunan materyaller
Eldeki bu bilgileri kullanarak, müşterilerin faydalı, eğlenceli ve ilgi çekici bulduğu bilgileri sunmak için web sitenizi ve içeriğinizi hizalayarak, marka sadakati oluşturmak için önemli bir ilk adım olabilir.
Hedef kitleniz hakkında daha fazla bilgi edinmenin bir başka yolu, mevcut müşteri tabanınızı anketler veya Sorgulamalar yoluyla röportaj yapmaktır. Röportajlar, insanların markanıza neler kazandırdığını bulmanıza yardımcı olur. Çözdüğünüz özel bir ihtiyaç mıydı? Sizi nerede öğrendi? Bunun gibi sorular sormak, müşteri dönüşümünü artırmak için tekliflerinizi düzene sokmanın ve onları uyarlamanın yollarını bulmanıza yardımcı olacaktır. Daha derin bir inceleme yapmak ve en iyi müşterilerinizin her biri için seçilmiş demografik bilgileri de incelemek isteyebilirsiniz. Demografik bilgilerinize ve müşteri sorularınıza verilen cevaplara sahip olduğunuzda, hedef kitlenizle güçlü bir şekilde tepki veren bir stratejiyi kullanmaya başlayabilirsiniz.
Pazarlama stratejisi
Kiminle satış yaptığınızı kesin bir şekilde kavramak stratejik kararlarda ve çok özel hedefler elde etmenize yardımcı olur. Hedef kitlenizi anlamak, topluluk dışına çıkma, daha akıllı anahtar kelimeler ve sosyal medya içeriği için daha iyi platformların yanısıra gerçekte tepki verecek ve gerçekten önemli insanlardan dikkat çeken medya tanımlamanıza yardımcı olur.
Örneğin, gelen pazarlama stratejisi sayesinde, markalar ortalama web sitesi dönüşüm oranlarını ikiye katlamakla kalmaz, aynı zamanda tüketicilere markanızla olumlu, gerçek etkileşimde bulunabilirler. Hedef kitlenizin gerçek ihtiyaçlarına hitap etmek, paha biçilmez geribildirim toplamak, tüketici katılımını teşvik etmek ve tüketicilerinizi markanızı aile ve arkadaşlarınızla paylaşmaya teşvik etmenize yardımcı olacaktır. Marka bilinirliği ve büyümesi için yollar ararken çok da kötü değildir.
Medanis Bilişim AŞ 13 yılı aşkın tecrübesi ve yeni teknolojileri takip eden profesyonel ekibiyle size yardımcı olabilir. Unutmayın firmamız web tasarım, web yazılım, mobil uygulama, SEO ve Google AdWords, sosyal medya reklamları, dijital pazarlama konularında profesyonel bir ekibe sahip. Bizimle iş yaptığınızda bu konularda uzman bir ekibi kiralamış olacaksınız.
444 5 698 numaralı telefondan bize hemen ulaşabilirsiniz.
Müşterilerinizi Tanımanın Yolları yazımıza yorum bırakabilirsiniz.