Instagram Pazarlamasını Kullanın
Instagram müthiş bir sosyal platformdur ve Instagram pazarlaması, bir markayı tanıtmak ve görsel estetiği sergilemek için harika bir yoldur. Facebook ve Twitter ile karşılaştırıldığında Instagram, marka etkileşimi yaratmada en üst sırada yer alır. Bununla birlikte, çok fazla planlamaya gerek duyulmadan resim göndermeniz, mevcut izleyenlerinizin ötesinde etkileşim sağlamaz. Stratejik olarak Instagram’ı kullanmak ve pazarlama yaklaşımınızı formüle etmek için zaman ayırmak markanızın ilgi görmesini ve gelirini artıracaktır. Aşağıda, Instagram’da markanızı tanıtmak için beş en iyi uygulama bulunmaktadır. Instagram Pazarlamasını Kullanın ve satışlarınızı arttırın.
Yüksek kaliteli fotoğraflar yayınlayın
Instagram’ın gelişmesi artıyor ve sadece bir sosyal ağdan çok daha fazlası haline geldi. Instagram pazarlaması bu fotoğraf portföyünü kullanıyor. Aynı zamanda en iyi çekimlerinizi sergilemek için bir platform sağlar. Üzerine çekilen fotoğraflar DSLRs alınan çok daha yüksek kalitede akıllı telefonlar ve fark uygulamasında dikkat çekicidir. Kullanıcılar doğal olarak profesyonel görünen görüntülere çekildiklerinden, resimlerinizi düzenlemeye zaman ayırın. Bilgisayarda düzenlenen fotoğraflar bir bilgisayarda farklı görünür; bu nedenle orijinal veya renk düzeltilmiş fotoğrafı telefonunuza aktarın, daha sonra Instagram’a göndermeden önce düzenlemek için VSCO veya Afterlight gibi bir mobil uygulama kullanın. İlginç fotoğraf kompozisyonları da önemli. Fotoğrafdaki nesneleri nasıl düzenliyorsunuz? Nasıl kırptınız? Ne kadar doygunluk veya filtreleme kullanıyorsunuz? Tüm bunları yapmak fotoğrafların ön plana çıkmasını sağlayacaktır! Kompozisyon düşünürken, bu platformun mobil amaçlı olduğunu dikkate almalısınız.
Bir temayı düşünün
Birçok profesyonel hesap, bir renk paletini temel alan resimler gönderir . Bir tema mesajı göndermek konusunda bilinçli bir karar verin. Yine kullanıcılar, güncel ve profesyonel görünen hesaplardan hoşlanıyor. Yayınlar birbirinden çok farklı olduğunda, kullanıcılar bu tutarsızlığı profesyonellik veya estetik eksiklik olarak yorumlayabilir. Zevkli bir renk teması veya fotoğraf stili, markanızın imajını güçlendirir. Bu, markanızın kalabalığın öne çıkmasını ve daha unutulmaz olmasını sağlayacaktır.
Karma etiketleri ve anahtar kelimeleri kullanın
Instagram, tek bir fotoğraf üzerinde 30 hashtag’a kadar izin verir. Sınırı aşarsanız, tüm başlık silinir. Yine de seçeneklerinizi değiştirmeniz için 30 hashtag yuvası yeterlidir. Seçimlerin herhangi bir kombinasyonuna göz atın: Türler arasında popüler olan genel hashtaglar; sektörünüze özgü anahtar kelimeler veya markanızın oluşturduğu hashtaglar. En önemlisi, kimin için çalıştığınızı ve hangi hashtagları aradığınızı düşünün. Dahil ettiğiniz hashtag sayısı ne kadar fazla olursa, potansiyel bir takipçiniz tarafından yayınınız keşfedilme olasılığı da o kadar yüksek olur. Bununla birlikte, hashtagları kullanma şekliniz hakkında kasıtlı olun. Onları aşırı kullanmak, umutsuz görünebilir ve kitlenizin etkileşimine zarar verebilir.
Instagram pazarlaması yoluyla etkileşim kurun
Sosyal medyada hevesli takipçileri çekmek için, kendilerini şahsen markanızla ilişkili hissettirin. Ama önce onları bulmak için zaman ayırın. Hedef kitleniz arasında insanlar hangi hashtagları kullanır? Bu hashtagları arayın, hesaplarını bulun ve ardından resimlerini beğen ve yorum yapın. Kullanıcılar dikkatini çeker ve merakla markanızın hesabını kontrol eder.
Beğenilen yayınlar için ceza veya sınır yoktur. Kullandığınız hashtagları kullanan yayınlar, kullanmayı düşündüğünüz hashtaglar ve markanızla alakalı hashtaglar gibi ve daha sonra bu hesapta markanızla alakalı birkaç resim gibi. Kullanıcılar yayınlarınızı beğendiğinde veya bu yayınlarda yorum yaptığında, kişisel bağlantıyı zorlamak için yanıtlayın.
Son olarak, zaten takip edenlere ilgi göstermeyi unutmayın. Fotoğraflarını beğenerek ve yorum yayınlayarak şu anki takipçilerinizle etkileşime geçmeye devam edin.
Hesapları takip edin
Rekabetin ne yaptığını görmek ve kendi uygulamalarınızla karşılaştırmak hep iyi bir fikirdir. Bir yarışmacının kaç takipçisi var? Resimler ne sıklıkta gönderilir? Hangi içerik paylaşılıyor? Altyazılarda hangi dil kullanılır? Instagram pazarlaması için hangi strateji kullanılıyor? Bunların hepsinden nasıl öğrenebilir ve hedeflerinize uygun etkili bir strateji oluşturabilirsiniz?
Instagram pazarlamayı düşünürken bu noktaları düşünün. Ardından, Instagram’da markayı takip ederek bir adım daha ileri götürün.
Medanis Bilişim AŞ 13 yılı aşkın tecrübesi ve yeni teknolojileri takip eden profesyonel ekibiyle size yardımcı olabilir. Unutmayın firmamız web tasarım, web yazılım, mobil uygulama, SEO ve Google AdWords, sosyal medya reklamları, dijital pazarlama konularında profesyonel bir ekibe sahip. Bizimle iş yaptığınızda bu konularda uzman bir ekibi kiralamış olacaksınız.
444 5 698 numaralı telefondan bize hemen ulaşabilirsiniz.
Instagram Pazarlamasını Kullanın yazımıza yorum bırakabilirsiniz.