Mobil Uygulama Avantajları
Herkesin cebinde veya çantasında artık bir akıllı telefon var. Bazen gece patrondan gelen WhatsApp mesajları ya da müşteriden gelen e-postalar, mesajlar bizi rahatsız etse de akıllı telefonlar hayatımızın bir parçası haline geldi. İstesek de ondan uzak duramayız. Akıllı telefonlar neredeyse istediğiniz her amaç için kullanılabilen bir dizi uygulamayı çalıştırmaktadır. Peki, Mobil Uygulama Avantajları neler? Firmamız ve bizim için ne yararlar sağlayabilir?
Mobil Uygulama Avantajları içinde en önemlisi müşterilerinize değer verdiğinizi göstermenizdir. Müşterilerinize uygulamanız üzerinden çeşitli puanlar dağıtabilirsiniz. İnsanlar ürünlerinizi inceledikçe puan kazansınlar örneğin. Böylece hem ürünlerinizi tanımış olacaklar hem de puanlarını kullanmak için alışveriş yapmak zorunda kalacaklar.
Mobil Uygulama Avantajları ‘ndan biri de daha güçlü bir marka oluşturmanızı sağlamasıdır. Hedef pazarınızla olan düzenli etkileşim sayesinde güveninizi arttırırsınız. Hedef kitleniz size ne kadar çok güvenirse sonraki dönemlerde sizi takip etme ve insanlara önerme olasılıkları daha çok artar. İnsanlar firmalarının logoları her yerde görünsün diye magnetler, kalemler, takvimler dağıtıyor. Bir uygulamada aslında benzer bir işlev görüyor. İnsanların çoğu yapılan araştırmalara göre 15 dakikada bir telefonlarına bakıyor. Bu şu demek telefonlarını açtıkları her 15 dakikada bir sizin logonuzu görecekler.
Kar oranınızın artması Mobil Uygulama Avantajları arasından en dikkat çekici olanlardan birisi. Müşteri memnuniyeti arttıkça satışlarınız da artacak. Satış yöntemlerinde %70 oranına müşteriyle iletişim önemli bir yer tutar. Daha ilgi çeken ve memnun olan insanlar ürününüz ve işletmenizle daha fazla ilgilenirse, tüketici talebi daha fazla artacaktır.
Ayrıca Mobil Uygulama Avantajları sayesinde sürekli ilgilenmeniz gereken ikinci bir mobil web sitesiyle ilgilenmekten kurtulmuş olursunuz. Ancak, responsive (duyarlı) tasarımlı web sitenize ek olarak bir mobil uygulama başlatırsanız, müşteri deneyimini geliştirirken satışları artırırsınız.
Bu kadar kolay ikna olmaz mıydı? İşte o zaman işiniz müşterileri için bir Mobil Uygulama Avantajları 4 ana başlıkta toplanabilir.
Mobil Uygulama Avantajları 1. Müşterilerinize Daha Fazla Değer Verme
İşin tamamı karşılıklılıkla ilgilidir. Bir ürün teklif ederseniz, pazar talebi ile cüzdan açar, değil mi?
Mobil Uygulama Avantajları Belki de çalışanlarınızla birlikte oturup müşterilerinizden bu cüzdan açılışını daha iyi teşvik etmenin en iyi yolunu bulmaya çalıştınız. Elbette satışları teşvik etmek için işinizle olan etkileşimlerini artırmak istiyorsanız, ancak müşterileriniz için başka hiçbir yerde bulamayacakları bir değer sağlamak istemektedir .
Mobil Uygulama Avantajları içinden birisi bunu yapmanın bir yolu , uygulamanızda bir sadakat programı yaratmaktır. Böyle işe yarardı:
Mobil Uygulama Avantajları Daha fazla müşteri işinizle ve ürününüzle ne kadar çok etkileşime girerse, o kadar çok puan toplayabilir ve bu da daha önce istediklerini bildikleri ürünler üzerinde büyük fırsatlar için kullanılabilir.
Starbucks Mobil Uygulama Avantajları, müşterileri yalnızca müşterileri kahve (ve diğer lezzetli atıştırmalıklar) almaya motive eden uygulama abonelerine ödüller sunarak mobil uygulamalarını kullanıyor. Kullanıcıların uygulamadan doğrudan ödeme yapmasına izin vererek eğrinin ötesine geçerek tüm işlem sürecini hızlandırıyorlar.
Zaten böyle bir programınız varsa – harika. Bu işlemi mobil uygulamanıza dahil ederek tüm süreci sayısallaştırıp anında satın alma işlemleriyle ilgili verileri edinebilirsiniz. Eğer elinizde yoksa hızlı olsun.
Müşterileriniz puanlarını, gerçek zamanlı olarak puan kazandığını gördüklerinde (web sitenize elle girmek için web sitenize erişene kadar beklemek ya da puan vermek zorunda kalmak yerine) etkilendikleri ve takip etmeye ikna edilecekleri Gelecekte alımlar.
Mobil Uygulama Avantajları 2. Daha Güçlü Bir Marka Oluşturun
Bir mobil uygulamanın tüketicilere sunduğu en önemli şeylerden biri, markanızla olan farkındalık ve iletişimdir. Hedef pazarınızla olan düzenli etkileşim sayesinde güveninizi arttırıyorsunuz.
Mobil Uygulama Avantajları Kitleniz size ne kadar güveniyorsa, daha sonraki satış sahalarını dinlemek ve hatta markanızı taahhüt etmek olasılığınız artar. Bir uygulama ile, markanızın ne anlama geldiğini (gösterilmek yerine) göstermekle neden size güvenmesi gerektiğini kullanıcılarınıza göstereceksiniz .
Mobil uygulamalar, mobilya uygulamaları, buzdolabı mıknatıslarını, takvimlerini ve diğer rastgele hatıraları firmanızın logosuyla hem reklam hem de yardım olarak dağıttığı gibi, markanızı güçlendirir ve müşterilerinizi eğitir.
Mobil Uygulama Avantajları 3. Müşterilerle Daha İyi Bağlanın
Müşteri hizmetleri gülümseyen satış ortakları ve müşteriler arasındaki yüzyüze iletişimden ibaret değildir.
Mobil Uygulama Avantajları
Öncelikle, uygulamanız ruh hali değişikliklerine ve düşük performansa tabi olan yalnızca bir insan olmayacaktır.
Sağlam bir mobil ortamda, müşteriye aynı yüzü sunacağınızı her zaman öğreneceksiniz – özellikle onlara, ürününüzü satın almak isteyip istemediğine karar vermede en iyi deneyimi kazandırmak için tasarlanmış bir arayüz.
Aslında, pazarlamacıların büyük çoğunluğu uygulamalarını öncelikle müşteri hizmetini iyileştirmenin bir aracı olarak görüyor.
Bir kişi gecenin bir yarısında uygulamanızı duyarsa ve en kısa sürede bilgi almak istiyorsa, tek yapmaları gereken cihazlarını açıp uygulamanızı indirmektir. Daha sonra, normal insanların uyanıkken normal iş saatlerini beklemek zorunda kalmadan , kafalarınıza ürününüzü satın almaları gerektiğini düşündüğü bir düşünce uyarıldığında derhal bunu yapabilirsiniz .
Mobil Uygulama Avantajları 4. Karları Artıracaktır.
Müşteri memnuniyeti arttıkça satışlar genelde çok fazla olur. Aslında, SalesForce’a göre , satın alma deneyiminin yüzde 70’i müşterilerin kendilerini nasıl davrandıklarını hissettiklerinden etkiliyor.
Daha ilgi çeken ve memnun olan insanlar, ürününüz ve işletmenizle birlikte ne kadar çok olursa, tüketici talebi de artacaktır. Ve ben de sizi temin ederim, eğer bir ürününüz varsa, müşterileriniz el ele tutmak için sabırsızlanıyorsa, bu talep sizlere ciddi geri dönüşler sağlayacaktır.
Mobil uygulamanın burada olduğu gibi geldiği yer. Ancak , geliştirirken masrafları düşük tutmanız önemlidir .
Elbette, şu an olan çeşitli mobil cihazlardan herhangi birine adapte olabilecek, sorumlu bir tasarımı olan bir web siteniz olmalıdır. Bu, yönetilecek sinir bozucu, ikincil bir “mobil” sitesinin olması gerekliliğini ortadan kaldırır. Ancak, duyarlı web sitenize ek olarak bir mobil uygulama başlatırsanız, müşteri deneyimini geliştirirken satışları artırırsınız.
Domino’s Pizza Mobil Uygulama Avantajları, teslimat siparişini veya mağaza içi yiyecek alımını yapmak için bir mobil uygulama oluşturduğunda, yalnızca İngiltere’de yarım yıllık vergi öncesi karda yüzde 28’lik bir e-ticaret artışına tanık oldular . Ve uygulamanın aslında mağazayı çağırmaktan çok kullanacağımı biliyorum.
Aslında mobil cihazlar artık çevrimiçi siparişlerinin yüzde 52’sini oluşturuyor.
Burada bir trend izliyor musun? Daha fazla alışveriş yapmayı teşvik eden, müşterilerinizin “satın al” düğmesine basmalarını kolaylaştırırken daha heyecan verici hale getiren bir mobil uygulama kullanmıyorsanız, gittikçe büyüyen bir pazardan büyük bir değişim yığını kaçırıyorsunuz demektir .
Mobil Uygulama Avantajları
Beyninizde bu noktalar bir mobil uygulama gerekliliği olmaksızın katılaşmamışsa, daha fazla müşteri etkileşimi ve memnuniyetini teşvik etmek için bir mobil uygulama stratejisi benimsemeyi düşünmek için daha fazla neden var .
- Kullanıcıları yeni ürünler ve teklifler hakkında bilgilendirin
- Rekabetin öne çıkması
- Daha genç demografik özelliklere ulaşın
- Kullanıcıların e-posta ve sosyal medya hesaplarını senkronize edin
Doğru şekilde yapılandırırsanız, insanların uygulamanızla tam olarak nasıl etkileşim kurduğuna dair bir ton analiz alabilirsiniz. Bunlar, bir kullanıcının uygulamanıza bakmak için harcadığı ortalama zamandan, her satın alımdan aldığınız para miktarına kadar değişir.
Düşünülecek bir başka nokta da konum verisidir. Artık, uygulamalar, yaratıcılarına kullanıcılarıyla ilgili konum verilerini sunarak artık her zamankinden daha fazla. Bunu işinize uygulayacak olsaydınız, insanların ürünlerinizi nereden ve ne zaman nereden ve nereden satın aldığını veya dünyanın neresinde dünyanın en çok ilgilendiğini öğrenebilirsiniz.
En sonunda uygulamanızı geliştirmeye karar verdikten sonra Mobil Uygulama Avantajları, şirket web sitenizde sunduğunuzla aynı seçeneklere sahip bir portal olarak başlayabilir. Fakat çok daha fazla gelişme odası var. Sonuçta, geleceğe güvenle devam etmek için işinizi alabileceğiniz yeni yönergeleri size bildirmek için uygulamanıza bile güvenebilirsiniz.
İşletmeniz bu işlevsellik olmadan çalışmaya devam edecek olsaydı, rakipleriniz satışlarını hızlandırmak ve işletmelerini genişletmek için bu verilerden faydalanırken, bu verilerin karanlıkta kalmasına neden olabilirsiniz.
Alt çizgi
Şirketlerin yüzde 90’ı 2016’da mobil uygulamalara yatırım yapmayı planlıyor. Yapmazsanız, rakiplerinizin arkasında kalmanız için iyi bir şans var.