Emlak Web Sitesi Örnekleri
Emlak Web Sitesi Örnekleri incelendiğinde genelde sadece iletişim bilgilerinin verildiği basit, tek sayfadan oluşan web siteleri görürüz.
LinkedIn'in sıkıcı olduğunu düşünüyorsanız, tekrar düşünün. Gerçek şu ki, LinkedIn profiliniz o kadar güçlü ki, insanlara taleplerinize 'evet' demelerine yardımcı olabilir. Ayrıca özellikle çalışan kişilerin toplandığı bir yer olması sizi potansiyel müşterilerinize en kısa şekilde götürecek bir yer olabilir. LinkedIn Profilinize Doğru İnsanları Çekmenin Yolları ile web sitenize gerçekten işinizle ilgilenebilecek kişileri çekebilirsiniz.
İnsanları size ulaştırmanın en etkili yollarından biri, sizi sevmeleridir. Dr. Robert Cialdini'nin beğenilme ilkelerini kullanarak, doğru kişileri profilinize çekebilir ve onlara size ulaşmalarını sağlayabilirsiniz. LinkedIn Profilinize Doğru İnsanları Çekmenin Yolları:
Dr. Robert Cialdini İkna Psikolojisi adlı kitabın yazarıdır. Cialdini kitabında şunları söylüyor:
"Kural olarak, bildiğimiz ve sevdiğimiz birinin isteklerine evet demeyi tercih ediyoruz."
Cialdini'ye göre, uyum uzmanları, insanların evet demesini sağlamak için bu dört faktörü kullanıyor. Peki bu temel prensibi LinkedIn varlığınızı artırmak için nasıl kullanacaksınız?
LinkedIn Profilinize Doğru İnsanları Çekmenin Yolları
Cialdini, işe alma, yargı süreci veya seçim dahil pek çok durumda insanların iyi görünümlerini yetenek, iyilik, dürüstlük ve istihbarat ile eşitleme eğiliminde olduğunu söylüyor.
Buna dayanarak, LinkedIn'de, diğer kullanıcıları 'sevmesini sağlayacak ilk şey' profesyonel fotoğrafınız olacaktır. Evet, LinkedIn'de profesyonel bir fotoğraf kullanmak çok önemli ancak birçok kişinin profil fotoğrafı bile yok.
LinkedIn'e göre, profesyonel bir fotoğrafa sahip profillerin bağlantı isteği alması muhtemelen 9 kat daha fazla, görüntülenme olasılığı ise 21 kat yüksektir.
Ayrıca profesyonel fotoğraflarınızı yalnızca bağlantılarınıza veya ağlarınıza değil, tüm LinkedIn üyelerine de görünür hale getirmelisiniz.
Dr. Cialdini şunu açıklıyor:
"Bize benzeyen insanları severiz, bu gerçek, benzerlik görüşlerin, kişilik özelliklerinin, geçmişi ya da yaşam biçiminde olup olmadığı gibi özellikler belirler."
Yaşadığı yer, favori sporu, izledikleri filmleri, okudukları kitapları veya diğer önemsiz konuları benzerlik kazanmak, bir sohbet başlatmada büyük farklılık yaratabilir. Ne kadar az minnettar görünseler de, benzerlikleri bir 'pazarlama silahı' olarak kullanabilirsiniz.
Diyelim ki, büyük bir firmanın CEO'su ve kurucusu ile bağlantı kurmak istiyorsunuz. Genel bir talep onun 1. derece bağlantınız olması gerektiğine ikna etmeyebilir.
Mesleki ağınızda CEO'yu istiyorsanız, mesajınızı özelleştirmeniz gerekecek. Ancak önce "ödevinizi" yapın. LinkedIn'den ayrılmadan bunu yapabilirsiniz.
Yok saymak zor bir bağlantı isteği oluşturmak için benzerliklerden nasıl yararlanacağınız aşağıda açıklanmıştır:
Bu tür ayrıntılarla ne yapabilirsiniz? CEO'ya bir bağlantı isteği gönderirken, dikkatini çekebilecek benzerlikleri kısaca belirtin.
Bağlantı isteğiniz kabul edilirse, teşekkür edebilir ve bir benzerlik komutlarını kullanarak bir konuşmaya başlatabilirsiniz. Bu küçük ayrıntılar sizin bağlantınız olarak onunla olan ilişkinizi geliştirmenize yardımcı olabilir.
Dr. Cialdini'nin araştırmaları yıllarca doğrulandı:
"Birinin bize hayran olduğunu düşünmesini sağlayan bilgiler, geri dönüş sevinci ve istekli uyumu üretmek için büyüleyici etkili bir cihaz olabilir."
LinkedIn'deki herhangi bir gündemi akılda tutmadan doğal olarak bir kişiye iltifat edebilirsiniz. LinkedIn'i iltifat etmek için nasıl kullanabileceğiniz aşağıda açıklanmıştır:
LinkedIn'de, insanların isteğinize 'evet' demelerini istiyorsanız, ilişkiler kurmanız gerekir; bu, iyi bir izlenimle başlar.
Takdir uzun bir yol kat edebilir. Cialdini araştırmasında şunları tespit etti:
"Pozitif yorumlar, ister gerçek olsun ister yalan her iki durumda da beğeni gördü."
Tabii ki, size beğenmediğiniz bir şeyi beğenin demiyoruz. Profesyonel ilişkilerinizin büyümesini istiyorsanız, aynı zamanda özgün ve samimi olmalısınız.
Daha önce de duymuşsunuzdur: İstediğiniz ipuçlarını elde etmek için zihininizde kalmanız gerekir.
Dr. Cialdini:
"Çoğunlukla, bize aşina olan şeylerden hoşlanırız... her şeyle ilgili kararlarda aşinalık rol oynar."
Aklı başında kalmak için LinkedIn'ü nasıl kullanıyorsunuz?
LinkedIn'e yaptığınız her eylem potansiyel olarak bağlantılar ile paylaşılır. Yorumlarınızı, beğenilerini, durum güncellemelerini ve orijinal içeriğini haber yayınlarında görebilirler. Her etkileşim, bağlantılarınızın her birinin haber yayınlarının üstünde görünmenin başka bir şansı olacaktır.
Kulağa hoş geliyor, değil mi? Evet, ama aynı zamanda LinkedIn'e girdiğiniz her adımda stratejik olmanız gerektiği anlamına geliyor.
Bağlantılarınızın haber akışlarının güncellemelerinizle dolmasını önlemek için bir seferde çok sayıda güncelleme paylaşmayın. Alakasız içeriği paylaşmayın. Alakasız kişileri yayınlarınıza etiketlemeyin. Asla kendi kendine terfi çok fazla yapmayın.
Tekrarlıyoruz yayınlarınız kesinlikle ürünlerinizi pazarlamayın.
'Zirvede' olma şansınızı "kötüye kullanırsanız" bağlantılarınız, yalnızca yayınlarınızı gizler veya bir düğmeyi tıklayarak sizi takipten çıkar:
Yine, aşinalık kazanır, bu nedenle zihinsel olarak olumlu bir şekilde durmak istersiniz. Herşeyden önce, "beğenme ne kadar büyük olursa, etki o kadar büyük olur".
LinkedIn profiliniz, kişisel ve iş hedeflerinize ulaşmanıza yardımcı olabilecek güçlü bir araçtır. Unutmayın ki insanlar, bildikleri, güvendiği gibi kişilerle iş yapmak istiyorlar. Sizi bilmeleri yetmiyor, sizi sevmedikçe yeterince güvenmeyecekler.
LinkedIn profilinize beğenme kurallarını uygulayın ve nüfuzunuzun büyümesini izleyin.
LinkedIn Profilinize Doğru İnsanları Çekmenin Yolları yazımıza yorum bırakabilirsiniz.
Etiketler: LınkedIn bağlantı lınkedın beğeni
Yorumlar