Küçük İşletmeler Neden Facebook’tan Yararlanamıyor?
Sosyal Medya Pazarlaması, hedef kitleye ulaşmanın en uygun maliyetli yoludur, ancak son veriler, küçük işletmelerin açık bir çoğunluğunun, özellikle Facebook’tan gelen olumlu yatırım getirisini yeterince kullanamadığını göstermektedir. Küçük İşletmeler Neden Facebook’tan Yararlanamıyor?
Bir çalışmada, 10’dan az çalışanı olan 4700 üzerinde küçük işletmelerin sadece % 24 ‘nün pozitif bir yatırım getirisi aldığını tespit etti.
Küçük İşletmeler Neden Facebook’tan Yararlanamıyor?
1. Stratejinin Yetersizliği
Markaların, Facebook üzerindeki çabalarından sonuç alamamasının başlıca nedeni, bir strateji eksikliği olabilir. Bu hem ulusal markalar hem de küçük işletmeler için geçerlidir.
Bir sosyal medya stratejisi sadece güzel resimler gönderme değildir. Hedefinizi tanımlamanız, o amaca ulaşmak için hangi kanalları kullanmak istediğinize karar vermeniz, içerik planınızı ana hatlarıyla çizmeniz ve bir reklam bütçesi ayırmanız gerekir. Bu dört nokta, ölçüp optimize etmeniz gereken katı bir temel strateji haline gelecektir.
Genel bir strateji göz önüne alındığında, sosyal medyada yaptığınız her şeyin hizalanacağı bir işaret var.
2. Taktik
Sağlam bir sosyal medya stratejisi gösterişli taktikleri her zaman yener.
Örneğin Snapchat’ı kullanın. Snapchat büyük ve küçük olan her marka pazarlaması için kullanılması zor bir platform. Rakiplerinizi araştırın ve en az bulundukları platformlarda siz daha etkili paylaşımlarda bulunun.
3. Yeterince Zaman Ayırmama
Araştırmadan elde edilen en şaşırtıcı paketlerden biri, küçük işletmelerin % 75’inin sosyal medya pazarlaması konusunda haftada iki saatten az zaman harcıyor olmasıdır. İşte resmi sonuçlar.
İşletmeniz için Facebook pazarlamasında haftada ne kadar zaman harcıyorsunuz?
- 1 saatten az -% 58
- 1-2 saat -% 16
- 3-5 saat -% 5
- 6-10 saat -% 5
- Haftanın 10 saati – 10%
Bu veri aslında başarısızlığın temelini gösteriyor. Spor salonunda haftada 2 saat harcayarak istediğiniz vücuda sahip olabilir misiniz? Haftada 2 saat pratik yaparak yeni bir dil öğrenebilir misiniz? Sadece sosyal medyada bulunmak için bir hesap açmayın hesabı aktif olarak kullanın.
Daha da şaşırtıcı olan çoğu marka, haftada bir defadan az içerik yayınlıyor.
Facebook sayfanızda ne sıklıkta yeni yayınlar yayınlıyorsunuz?
- Günlük olarak -% 9
- Günde 1-3 kez -% 7
- Günde 3 kere -% 6
- Haftada birkaç kez -% 20
- Ayda birkaç kez -% 58
Ayda birkaç kez yayın yapacaksanız ve sosyal medyada haftada iki saat harcıyorsanız hesaplarınızı kapatmak daha mantıklı olacaktır. Bunlara sahip olmak, işletmeniz için eşit sonuçlar doğurmaz.
Sosyal medya pazarlamasının maliyet etkili yararlarından herhangi birini istiyorsanız, zamana yatırım yapın.
4. Reklam Vermeme
Birkaç yıl önce Facebook’u binlerce kişiye ulaşıp katı web sitesi trafiğini yönlendirmek için kullanabilirdiniz. 2017’de sosyal medya için reklam bütçesine sahip olmadığınızda sonuçlarınızı önemli ölçüde değişiyor.
Ancak çok para harcamanız gerekmiyor. Facebook Reklamcılığı harcamalarında ayda 200 lira gibi düşük bir orana sahip reklamlar verebilirsiniz ve pozitif yatırım getirisi elde edebilirsiniz. Günümüzde sosyal medya reklamları vermeden sosyal medyadan tam verim almak çok zor. Ya gerçek bir fenomen olup sosyal medyada fırtınalar koparacaksınız ya da küçük bir bütçe ayırarak reklam vereceksiniz.