Blog Yazılarımız

Editörlerimiz tarafında sizlerin bilgi alması için hazırlanmış yazılarımızı inceleme unutmayın.
Google Chrome Reklam Engelleme Yazılımı

Google Chrome Reklam Engelleme Yazılımı

Google, dijital pazarlama sektörü için önemli etkileri olabilecek bir hareket olan Google Chrome Reklam Engelleme Yazılımı geliştirdiklerini açıkladı.

Şirketin Reklam ve Ticaret Kıdemli Başkan Yardımcısı olan resmi Google wp_betawppostsu aracılığıyla Sridhar Ramaswamy şunları söyledi:

“2018 yılının başından itibaren Better Ads Standards ile uyumlu olmayan web sitelerinde Chrome’un reklamları göstermeyi (Google’a ait olan veya Google tarafından sunulanları da içeren) göstermeyi durdurmayı planlıyoruz.”

Chrome şu anda baskın masaüstü web tarayıcısı ve yaklaşık % 41,6 pazar payı ile mobil kullanım artarken, reklam blokajının kullanımı masaüstünde belirgin bir şekilde ön plana çıkıyor ( mobil cihazlarda % 18’e karşı % 1). Google, masaüstündeki kullanıcı endişelerini ele alarak, reklam engelleyicilerinin mobil cihazlarda yükselişini önlemeyi ve gelirleri için pazar üzerinde daha fazla kontrol sahibi olmayı umuyor.

Google, özellikle hangi reklamların cezalandırılacağı konusunda, kendilerinin kurucu üyesi oldukları Daha İyi Reklam Koalisyonu tarafından yapılan araştırmalardan bahsediyor.

Ramaswarmy tarafından açıklandığı gibi:

“Çevrimiçi içerik yaratıcılarının büyük çoğunluğu çalışmalarını reklamcılıkla finanse ediyor. Bu, sitelerinde yayınlanan reklamların çekici, kullanışlı ve ilgi çekici olmasını olmasını isterler. Ancak gerçek şu ki, insanların internette rahatsız edici reklamlarla karşılaşması çok yaygın. Örneğin, müzik beklenmedik bir şekilde başlıyor veya sayfadaki içeriği görebilmeniz için 10 saniye beklemenize neden oluyor. Bu sinir bozucu deneyimler, bazı kişilerin tüm reklamları engellemelerine ve içerik oluşturmayı finanse etmeye yönelik reklamlara bağımlı içerik oluşturanlara, gazetecilere, web geliştiricilere ve videographer’lara büyük zarar vermekte. “

Araştırmaya göre (ve mobil ve masaüstü kullanımı için yukarıdaki verileri birleştirerek), tüm internet kullanıcılarının yaklaşık % 11’i şimdi reklam engelleme yöntemini kullanıyor ve bu oran bir önceki yıla göre % 30 arttı . Ve özellikle, reklam engelleyici kabul oranı, büyük teknoloji devleri için çekirdek küresel pazarların bazılarında istikrarlı bir şekilde artıyor.

Google, Chrome'a ​​Bir Reklam Engelleyicisi Oluşturuyor - Online Reklam İçeriğini Düzenleme Yolunda Büyük Bir Adım | Bugün Sosyal Medya

Kaynak: PageFair Adblock raporu 2017

Hem Facebook hem de Google’ın, gelirlerinin büyük çoğunluğunu oluşturduğu toplam dijital reklam harcamalarının yaklaşık % 77’sini topluca yakalayan büyük bir endişe kaynağı olduğu açıktır .

Belirtildiği gibi Google ve Facebook, geçen yıl bir dizi önde gelen uluslararası ticaret dernekleri ve çevrimiçi medyada yer alan şirketler ile ortak olarak kurulan Daha İyi Reklamlar Koalisyonu üyesidir. Grubun amacı, temel olarak, reklam içeriğinin rahatsız edici yanlış kullanımlarından kaçınmak için bilgi ve kaynaklarını bir araya getirerek reklam engellemesinin kaldırılmasıyla mücadele etmek ve çevrimiçi reklamcılık için yeni global standartlar geliştirmek ve uygulamaktır.

Ayrıca, Şubat ayında, Google’ın sahibi olduğu YouTube’un, daha sinir bozucu dijital reklam tekliflerinden bir tanesi olan 30 saniye ön videoyu yayınlamayan reklamların silineceğini ilan etti. Geçtiğimiz ay Facebook, içeri giren reklamlarla yüklü sitelerdeki içeriğin erişimini azaltmak için algoritmasında yeni bir önlem aldığını duyurdu. Bu duyuruların hiçbiri reklam koalisyonun oluşumunun doğrudan bir sonucu olarak gelmese de, her ikisi de koalisyonun araştırmasıyla sorunlu ve eyleme yol açan eğilimler ve reklam içeriğine geri döndü.

Tabii ki, hangi reklamların gösterileceğini ve gösterilmeyeceğini Google’a kontrol etmek de onlara piyasa avantajlarından bir şeyler verir. Örneğin kendi tekliflerinin değerini artırabilmek için Google dışı reklamların engellenmesine başlayabilirler. Bu düzenleyici kurumların şüphesiz izleyeceği bir unsurdur, ancak dengede, Chrome engelleyicinin genel itici gücü ve amaçları mantıklı ve daha iyi bir kullanıcı deneyimi sunmaya yardımcı olmalıdır.

Markaların yeni değişim için hazırlanmalarına yardımcı olmak için Google, yayıncılara  Daha İyi Reklam Standardlarının kendi web sitelerine nasıl uygulandığını anlamalarına yardımcı olacak yeni bir Reklam Deneyimi Raporu da duyurdu.

Google, Chrome'a ​​Bir Reklam Engelleyicisi Oluşturuyor - Online Reklam İçeriğini Düzenleme Yolunda Büyük Bir Adım | Bugün Sosyal Medya

 

Araç, yayıncıların sorunları bulmalarını ve düzeltmelerini kolaylaştırmak için Google’ın sistemlerinin sorunlu olarak tespit ettiği can sıkıcı reklam deneyimlerinin ekran görüntülerini ve videolarını sunar.

Google, ayrıca, yayıncıların bir reklam engelleyici kullanan ziyaretçilere “sitelerinde reklamlar etkinleştirmesine veya tüm reklamları kaldıran bir geçiş ücreti ödemesine” davet ederek özelleştirilmiş bir mesaj gösterebilmelerini sağlayan “Finansman Seçenekleri” adlı yeni bir girişim ekledi. “

Bu önlemlerin nasıl uygulanacağını ve kullanıcı deneyimini iyileştirmeye yardım edip etmediklerini görmek ilginç olacak.

Google’ın yaptığı duyurular, reklam engelleyicilerinin dijital pazarlama için ciddi bir endişe olduğunun altını çiziyor ancak aynı zamanda büyük oyuncuların kullanımlarını sınırlamak için önlem alabilecekleri önlemleri var. Şu anda % 11’lik kabulde reklam engelleyicileri bir endişe kaynağıdır, ancak onları tamamen kaldırmaktan ziyade, Google ve Facebook temel sorunlarla, öncelikle engelleyicilerin kullanılmasına yol açan sorunlarla ilgileniyor ve bunları çözmeye çalışıyor.

Google’ın Chrome reklam engelleyicisi ‘2018 yılının başında piyasaya sürülecek. Finansman Seçenekleri artık Kuzey Amerika, İngiltere, Almanya, Avustralya ve Yeni Zelanda’daki yayıncılar tarafından kullanılmaktadır ve bu yılın ilerleyen günlerinde diğer ülkelerde ve ülkemizde de kullanıma sunulacaktır. 

Medanis Bilişim AŞ 13 yılı aşkın tecrübesi ve yeni teknolojileri takip eden profesyonel ekibiyle size yardımcı olabilir. Unutmayın firmamız web tasarım, web yazılım, mobil uygulama, SEO ve Google AdWords, sosyal medya reklamları, dijital pazarlama konularında profesyonel bir ekibe sahip. Bizimle iş yaptığınızda bu konularda uzman bir ekibi kiralamış olacaksınız.
444 5 698 numaralı telefondan bize hemen ulaşabilirsiniz. 
About Author

Medanis Destek