Logo Web Tasar覺m

Kaçınmanız Gereken 5 Pazarlama Hatası


paylaş
Kaçınmanız Gereken 5 Pazarlama Hatası

Hangi sektörde olursanız olun, pazarlama işinizi yükseltebilir veya hiçbir işe yaramaz ve boşuna para harcamanıza neden olabilir. Bu nedenle markalar etkili bir pazarlama planı hazırlamak için çok fazla zaman harcarlar. Ancak pazarlamanın başarısını yalnızca akıllı planlamaya ve doğru şeylere dayandığına inanıyorsanız, söyleyeceklerimize kulak vermelisiniz.

Pazarlamada başarılı olmak için ne yapmanız gerektiğinin yanı sıra ne yapmamamız gerektiğine ilişkin derinlemesine bilgiye sahip olmanız gerekir. Zayıf olduğunuz ve hata için çok sınırlı bir marjınız olduğu için, bu özellikle küçük işletmeler için geçerlidir.

Aşağıda, her küçük işletme pazarlamacısının çabalarıyla optimum verimliliği sağlamak için kaçınması gereken en yaygın pazarlama hatalarından beşi var.

Kaçınmanız Gereken 5 Pazarlama Hatası

1. Herkesin Yeniden Hedeflemesi

Çoğu e-ticaret pazarlamacısının yaptığı bir numaralı hata, her gelen ziyaretçiyi yeniden hedeflemektir.

Ürününüz ne kadar iyi olursa olsun, her ziyaretçi sitenize alışveriş yapmak için bir niyetle gelmez. Yapılan bir araştırmada, çevrimiçi alışveriş yapanların % 58,6'sı alışveriş sepetini terk ediyor çünkü satın almaya hazır değiller, bu pencere alışverişçilerinin çoğu ödeme akışını başlatmadan siteden çıkıyor.

Bu kişileri, çoğu ürününüzü satın alma konusunda gerçek bir ilgi göstermediğiniz yeniden hedefleme çabanıza dahil ediyorsanız, kaynaklarınızı boşa harcıyorsunuz demektir.

Sanki boş bir evin kapısını çalmak gibi. Bağırmak ne kadar zor olursa olsun, kimse onu açmaz. Bu hatayı yapmayın.

Bunun yerine, yedeklenen ziyaretçilerinizi, kaç sayfayı görüntüledikleri, ne kadar zaman harcadıklarını, belirli bir ürün kategorisini ziyaret ettiklerini vb. uygun gördükleri sayfaları göre farklı gruplara ayırın ve buna göre yeniden hedeflendirin.

Yeniden hedefleme bütçenizi, tek bir kategori sayfasını kontrol etmeden birkaç saniye içinde ana sayfanızdan dönen ziyaretçilerinize harcayın.

Her ziyaretçinin hedeflenmesi, mutlaka gelirinizi artırmaz - ancak maliyetlerinizi artıracaktır.

2. Sosyal Medya Pazarlamasına Yatırım Yapmada Başarısızlık

Sosyal medya, işinizi modern pazarda pazarlamak için kullanılabilecek en güçlü araçlardan biridir, ancak  üç küçük işletmeden ikisi (% 68) hala sosyal medya pazarlamasını ciddiye almamaktadır. Neden? Şaşırtıcı olmayan bir şekilde, küçük işletmelerin sosyal medya pazarlamasına yatırım yapacak zaman ve kaynaklara sahip değiller. Peki bu sorunun üstesinden nasıl geleceksiniz?

Sosyal medya stratejinizi (blogumuzda birçok bilgiye ulaşabilirsiniz) nasıl geliştireceğinize dair çok sayıda mesaj var, ancak burada etkili bir sosyal medya pazarlama stratejisi oluşturmak için gereksinim duyduğunuz temel esaslar şunlardır:

  1. Kitlenizi tanımlayın
  2. Küçük başlangıçlar: Aynı anda tek bir platform üzerinde odaklanın
  3. Başarı metriklerini seçin
  4. Metriklerinizi analiz edin
  5. Bir sosyal medya pazarlama planı oluşturun ve kullanın

3. Tek Taraflı İçerik Oluşturma Üzerinde Yoğunlaşmak

İçerik pazarlaması, 2019 yılına kadar 50 milyar dolarlık bir endüstri haline gelecek. Neredeyse her pazarlamacı içeriğe giderek daha fazla harcıyor ancak pazarlama bütçenizin içerik oluşturmada önemli bir bölümünü harcayabilirsiniz ancak paranızın karşılığını alamayabilirsiniz.

Bunun yerine, Diamond Candles gibi markalar, kullanıcı tarafından üretilen içeriği kullanarak daha iyi getiriler elde ediyor.

Bu sene içerik pazarlamacısından daha iyi sonuçlar almak isterseniz, kullanıcı tarafından oluşturulan içeriğinizi kullandığınızdan emin olun.

 

4. Satın Alma Üzerine Pazarlama Bütçeniz

Ölçekte yeni müşteriler edinmek için pazarlamaya ayırdığınız bütçeyi harcamak kötü bir durum. Web trafiğinin yalnızca % 2'sinin ilk ziyarette dönüşüm sağladığını biliyor muydunuz?

İnsanları sitenize getirirken ne kadar çaba sarf ettiğiniz önemli değil, çoğu insan kısa sürede gelir ve siteniz iyi optimize edilmiş olsa bile bunları dönüştüremezsiniz.

Bunu söyledikten sonra, pazarlamacıların edinimi harcamayı bırakması gerektiğini önermiyoruz, ancak pazarlama bütçelerinin önemli bir kısmını geri alım oranlarını da yükseltebilirler. Neden? Yeni müşteriler edinme maliyeti, eski müşterileri korumakla karşılaştırıldığında çarpıcı biçimde yüksektir. Mevcut bir müşteri tutmaktan çok yeni bir müşteri edinmek için 6-7 kat fazla maliyet çıkarır. Ayrıca, mevcut bir müşteriye satış olasılığı % 60 - 70 iken, yeni bir olasılığa satış olasılığı sadece % 5-20'dir.

Karlı büyümenin yolu, aynı zamanda kazanma ve biriktirme üzerine yoğunlaşmaktır .

5. Verileri Kullanmamak

En çok karşılaştığımız hatalardan birisi: veriler yok sayılıyor. Her çevrimiçi işletme şu günlerde veriyi topluyor olsa da, bu bilgilerden yararlanmaya gelince çok az insan bunu yapıyor ve daha da az iş yapıyor.

Unutmayın, ne kadar veri toplamak değil, önemli olan şey verilerle yaptıklarınız.

Medanis Bilişim AŞ 13 yılı aşkın tecrübesi ve yeni teknolojileri takip eden profesyonel ekibiyle size yardımcı olabilir. Unutmayın firmamız web tasarım, web yazılım, mobil uygulama, SEO ve Google AdWords, sosyal medya reklamları, dijital pazarlama konularında profesyonel bir ekibe sahip. Bizimle iş yaptığınızda bu konularda uzman bir ekibi kiralamış olacaksınız.
444 5 698 numaralı telefondan bize hemen ulaşabilirsiniz. 

Kaçınmanız Gereken 5 Pazarlama Hatası yazımıza yorum bırakabilirsiniz.

Etiketler:

paylaş

İlgili Yazılar



Yorumlar