İyi Tıklama Oranı Nedir?
Bir kişi ortalama bir günde yaklaşık 428 tıklama yapar. Bunu günlük olarak bilgisayar kullanıcılarının sayısıyla çarpın ve çok büyük bir rakam elde edin. Peki, bu tıklamalardan kaçının reklam kampanyanızdan yararlandığını nasıl tespit edersiniz? ve ” İyi Tıklama Oranı Nedir? “
Kampanyalarınızın performansını görmek için, reklamlarınızın aldığı toplam tıklama sayısından daha derinlere bakmanız gerekir. Performansınızın iyi bir göstergesi, tıklama oranını hesaplamaktır.
Tıklama oranı nedir?
Tıklama oranı, reklamlarınızdan web sitenize tıklayanların sayısını belirtir. TO (tıklama oranı), reklamınızı görüntüledikten sonra, sunduğunuz şey hakkında daha fazla bilgi edinmek isteyen ve kalite puanınızı belirlemenin en etkili bileşeni olan ve gelecekteki herhangi bir reklam yerleşimini de etkileyen insan sayısını gösterir.
Bu sayı, reklamlarınızın aldığı etkileşim düzeyini temsil eder. Bu, insanların reklamlarınıza tepki gösterdiğini gösterir, bu harika bir haber, ancak bu metriği tam olarak düşünmeniz önemlidir. Hem reklamlarınızın aldığı tıklama sayısına hem de kazandıkları toplam görüntüleme sayısına bakmak istersiniz.
Örneğin, reklamın milyon gösterim elde etmesini sağlayıncaya kadar, 1.000 tıklama elde etmek etkileyicidir. O 1.000 şimdi nispeten küçük gözüküyor, değil mi?
Yukarıda belirtildiği gibi, tıklama oranı yalnızca kazanılan tıklama sayısına bakmaktan daha önemlidir.
İyi Tıklama Oranı Nedir? ve Tıklama oranını etkileyen nedir?
Kampanyanızın başarısını ölçmek için kullanılan diğer metriklerde olduğu gibi tıklama oranını da etkileyen birkaç faktör vardır.
- Alaka Düzeyi – Bu, anahtar kelimeleriniz, reklam metniniz, yerleşimleriniz ve açılış sayfalarınız için geçerlidir. Anahtar kelimeler ve reklam metni, doğru kitleye hedeflenmesi gereken aynı mesajı gönderiyor olmalıdır. Alakasız anahtar kelimeler yanlış kitleyi hedefleyecek ve bu nedenle ürününüz veya hizmetinizle ilgilenmeyen kişilerden gelen tıklamalar alacaksınız.
- Reklam sıralaması – Alakalılık yüksek olabilir, ancak bazen reklam sıralaması hala düşüktür. Reklam sıralaması sonuçta hangi reklamın bir sayfada hangi konumda gösterileceğine karar verir. Tıklama başına maliyet teklifinizi ve kalite puanınızı çarpılarak belirlenir. Reklamınız ekrandaki katın altına düşerse, reklamınızın görüntülenme olasılığı, aslında bir tıklama kazanıp azalır. Bu da bizi izlenebilirliğe götürüyor.
- Görüntülenebilirlik – Bu, yalnızca bir internet kullanıcısı tarafından görülebilen gösterimleri ölçen bir metriktir. Bir reklamın ekranınızın alanında kullanılabilir olduğunda görüntülenebilir olduğu anlamına gelir. Birisi görmek için ilerlemek zorunda kalırsa, reklamın ‘alt kısımda’ olduğu ve tüketicinin sayfayı aşağı doğru kaydırana kadar görüntülenebilir olmadığı anlamına gelir.
- Cihaz – Mobil cihazlar masaüstü bilgisayarlarla karşılaştırıldığında daha fazla tıklama oranı getirir. Ancak bu masaüstüne reklam vermeyeceğiniz anlamına gelmiyor.
Tıklama Oranını Hesaplama Yöntemi
Tıklama oranı, yüzde olarak ifade edilen toplam tıklama sayısına bölünen toplam tıklama sayısına eşittir. Etkileşim düzeyini artıracakken, bu yüzde önemlidir, çünkü daha önce de belirtildiği gibi, tüm tıklamaların tamamına yakındır.
Tıklama oranı iyi mi?
Sonunda, beklediğiniz soru. İyi bir tıklama oranı belirlemek için kesin bir sayı olmasa da, tüm dikeylerde tüm hesap için ortalama % 2’dir. Bu, hesabın içindeki bazı kampanyalar daha iyi performans gösterebilir ve bazıları daha kötü performans gösterebilir. Yüzde ikiden fazla herhangi bir şey ortalamanın üstündedir.
Medanis Bilişim AŞ 13 yılı aşkın tecrübesi ve yeni teknolojileri takip eden profesyonel ekibiyle size yardımcı olabilir. Unutmayın firmamız web tasarım, web yazılım, mobil uygulama, SEO ve Google AdWords, sosyal medya reklamları, dijital pazarlama konularında profesyonel bir ekibe sahip. Bizimle iş yaptığınızda bu konularda uzman bir ekibi kiralamış olacaksınız.
444 5 698 numaralı telefondan bize hemen ulaşabilirsiniz.
İyi Tıklama Oranı Nedir? yazımıza yorum bırakabilirsiniz.