Logo Web Tasar覺m

İşletmeniz İçin E-posta Otomasyon Örnekleri


paylaş
İşletmeniz İçin E-posta Otomasyon Örnekleri

Daha önceden hazırlanmış otomatik müşteri e-postaları, işletmenizin müşterileri etkilemesinde büyük bir avantaj sağlayabilir. Yeter ki e-postaları doğru bir şekilde oluşturun. Bu kampanyalar, belirli durum ve müşteri için mesajlaşmayı özelleştirmenize yardımcı olur, böylece hedef kitlenizle iletişim kurmanın en iyi sonuçlarını ortaya çıkarmanıza yardımcı olur. İşletmeniz İçin E-posta Otomasyon Örnekleri müşterileriniz için e-posta hazırlamada size yol gösterebilir.

Web sitenizdeki hedef kitlenizin etkinliğini izlemek, tercihleri ​​hakkında fikir edinmenize yardımcı olur. Ne aradıklarını bildikten sonra, gereksinimleriyle senkronize olan iletişim mesajlarını gönderebilirsiniz.

Bu mesajlar ya kullanıcı etkinliğine bağlı olarak derhal gönderilebilir veya daha sonraki bir tarih ve saatte programlanabilir.

Potansiyel müşterileri ve müşterileri yetiştirmek, sadakat kurmanıza ve iş gelirinizi artırmanıza yardımcı olur.

Müşteri Bölümlemeyi Anlama

Müşterilerin bölümleri, ortak gereksinimler ve özellikler temelinde yapılır. Bu işlem, kullanıcı segmentlerinin her biri için özelleştirilmiş odaklanmış e-posta kampanyaları yürütmenize yardımcı olur. Müşterileri kategorize etmek için yaygın olarak kullanılan bazı ölçütler şunlardır:

  1. Demografi: Bu yaş, yer ve cinsiyet temelinde kullanıcı gruplarının oluşturulmasını içerir.
  2. Yaşam döngüsü: Müşterilerinizin her biri satın alma döngüsünde farklı bir aşamadadır. Bazıları seçenekleri araştırma ve inceleme aşamasındalar, bazıları ise bir satın alma işlemi yapmış olabilir ve bir sonraki seçeneği düşünmüş olabilir.
  3. Tercihler: Müşterileriniz aradıkları ürün ve hizmetler ile ilgili olarak aldıkları bilgi, güncelleme ve tekliflerin türüne göre farklı tercihlere sahiptir. Müşteri tercihleri, web sitesindeki etkinliklerinden ve müşteri formlarının yardımıyla izlenebilir.
  4. Etki Düzeyi: Her kullanıcı, bir marka ile farklı bir etkileşim seviyesine sahiptir. Bazıları teklif ve indirimler almak isteyebilirken diğerleri tamamen pasif olabilir. Müşteriler, kendilerine verilen puanlara, marka katılım düzeylerine göre bölümlere ayrılır.

Tetiklenen e-posta otomasyon kampanyalarını çalıştırmak için CRM ve e-posta pazarlama aracınızla entegre bir web sitesine ihtiyacınız vardır. Bunun yanı sıra, kullanıcı etkinliğini ve davranışını analiz etmek için Google Analytics'i kullanmanız gerekir.

Bir sonraki adım, e-posta mesajlarının otomatikleştirilmesi için kriterleri tanımlamaktır. Bu, önceden tanımlı tetikleyicilerin özel e-posta iletileri göndermek için kullanılmasını gerektirir.

Tetiklenen e-posta otomasyon kampanyalarının bazı önemli örnekleri şunlardır:

  1. Hoş Geldiniz E-postaları

Her müşteri bir hizmete kaydolduğunda veya web sitenizden alışveriş yaptığında, onlarla ilişki kurmaya başlamak için bir fırsattır.

Bu, her yeni müşteriye onları işle tanıştıran ve onlara ürün ve hizmetler hakkında daha fazla bilgi veren otomatikleştirilmiş bir postalardır. Bu postayla, ürünün kişiselleştirilmiş bir tanıtımını yapın, yeni kaydolan müşteriyi elde edin, servisi kolayca kullanın.

 2. Kullanıcıları Etkinleştirme

Birçok müşteri, hizmetinize başlamış olmasına rağmen, bir süre hizmetinizi kullanmamıştır. Tamamen anlamadıkları bazı ürün özellikleriyle sıkışabilir olma ihtimali var.

Birkaç saat boyunca hareketsizlikten sonra, örneğin bir hafta veya bir ay sonra, bu postaları göndermek için kesin bir kriter oluşturulur. Temel ürün avantajlarından bazılarını vurgulayan bir posta göndericisini ve / veya bir video öğreticisini gönderin. Kısa bir geri bildirim anketi, kullanıcı hareketsizliğinin nedenini anlamak için de yararlıdır.

3. Alışveriş Sepetinden Çıkma

Birçok müşteri, e-ticaret mağazanızdan satın almak istedikleri ürünleri seçiyor ancak alışveriş yapmadan alışveriş sepetinden çıkıyor. Satın alma işlemini tamamlamak için bu umutları beslemeniz gerekiyor. İlgili ürün ve indirimlerle birlikte anahtar ürün avantajlarından bahseden otomatik bir postacı, kullanıcıyı dönüştürmek için kullanılır. Sepeti terk etmenin nedenini anlamak için bir geribildirim formu da gönderebilirsiniz. Geribildirim anketine dahil edilecek bazı ortak noktalar şunlardır:

  1. Yüksek nakliye ücreti
  2. Daha sonra satın almak istemek
  3. Yüksek ürün fiyatı
  4. Karmaşık ödeme süreci
  5. Yeterli bilgi yok

Sonraki postalar, olasılık tarafından verilen yanıta göre özelleştirilebilir.

4. Bilgi ve Güncellemeler

Bu mailler, müşteri tarafından sipariş verildiğinde tetiklenir. Postanın mesajı, siparişin onaylanması ve teslimatın beklenen süresini içerir. Bu gibi postalar, kullanıcılara, satın alma sürecinin tamamlandığından ve ürün yolda ilerlediğinden emin olmak için yararlıdır. Siparişle ilgili bir dizi güncelleme, müşteriye teslimat kadar ilgisini çekmede yardımcı olur. Bu örnekte olduğu gibi, onayla birlikte bir sonraki satın alımda indirimler de sunabilirsiniz:

5. Yararlı İçerik

Web sitenizde, kullanıcıların bilgilerini doldurarak indirebileceği bir e-kitabınız olduğunu varsayalım. E-kitap indirme talebini, potansiyel müşterilere daha kullanışlı içerik sağlayarak katılmak için tetikleyici kullanın. Karşıdan yükleme isteği, bu kullanıcının almak istediği içerik türüne ilişkin bir fikir verir.

Onlara bir bülten aboneliği teklif edin veya e-kitap konusuyla ilgili faydalı mesajlar / bilgi-grafikler / videolar içeren bir dizi postayı planlayın.

6. Negatif Geribildirim veya Memnuniyetsizlik

Birçok müşteri, geri bildirim formlarını doldurur veya ürün ya da hizmetten duydukları memnuniyetsizliği ifade eden e-postalar gönderir. Bu müşterilerin sorunların çözülmesinden ve bir sonraki eylemin yapılmasından emin olmaları gerekir. Verilen rahatsızlıktan dolayı tazminat olarak özel indirim teklifi de gönderebilirsiniz. Bunun gibi bir jest, ilişkiyi onarmak ve müşteriyi korumakta yardımcı olur.

7. Çapraz satış

Otomasyon e-postalar, mevcut müşterilerinizden gelen satışları artırmada yararlıdır. Bir kullanıcı sitenize girdi ve bir çift erkek ayakkabı satın aldığını varsayalım. Satın alma, erkek kot veya erkek gömlekleri gibi daha çeşitli ayakkabıları veya tamamlayıcı ürünleri tanıtmak için bir dizi postanın programlanması için tetikleyici olarak kullanılabilir.

8. Müşteri Bağlılığı Oluşturun

Mutlu müşteriler işinizin büyümesine yardımcı olmak için uzun bir yol kat ediyor. Kişiselleştirilmiş doğum günleri ve yıldönümü dilekleri, mevcut müşterilerle olan ilişkiyi geliştirme konusunda yardımcı olur. Bu özel günler ve yerel festivaller, bu kampanyaları göndermek için bir tetikleyici olarak kullanılır.

Bu kampanyaları sadakat programınızla tamamlayabilir ve ödül puanlarının durumu ve yeni teklifler ile ilgili postaları gönderirsiniz.

9. Aboneliğin Yenilenmesi

Aboneliğe dayalı işletmeler söz konusu olduğunda, abonelik bitiminde müşterileri yenilemelerini hatırlatmak şarttır. Yenileme son teslim tarihinden birkaç gün önce bir dizi postanın planlanması planlanmaktadır. Bu tür postalar, müşteriyi zamanında yenileme ve işi daha uzun süre korurken yardımcı olur.

10. Tarama Davranışı

Kullanıcılarınızın göz atma davranışları tercihleri ​​hakkında çok şey söyler. Web sitesi ziyaretçisi belirli bir hizmetin web sitesi sayfasını taradıysa, bu hizmetin önemli avantajlarını ve farklı faktörlerini vurgulayan bir e-posta iletisi gönderilmelidir.

Sitenizin fiyatlandırma sayfasını ziyaret eden kullanıcılar için servisinizin fiyatını ve özellik karşılaştırmasını rakiplerinizinkiyle karşılaştıran bir postayı planlayabilirsiniz.

Medanis Bilişim AŞ 13 yılı aşkın tecrübesi ve yeni teknolojileri takip eden profesyonel ekibiyle size yardımcı olabilir. Unutmayın firmamız web tasarım, web yazılım, mobil uygulama, SEO ve Google AdWords, dijital pazarlama konularında profesyonel bir ekibe sahip. Bizimle iş yaptığınızda bu konularda uzman bir ekibi kiralamış olacaksınız.

İşletmeniz İçin E-posta Otomasyon Örnekleri yazımıza yorum bırakabilirsiniz.

Etiketler:

paylaş

İlgili Yazılar



Yorumlar