Blog Yazılarımız

Editörlerimiz tarafında sizlerin bilgi alması için hazırlanmış yazılarımızı inceleme unutmayın.
İnternette Olumsuz Yorumlardan Etkilenmeyin

İnternette Olumsuz Yorumlardan Etkilenmeyin

Olumsuz müşteri yorumları işletmeler için her zaman korkutu olmuştur ancak internet hayatımıza girdikten sonra müşteri yorumları birer kabusa dönüşebilir. Firmanızı tanımayan, daha bir kere bile sizinle iş yapmayan insanlar sadece bir olumsuz müşteri yorumunu okuyarak sizinle iş yapmaktan vaz geçebilir. Olumsuz yorumları hiçbir zaman engelleyemezsiniz ancak size önereceğimiz yöntemlerle bu durumu bir avantaja çevirebilirsiniz. Yazımızı okuyun ve İnternette Olumsuz Yorumlardan Etkilenmeyin .

İster yeni bir iş kurmuş olun isterseniz uzun zamandır intertten iş yapıyor olun olumsuz bir müşteri yorumu bir de şikayetvar.com gibi herkesin bildiği bir sitede yer aldığında büyük bir ceza aldığınızı düşünebilirsiniz. Bununla birlikte, doğru yaklaşımla, kötü değerlendirmelerinizi sadık müşterileri çekmek için kolayca fırsatlara dönüştürebilirsiniz.

Bu yazıda, olumsuz yorumları nasıl yanıtlayabileceğinizi, gelecekte bunların oluşmasını engelleyebileceğinizi ve müşterilerin tekrar tekrar geri gelmesini sağlayacak parlak bir online itibar yarattıracağız. Facebook yorumları, tweetlere verilen olumsuz cevaplar, şikayet sitelerine yazılan şikayetler artık korkulu rüyanız olmayacak.

Ayrıntılara girmeden önce şunu da belirtelim marka sadakati oluşturmadı müşteri hizmetlerinin insanları %97 oranında etkilediğini unutmayın.

İnternette Olumsuz Yorumlardan Etkilenmeyin

İnternette Olumsuz Yorumlardan Etkilenmeyin : Negatif Yorumlara Hızlı Bir Şekilde Cevap Yazın

Dizüstü bilgisayar yazarak

Olumsuz bir eleştiriye en hızlı şekilde cevap yazabilmek için sosyal hesaplarınızı sürekli kontrol altında tutmalısınız. İnsanların yazdıkları yorumları, size gelen mesajları mutlaka takip edin. Olumsuz bir eleştiride yapılacak ilk şey en hızlı şekilde cevap vermektir.

Unutmayın: Olumsuz eleştirilerinizi görmezden gelemezsiniz. Ne kadar kötü bir şekilde ortadan kaybolmalarını istiyorsan öyle, bir çözüm bulmadıkça ve onlarla ilgili bir şeyler yapmadıkça çözülmeyeceklerdir.

Ayrıca, ne kadar cazip gelse de olumsuz yorumları asla silmemelisiniz. Bu, hayal kırıklığına uğrayan müşterileri, görüşlerinin susturulduğunu veya yok sayıldığını fark ettiklerinde daha da üzülmesine neden olacaktır. Bu kuralın tek istisnası, bir incelemecinin aşırı derecede uygunsuz ya da verimsiz olmasıdır. Konuşmaya olumlu katkıda bulunmayan yorumları orda tutmaktan asla çekinmeyin.

Olumsuz yorum sahibinin bir trol olduğundan kuşkulanıyorsanız, en iyi yaklaşımınız hiçbir şey yapmamaktır. Herhangi bir yükseltme, yalnızca bu incelemecilerin gerçek bir çözüm aramayacakları için daha da kötüleştirecektir.

Olumsuz bir yorum gördüğünüze ve en hızlı şekilde ilgileneceğinizi söyledikten sonra, şimdi başa çıkma zamanı.Yanıtınızda olması gereken üç şey:

1. Hemen problem hakkında bilgi alın

İşler ters gittiğinde, oturup beklemeyi göze alamazsınız. Müşterilerinizden biri üzgün olursa, sorunlarını çözmelerine yardımcı olmak ve durumun daha da kötüleşmemesi için mümkün olan en kısa sürede onlarla iletişime geçmeniz gerekir.

Müşteriye ulaşmayı öncelikli kılın – ilk şikayet ve yanıtınız arasında 24 saatten fazla geçmesine izin vermeyin.

2. Herkese açık olun

Müşterilerinizin olumsuz deneyimlerine sahip olmalısınız ve kötü değerlendirmelerinize açıkça yanıt vermelisiniz.

Bu, yalnızca etkilenen müşteriyi, deneyimlerinin herkese açık olarak yüklenmeye istekli olduğunu göstermekle kalmaz, aynı zamanda, izleyici kitlenizin geri kalanına hesap verebilirliği ve şeffaflığı değer veren sorumlu bir işletme sahibi olduğunuzu da sergilemek için harika bir fırsattır.

Şöyle bir örnek vermek gerekirse müşteri size sosyal medyada olumsuz bir yorum yazdı bunu siz ve diğer bütün takipçiler okudu. Siz bu müşteriye özel mesaj bölümünden veya telefonundan ulaşarak sorunu çözerseniz diğer insanlar sorunun çözüldüğünü bilemezler.

3. Profesyonel Davranın

Negatif incelemeler, özellikle işinize çok fazla zaman ve sıkı çalışma yaptığınızda zarar verebilir. Müşteri geri bildirimine yanıt verdiğinizde, suçlayıcı veya sinirli bir dil kullanmamaya özen göstermelisiniz. Siz gerçekten çok çalışıyor ve işinize özen gösteriyor olabilirsiniz ancak karşınızda sinirden gözü dönmüş bir müşteri var. Söylediklerini kesinlikle kişisel algılamayın ve sert bir dil kesinlikle kullanmayın.

Tartışmaya başlamayın, mazeret göstermeyin ve müşterilerinize hakaret etmeyin. Bunun yerine, kibar olun. Kitlenizle uzun bir yol kat edeceksiniz.

İnternette Olumsuz Yorumlardan Etkilenmeyin : Kendinizi Konumlandırın

Kırmızı sandalyeler

Olumsuz yorumlar gelince, empati inanılmaz derecede önemlidir. Kendinizi müşterilerinizin yerine koymak, yalnızca daha etkili bir yanıt formüle etmenizin yanı sıra, müşterilerinizin düşüncelerinin duyulduğunu ve takdir edildiğini hissetmesini sağlayacaktır.

Müşterileriniz yapacak daha iyi işleri olmadığı için size olumsuz yorum bırakmıyor. Olumsuz yorum yazmak inanın çaba gerektiren bir şey ve kimse bunu zorunlu kalmadıkça yapmaz. Müşteriniz gerçeken olumsuz bir deneyim yaşamış, bazı konuları yanlış anlamış olabilir.

Müşterinizin bakış açısını daha iyi anlamak için, bir nakliye hatası, bir web sitesi aksaklığı veya alt kategori hizmet olsun, bir işletmeyle ilgili zayıf bir tecrübeye sahip olduğunuz zamanı düşünün ve o anda hissettiğiniz duyguları hatırlamaya çalışın. Muhtemelen sinirli ve üzgündünüz.

Durumlarını nasıl hissettiğinize dikkat edin ve durumun onlar için ne kadar sinir bozucu veya rahatsız edici olduğunu kabul edin ve onların geri bildirimlerini değer verdiğinizi vurgulayın. Müşterilerinizle iletişim kurmak, şikayetlerini ne kadar ciddiye aldığınızı gösterecektir.

İnternette Olumsuz Yorumlardan Etkilenmeyin : Özür dileme ve Teklif Çözümleri

Özür dilemek, başarılı bir yanıt üretmenin temel taşıdır. Bir müşteriye olumsuz bir yorum hakkında iletişim kurarken, durumun kendisi ve bu durumun müşteriyi nasıl hissettirdiğini de özür dilerken düşünün. Bir özür, müşterinizin hayal kırıklığı nedeniyle sorumluluğunu aldığınızı ve bir hatanın yapıldığını anladığını gösterecektir.

İşletme sahibi olarak, müşterilerinizin sahip olduğu her deneyimden – olumlu veya olumsuz – nihai olarak sorumlu olursunuz. Sorumluluk kabul edip durumu düzeltmek için harekete geçerek, müşterilerinizin saygısını kazanacaksınız ve kendiniz için daha olumlu bir şöhret sağlamış olursunuz.

Durumu doğru hale getirmek için fırsatlar aramaya ve müşterilerinizle ne kadar ilgilendiğinizi göstermeye dikkat edin. Hedef kitlenizle olan herhangi bir etkileşim her zaman olumsuz değerlendirmeleri bile memnun etmek ve etkilemek için bir fırsattır.

Sorunun kaynağını belirleyin ve olabildiğince açık bir şekilde çözmeyi önerin. Bir ürün arızalıysa, değiştirmeyi teklif edin. Sipariş işlemenizde bir aksaklık varsa, sorunlarının telafisi için bir indirim kodu sunun; Birisi bir üründen memnun değilse, tam bir geri ödeme teklif edin.

Müşterilerinizden biri olumsuz bir eleştiri yazmak için zaman harcarsa, bu gerçekten yanlış bir şey olduğu anlamına gelir ve onlara dikkat ettiğinizi göstermek için zaman ayırmanız gerekir. Memnun kalabilmeniz ve durumun büyümemesini sağlamak için müşterinizin sorununu çözmede olabildiğince anlayışlı olmalısınız.

Çözümünüzün üzerinden geçmek, başta bir çözüm önermek kadar önemlidir. Hızlı ve kibar bir şekilde yanıt verirseniz bile, sözlerinizi yedekleme eylemleri olmaksızın boşalır.

Bir çözüm teklif ettikten sonra sorun devam ediyorsa, müşterinin sizinle daha fazla iletişime geçebileceği bir e-posta veya telefon numarası paylaşın. Sohbeti özel bir kanala götürmek, sorunun çözülmesine olan bağlılığınızı güçlendirecek ve ayrıca daha kabul edilebilir bir çözümü daha kolay takip etmeyi sağlayacak daha spesifik ayrıntılar elde etmenize yardımcı olacaktır.

İnternette Olumsuz Yorumlardan Etkilenmeyin : Geleceği Planla

harita

Olumsuz eleştirileri yapıcı eleştiri olarak değerlendirmelisiniz. Bir müşteri işinizle ilgili bir sorun yaşıyorsa, o zaman bir şey kırılmış demektir ve iyileştirmek gereken bir yer var demektir. Tam olarak neler döndüğünü anlayın ve aynı şeyin tekrarlanmamasını sağlamak için geleceğe yönelik bir plan yapın.

Kendi zayıf noktalarınızı bazen görmek zor olabilir, ancak kimse mükemmel değildir. Hedef kitlenizden taze ve bazen de acı veren dürüst fikirler edinmek, sağlıklı bir iş büyütmenin önemli bir parçasıdır.

Her olumsuz eleştiriyi değerli bir öğrenme deneyimi olarak alın. Neyin yanlış gittiğini tespit ettikten sonra, gelecekte nasıl önleyebileceğinizi öğrenmek için konuyu derinlemesine inceleyin. Personelinizle konuşun ve sisteminizdeki hataları düzeltin ya da benzer durumlarla başa çıkmak için yeni bir süreç oluşturun.

Olumsuz gözden geçiren yalnızca aynı soruna bir daha asla rastlamakla kalmaz, aynı zamanda müşterilerinizden hiçbiri – daha başarılı bir iş haline gelmek için daha iyi bir konumda olacağınız anlamına gelmez. Olumsuz incelemeler başta çarpılabilir, ancak sonuçta işletmenizin geleceği için iyi bir şeydir.

Medanis Bilişim AŞ 13 yılı aşkın tecrübesi ve yeni teknolojileri takip eden profesyonel ekibiyle size yardımcı olabilir. Unutmayın firmamız web tasarım, web yazılım, mobil uygulama, SEO ve Google AdWords, dijital pazarlama konularında profesyonel bir ekibe sahip. Bizimle iş yaptığınızda bu konularda uzman bir ekibi kiralamış olacaksınız.

İnternette Olumsuz Yorumlardan Etkilenmeyin yazımıza yorum bırakabilirsiniz.

 

 

About Author

Medanis Destek