Düşük Maliyetli Pazarlama Taktikleri
Günümüzde pazarlama dediğimizde akla gelen şeyler SEO, sosyal medya, e-posta, SMS, reklamcılık gibi kelimeler geliyor. Ancak pazarlama olasılıklar dünyasından geçerek ve müşterilerinizin önünde bulunmak için fırsatlar keşfetmek ile ilgilidir. Her şey potansiyel bir pazarlama aracı olabilir. Bu söz pazarlamanın temelini oluşturur. Düşük Maliyetli Pazarlama Taktikleri marka olma potansiyelini ön plana çıkaran alışılmadık yöntemler kullanmaktır.
Düşük Maliyetli Pazarlama Taktikleri
Satış Noktasını Müşterilere Getirin
Şansınız, bir tüketici olarak bir taşınabilir mağaza deneyimlemenizdir. Bunlar kurulumu ve açılması kolay geçici mağazalardır.
Taşınabilir dükkanla, geçici bir fiziksel mağaza kurarak satış noktasını müşterilerinize getirirsiniz. Bir POS sistemi ile, farklı ödeme yöntemlerini kullanabilirsiniz.
Birçok Düşük Maliyetli Pazarlama Taktikleri olduğu gibi, taşınabilir mağazanızın yeri önemlidir.
Taşınabilir dükkanınızı bir ofiste, sokak köşesinde, fuarda veya başka bir mağazada kurabilirsiniz.
Düşük Maliyetli Pazarlama Taktikleri
Örnekler Verin: “Ücretsiz”, Herkesin En Sevdiği Kelimedir
Örnekler veya deneme boyları, ürünlerinizi tüketicilerin eline geçirmenin kesin bir yoludur.
Numune ürünler bu iki şeyi sağlar:
- İnsanlar ucuz şeyleri sever.
- İnsanlara bir şeyler verildikten sonra, ürününüz hakkında eğitim alabilmek için sizinle konuşmak ister ve birkaç dakika bilgi verebilirsiniz.
Benzer bir yaklaşımı, büyük ya da küçük ölçekte uygulayarak, doğru kişilerin katılacağı olaylarda ya da fuarlarda örnekler verebilirsiniz.
Düşük Maliyetli Pazarlama Taktikleri
Çıkartma Pazarlama: Yap Yapıştır
Etiketler, markanızı oradan çıkarmanın ucuz bir yoludur. Bazıları dizüstü bilgisayarlarını, video oyun konsollarını ve diğer eşyalarını, sevdikleri markaları göstermek için bir tuval olarak kullanıyor bile.
Etiketleri diğer yöntemlerle birlikte veya etkinliklerle birlikte verebilir ve kitlenizi her yerde markanıza koyma yeteneğiyle pazarlama yapabilirsiniz.
Etiketlerinizin, bir otobüsün koltuğunda veya bir kafede bir masanın yan tarafı gibi en rasgele yerlere yapıştığını görmek ilginçtir.
Ayrıca, bir mesajı belirli bir konumda stratejik olarak tanıtmak için, daha fazla takipçiyi çekmek için Snapchat Kodunuzu görünür bir yere yapıştırmak gibi çıkartmaları da kullanabilirsiniz. Ancak yine de, markanıza zarar verebileceğinden, süreçte insanları rahatsız etmemeye özen gösterin.
Düşük Maliyetli Pazarlama Taktikleri
Snapchat ve Instagram’da bir Konum Sahibi Olun
Hedef konumdaysanız özel içeriği veya deneyimleri sunmak için akıllı telefonunuzun GPSini kullanan nispeten genç bir teknolojidir.
Snapchat’ın İsteğe Bağlı Özel Jeofizörler yaygın bir örneğidir ve platformda konuma dayalı yeni bir pazarlama şekli ortaya çıkarmıştır. Kendi yüklemenizin maliyeti de görece düşüktür.
Bu özel filtreler, kullanıcıları belirli bir bölgede veya bir etkinlikle etkileşime girerken filtreler arasında gezinirken gösterim yapma şansı verir. Bu filtreleri uygulayabilir ve eğlenceli veya alakalı olduklarında onları takipçileriyle paylaşabilirler.
Instagram, son zamanlarda herkesin kontrol edebileceği Hashtags ve Locations altında Hikayeler gönderme yeteneği ile benzer bir yaklaşım benimsedi . Bu konum etiketleri süper spesifik olabilir ve yerel bir işletme veya etkinlikyapıyorsanız kesinlikle keşfetmeye değer.
Sosyal medya ile coğrafi eskrim, çevrimiçi ve çevrimdışı pazarlama arasındaki bulanık çizginin en iyi örneklerinden biridir; insanları çevrimiçi çevrimiçi tüketim için yerel çevrimdışı anları paylaşmaya teşvik eder.
Düşük Maliyetli Pazarlama Taktikleri
Grafiti, Posterler ve Daha Fazlası: Dünya Kanvasınızdır
Reklam için yer kiralamak pahalı olabilir. Ancak bunun için başka yollar da var.
Posterleri, grafiti sanatını, pencere tutkunları vasıtasıyla fiziksel bir varlığı oluşturmak için kendi mülkünüzü kullanabilir veya bir başkasından ödünç alabilirsiniz, ismini yazarsınız.
Mesela bir topluluk mesaj panosuna zeki bir poster koymak trafiği hedeflemek için iyi bir yol olabilir. Yine de şehrin kurallarına uyduğunuzdan emin olun.
Justin Bieber’in albümünün tanıtımını teşvik etmek için bu kampanyada olduğu gibi, markalı grafiti sanatı için bir duvar kullanma iznini bile alabilirsiniz.
Duvarlar bu şekilde dünyadaki şehirlerde etiketlendi. Açık markalaşma eksikliğine rağmen hayranlar, bu sanat parçalarının yanında kendine özen göstermek için bu alanlara akın etti.
Önce bunları yapmak için izin isteyin ve insanların durmasını, bakmasını, düşünmesini ve paylaşmasını sağlayacak şeyler yapın.
Ölmeyen Yapılar Yapın
Gerilla pazarlaması sınırlı bir yerel erişimi olmasına rağmen, doğru fikri ve stratejiyi yerinde bir şekilde belirleme ve deneyim çevrimiçi hale getirildiğinde erişim alanını genişletme potansiyeline sahiptir.
Yatırım Getirisini izlemek zor olabilir ve bu taktikler ölçeklenemez, ancak bu bir nokta.
Klasik limonata standının bir görüntüsünü yaratır: Dışarı çıkıp, marka ve ürününüzü elinizden geleni yapabilecek kişinin önüne koyarak işinizi büyütmek için çalışabilirsiniz.
Medanis Bilişim AŞ 13 yılı aşkın tecrübesi ve yeni teknolojileri takip eden profesyonel ekibiyle size yardımcı olabilir. Unutmayın firmamız web tasarım, web yazılım, mobil uygulama, SEO ve Google AdWords, dijital pazarlama konularında profesyonel bir ekibe sahip. Bizimle iş yaptığınızda bu konularda uzman bir ekibi kiralamış olacaksınız.
Düşük Maliyetli Pazarlama Taktikleri yazımıza yorum bırakabilirsiniz.