Logo

Instagram Yarışmaları Nasıl Düzenlenmeli?


paylaş
Instagram Yarışmaları Nasıl Düzenlenmeli?

Bir Instagram yarışmasını mı yapmak istiyorsunuz? Kulağa harika geliyor! Sosyal medyada bir yarışma yapmak olası satışları arttırmada be yüksek kaliteli katılımı sağlamada en etkili yollardan biridir. Instagramda yiyecekten giyime kadar birçok firmanın yarışma yaptığını görebilirsiniz. Peki, Instagram Yarışmaları Nasıl Düzenlenmeli?

Neyse ki, Instagram Yarışmaları Nasıl Düzenlenmeli? kılavuzunu bir araya getirdik! Bu kılavuzda, kendiniz veya üçüncü parti bir platformda çalıştırsanız da, bir sonraki Instagram yarışmasına ilişkin kuralları bir araya getirerek geçeceğiz.

Instagram Yarışmaları Nasıl Düzenlenmeli?

Yarışma Kuralları


Yarışmanızda kendi kurallarınızı belirlemeye başlamadan önce, gerçekten önemli kuralları - yerel yönetiminiz tarafından belirlenen kuralları - düşünmelisiniz.

Genellikle, yarışma veya rekabet kanunu, her bir yarışma türü ve hangilerinin özel olarak çalıştırılabileceği konusunda katı yasalar belirler.

Üç ana yarışma türü ...

ÇEKİLİŞ


Çekilişler, yarışmacıların yalnızca şansa dayalı bir ödül kazandıkları en yaygın yarışmadır. Giriş yapmak için satın alma ya da ödeme (hukuk olarak dikkate değer olarak bilinir) yapılabilir. Bu çok önemlidir. Katılımcıların sponsora fayda sağlayan bir görev üzerinde harcadığı büyük zaman ya da çabayı dikkate alabilir.

YARIŞMALAR


Gerçek bir yarışma beceri temelli girmek için çaba ya da becerinin gerekli olduğu bir kampanyadır. Instagram yarışmaları için, genellikle katılımcının gönderdiği bir fotoğraf veya video şeklini alır. Şans unsuru genellikle bir yarışmada yoktur, ancak bu durum değişebilir.

PİYANGO


Yarışmanın son türü bir piyango. Çekilişlerin aksine, piyangolar katılımcının, şansın ve bir ödülün dikkate alınmasını gerektirir. Bununla birlikte, bir Instagram yarışması yürütüyorsanız, piyangoyu çalıştırmayın! Özel piyangolar birçok yerde yasadışıdır. Instagram hesabınızda çalıştırmak riski taşımamaktadır.

Gerçekten, yaklaşmakta olduğunuz promosyon için iki seçenek bıraktı: bir çekiliş veya bir yarışma.

Yarışmanızı oluşturmadan önce, Instagram'ın aklınızda tutmanızı istediği birkaç şey var.

Instagram Yönergeleri


Instagram'ın bilgi tabanı, platformlarında promosyon çalıştırmak isteyen kullanıcılar için sahip oldukları yönergelerin ana hatlarını çizdikleri promosyonlarla ilgili kısa bir bölümü vardır.

Size kolaylık sağlamak için buraya kopyalayacağız:

Bir promosyonla iletişim kurmak veya yönetmek için Instagram'ı kullanırsanız (örneğin: bir yarışma veya çekiliş), söz konusu promosyonun aşağıdakiler dahil olmak üzere yasal bir şekilde işletilmesinden siz sorumlusunuz:

Resmi kurallar;

Teklif koşulları ve uygunluk şartları (ör. Yaş ve ikamet kısıtlamaları) ve Promosyonu ve sunulan tüm ödülleri düzenleyen geçerli kural ve düzenlemelere uyma (örn: gerekli yasal onayları kaydetme ve alma)

İçeriği yanlış bir şekilde etiketlememeli veya kullanıcıları yanlış bir şekilde içeriği etiketlemeye teşvik etmemelisiniz (örn: fotoğraflarda bulunmuyorsa insanları fotoğraflarda etiketlemeye teşvik etmeyin).

Instagram'daki promosyonlar aşağıdakileri içermelidir:

Her bir katılımcı veya katılımcı tarafından Instagram'ın eksiksiz bir şekilde çıkması.

Promosyonun Instagram tarafından hiçbir şekilde sponsor edilmediğini, onaylanmadığını veya idare edilmediğini veya Instagram ile ilişkili olmadığını onaylıyoruz.

Promosyonunuzun yönetiminde size yardımcı olmaz ve kullanıcı içeriğinin kullanımı için onay alınması gerekip gerekmediğini veya gerekli onayı nasıl alacağınız konusunda size bilgi veremezsiniz.

Hizmetimizi promosyonunuzu yönetmek için kullanırsanız, bunu kendi sorumluluğunuzdadır.

 

İlk olarak, Instagram, tanıtımınızın yasal bir şekilde yapılmasından sorumlu olduğunuzu söylüyor - bu, bölgenizdeki yarışmalara ilişkin kanun, kural ve yönetmeliklerin neler olduğunu öğrenmenin size kalmış olması demektir. Bu, yarışmanızı düzenleyen, uygunluk gereksinimlerini (örneğin, giriş yapanların 19 yaş ve üstü olması gerektiği gibi) netleştiren ve konumunuza ve ödülünüze dayanarak gerekli olabilecek tüm kayıtlara özen gösteren bir dizi kural hazırlamak anlamına gelir. Bu son nokta önemlidir, çünkü belirli bir değer üzerinden yapılan ödüller bazı yar- dımlarda kayıtlı olmalıdır.

İkincisi, Instagram, platformundaki spam miktarını azaltmayı hedefliyor - bu nedenle yarışmanız, kullanıcılardan repostadıkları bir fotoğrafda 10 kişiyi etiketlemesini istemek gibi bir şey yapmamalıdır. Fotoğrafları tekrar kaydetmek iyidir - ancak kullanıcılardan rastgele içeriklerine etiketlemesini istediğinde, hayır.

Üçüncü nokta temelde Instagram'ın (yarışmayı yönetmek için kullanılan hizmet olmanın yanı sıra) platformda çalıştırılan yarışmalarla hiçbir şekilde bağlantılı olmadığını söylüyor. Her bir katılımcının Instagram'ın "eksiksiz bir şekilde serbest bırakılması" sağlaması gerektiğini söylese de, bunun çok katı olmadığını görüyoruz. Katılımcılarınıza, Instagram'ın aslında yarışmanızı yönetmede bir eli olmadığını açıkça belirtin.

Dördüncü nokta, Instagram'ın yarışmanızla hiçbir şekilde size yardımcı olamayacağını ve kullanıcılarınızdan içerik kullanmaya muvafakat etmenizin gerekip gerekmediğini anlamanıza yardımcı olmamasını açıklıyor. Temelde, Instagram yalnızca bir araçtır - tanıtımınızla ilgili herhangi bir şey için herhangi bir destek sağlamazlar.

Yarışma Kuralının En İyi Uygulamaları


Kurallarınız, çalıştırdığınız yarışmanın türüne göre değişir, ancak başlamak için size yardımcı olacak birkaç en iyi uygulama aşağıda belirtilmiştir.

BASİT TUTUN


Instagram yarışmasının kurallarını basit tutmak, giriş engellerini azaltacaktır. Yasal gerekçelerle veya aksi takdirde - dev kurallar duvarına ihtiyacınız varsa, web sayfanızdaki bir alt klasöre bırakın ve bionuza bağlayın. Yarışma fotoğraf albümünüzde "tam yarışma kuralları için biyolojimizin bağlantısını kontrol edin" gibi bir şey söyleyen bir açıklama bırakın.

TÜM ADIMLARI LİSTELEYİN


Yarışmaya katılanların yarışmalarınıza girerken bir şey kaçırmadığından emin olmak için, giriş koşullarınızı adım adım listeleyin. Kazanmak için katılımcıların yapması gereken her şeyin yanı sıra yarışma bitiş tarihi ve kazananların nasıl ilan edileceğini de ekleyin. Örneğin…

Yarışmamıza girmek için aşağıdaki adımları takip edin!

  1. Instagram'da @kullanıcıadınız ve @sponsorunuz takip edin
  2. Bu fotoğrafı hashtag #contestname ile yeniden yayınlayın
  3. Fotoğrafta @kullanıcıadınız ve @sponsor etiketleyin

Bu kadar! Kazananlar, [yarışmanın bitiş tarihi} itibariyle Instagram DM aracılığıyla bilgilendirilecektir.

ÖDÜL


Katılımcılar, ödülünüzle ilgilendikleri için yarışmalarınıza girdiler - bu yüzden yarışmanın kurallarına belirttiğinizden emin olun. Ödülü, değeri ve kaç kişinin kazanacağını belirtin.

Örneğin, "500 ödülün 5'inden birini kazanmak için şimdi girin!" Bu, giriş yaptıkları kişilere ne için girdiklerini açıkça gösterir ve kazanma şansları hakkında onlara fikir verir.

UYGUNLUK


Şirketiniz büyük bir erişime sahip olsa bile, bazı bölgelerde bir yarışma başlatmanız veya belli bir yaşın altındaki yarışma katılımcılarına sahip olmanızı engelleyen yasalar olabilir.

 

Sosyal medya hesaplarınızı yöntemenin zor olduğunu düşünüyorsanız bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Instagram Yarışmaları Nasıl Düzenlenmeli? yazımıza yorum bırakabilirsiniz.

 

Etiketler: ınstagram yarışması ınstagram yarışmaları nasıl olmalı ınstagram yarışma kuralları

paylaş

İlgili Yazılar



Yorumlar