“İçerik kraldır”, bu, tüm arama pazarlamacılarının aşina olduğu bir sözdür. Alakalı ve benzersiz içerik sahibi olmanın sitenize fayda sağlayacağı konusunda tabi ki hemfikiriz, ancak resimlerinizin önemini hiç düşündünüz mü? Elbette, bir siteyi ilginç hale getirebilir ve görüntüleyenlerin deneyimine ekleyebilir, ancak resimler SEO’nuzun değerini de ekleyebilir. Bu yüzden İçerik Metnin Bütünü Değildir ve metinler kadar fotoğraflar ve videolar da önemlidir.
Google, özellikle belirli bir arama ile alakalıysa, resimlere değer katmaya devam ediyor.
Siz ve siteniz bu aramaların bir parçası haline nasıl gelebilir? İş yine anahtar kelimelere geri dönüyor ve daha çok insanların bu günlerde aramakta oldukları ile anahtar kelimelerin nasıl ilişkili oldukları önemlidir. Ne karar verirseniz verin, önemlidir, ancak resmin içeriğinize nasıl eklediğiniz önemlidir.
İşte 5 ipucu:
- Dosya Adlandırma – Anahtar kelimelerinizden özel ve dikkatli olun
- Uygun Dosya Türlerini Kullanın – GIF veya JPG
- İkincil Alt Etiketler – Bunları kullandığınızdan ve anahtar kelimeleri içerdiğinden emin olun
- URL Yapısı önemlidir – Aşağıda ideal bir yapı vardır http://southtexashomes.com/southpadrerealestate/southpadrebeachhome.jpg
- Bütün Resimleri İlgili Kullanın – Elmadan bahsettiğiniz bir metinde portakal resmi koymayın.
Görüntüler için optimize edilmiş bir site, sitenin gücüne katkıda bulunacak, ancak arama her düzeyinde daha önemli bir yere sahip olacak. Dolayısıyla “İçerik Kral” ifadesi herhangi bir gerçeğe sahipse, imajlar eşit bir ortak olarak kabul edilmelidir.
Bazen bir e-posta gönderirken veya Tweet atarken “Çok mu uzun yazdım acaba?” diye düşünürüz. İçerik Metnin Bütünü Değildir ama yine de önemli. İnternet içeriklerinde ideal uzunluk ne olmalı? Özellikle sosyal medya üzerinde duracağımız bu yazı sizlere sosyal medya paylaşımlarında güzel fikirler verecektir.
Bir Tweet’in ideal uzunluğu 100 karakterdir.
Amerika’nın önde gelen firmalarından biri olan Buddy Media İnternet İçeriklerinde İdeal Uzunluk ve tweet uzunluğu hakkında bir araştırma yaptı. 100 karakterin bir tweet için ideal olduğunu saptadılar. Yaratıcılık kısıtlamaları sever ve basitlik bizim özümüzdendir. Tweetler 140 karakterle sınırlandırılmıştır, bu nedenle mobil metin mesajlarıyla bile her yerde kolayca okunabilirler. Buddy Media tarafından yayınlanan son raporda ortaya 100 karakterden daha kısa Tweetlerin % 17 daha yüksek okunma oranı elde edilmiştir.
Facebook mesajının uzunluğu 40 karakterden az olmalı.
Kırık karakter çok fazla değil. (Bu cümle bile 26 karakter)
Facebook üzerinde yapılan araştırmalara göre 40 karakterin ideal düzeyde olduğu tespit edildi. 40 karakterle yazılan mesajların %86 daha fazla okunduğu ve etkileşim aldığı görüldü. 80 karaktere kadar olan uzunluktaki paylaşımların ise %66 daha yüksek getiri sağladığı ortaya çıktı.
Yıllardır yapılan birçok araştırma kısa paylaşımların daha iyi sonuçlar getirdiğiniz gösteriyor. Tabi ki bütün paylaşımlarımız tam 40 karakter olacak diye bir kural yok ancak 80 karakter ve altında yazabildiğimiz sürece paylaşımlarımızdan daha iyi sonuçlar alabiliriz.
Google+ başlığı en fazla 60 karakter olmalı.
Yazılarınızın Google + ‘da okunabilirliğini ve görünümünü en üst düzeye çıkarmak için, metninizi tek bir satırda tutmak isteyebilirsiniz. Amerikalı Copywp_betawppostsger ve Demian Farnworth firması Google+ kırılma noktasını okudu ve başlıkları 60 karakteri geçmemesi gerektiğini buldu.
Eğer 60 karakterli bir cümle yetmiyorsa görünen üç cümle içinden biri mutlaka dikkat çekici olmalı. İnsanlar o cümleyi gördüklerinde yazınızı okumak istemeli.
İçerik Metnin Bütünü Değildir yazımıza yorum bırakabilirsiniz.