Yeni Girişimcilere Harika İpuçları
İyi bir girişimci olmak ve kendi işinin patronu olmak birçok kişinin ana hedeflerinden birisi.
İnternetin hayatımıza girmesiyle özellikle pazarlama dünyasında büyük değişiklikler yaşandı. İçerik pazarlama da hayatımıza yeni giren pazarlama yöntemlerinden birisi. İçerik pazarlama son birkaç yıldır ilgi görmeye ve uygulanmaya başlandı. Google gibi arama motorlarının içeriğe önem vermesi web sitesi sahiplerinin de içeriğe önem vermesini zorunlu kıldı. Peki içerik pazarlaması yaparken gerçekten yaptığınız çalışmalar işe yarıyor mu? Size yeni müşteriler getiriyor mu? Yoksa boşuna mı kürek çekiyorsunuz? İçeriğinizin Etkinliğini Ölçmenin 10 Kolay Yolu ile içeriklerinizin işe yarayıp yaramadığını anlayabilirsiniz.
İçeriğinizin Etkinliğini Ölçmenin 10 Kolay Yolu
Web sitesi trafiği size elbette para kazandırmaz ancak dijital pazarlama yapıyorsanız trafiğin mümkün olduğunca çok olmasını istersiniz. Çünkü ne kadar çok kişi web sitenize gelirse tanınırlığınız artar ve müşteri bulma potansiyeliniz yükselir.
Geçmişteki web sitenizin trafiğini ve güncel ortalamalarınızı ölçmek için Google Analytics'i kullanın. İstediğiniz herhangi bir zaman aralığını seçin: yıl, çeyrek, ay veya hafta. Web sitesi trafiğini sıklıkla incelediğiniz bir ölçü yapın. Web sitesi trafiğini izlemek, pazarlama ekibinizi veya dış tedarikçileri sorumlu tutmak için akıllı ve basit bir yoldur.
Mevsimseliği faktör olarak kaldırmak için "önceki yıla kıyasla" yı seçin.
Daha ayrıntılı kıyaslamlar da yapabilirsiniz ancak temel amacımız web sitemize içerik girişleri yapmadan önce kaç kişi geliyordu ve içerik girişlerinden sonra artış olup olmadığını kontrol etmek olacaktır.
E-posta pazarlaması olmadan dijital pazarlama düşünülemez. Çünkü doğrudan hedef kitlenize ulaşmanın yolu buradan geçiyor. Bir pazarlama otomasyonu platformu ile donatılmış olarak, kitleleri çeşitli şekillerde segmentlere ayırabilir ve içeriğinize ve e-posta pazarlamanıza göre birçok değişkeni ölçebilirsiniz.
İçeriklerinize abone olan insanlar var mı? E-postalarını alabiliyor musunuz? Bu çok önemli bir faktör.
İster ister makale, video, podcast, grafik veya bazı kombinasyonları yayınlarken, işinizi büyütmek için bültenlerinizi alan kişilerin sayısının ve farklı e-posta duyurularının türlerinin gittikçe arttığını görmek istersiniz. Eğer e-postalarını bırakmıyorlarsa bırakmaları için taktikler bulmalısınız.
İçerik pazarlamacılığında bir önemli faktör de arama motoru sıralamarında sektörünüze özel kelimlerde üst sıralarda çıkmaktır. Şu bir gerçek ki insanlar arama motorlarının ikinci sayfasına ve sonrasına genelde bakmıyorlar. Tabi ki bütün kelimelerde ilk sıralarda çıkamayabilirsiniz ancak rakiplerinizin gözden kaçırdığı rekabetin az olduğu kelimeleri bularak ve bunlarla ilgili içerikler yazarak üst sıralara çıkabilirsiniz.
Örneğin araba kiralama firmanız varsa birçok rakibiniz rent a car veya araba kiralama sözcüklerine odaklanacaktır. Siz "rent a car fiyatları" kelime grubuna uygun içerikler hazırlarsanız birçoğunu geride bırakmış olursunuz.
HubSpot, web sitesindeki ziyaretçilerin yarısından fazlasının bir web sitesinde 15 saniyeden az zaman geçirdiğini iddia ediyor. Bu problem sizi rahatsız ettiyse hedeflerinize ulaşma olasılığı düşüktür. Hemen çıkma oranları bir web sitesi için önemlidir.
60 ila 90 saniyelik videoları yayınlama alışkanlığınız varsa, 60 saniyelik bir ziyaret veya ortalama bir ziyaret kötü değil. Bunun yerine, bunun yerine genellikle 3000 kelimelik makale, 45 dakikalık web seminerleri veya uzun podcast yayınladığınızda, 60 saniyelik bir ortalama hayal kırıklığı yaratıyor.
İçeriğinizi ve amacını düşünün. Şimdi durduğu yerdeki ölçütleri oluşturmak için düşünün. Ardından, sayfadaki zamana ilişkin içerik metriklerini, içeriği tüketmenin zamanıyla nasıl ilişkili olduğu ve sayıların birbirleriyle nasıl karşılaştırıldığı konusunda düşünün.
Daha çekici ve okunabilir içerikler oluşturmaya çalışarak hemen çıkma oranlarını azaltmaya çalışın.
Bir metrik olarak, sosyal medya takipçilerinden çok fazla dönüş alınamayabilir. Birçok uzman, izleyici sayısını sanki seyirci boyutunuz önemsiz gibi tanımlamak için "makyaj metriği" ifadesini kullanır.
Sosyal medya takipçisi sayım artışı görerek, izleyicileri satın almaktan ziyade bir kitleyi organik olarak kazanırsanız, sosyal kanallarda paylaştığınız içeriğin kullanıcılara hitap ettiği bir göstergedir.
İçerik pazarlama analiz çalışmalarınıza adım atmanız (veya artırmanız) için teşvik ettiğim için, daha geniş bir kitleyi sunmak, erişiminizi genişlettiğimden dolayı, hisse senetleri, bağlantılar, açıklamalar ve diğer temel hedefleri gerçekleştirmeniz için daha basit hale getiriyor.
2014 yılında, Shareaholic, web sitesi trafiğinin yaklaşık % 30'unun sosyal medya tarafından yönlendirildiğini bildirdi .
Bununla birlikte, sosyal paylaşımlarla ilgili konuşmalar da iyi tartışmaların yapılmasına yol açar. Bakınız, sosyal paylaşım süreci sıklıkla otomatiktir.
Sosyal medyayla ilgili "karanlık gerçeklerden" biri insanların okumadan paylaştıklarıdır.
Sosyal paylaşımlarınızı ölçmek, içeriğinizin sosyal platformlarda aldığı tutumu belirlemenize yardımcı olacaktır. Ölçülebileceğiniz:
Sonuç olarak, oluşturulacak içerik türleri ve hangi sosyal platformların zamanınızı hak ettiği konusunda bilgi edineceksiniz.
Ölçüm bağlantıları, içeriğinizin aldığı çekişi ölçmenize yardımcı olacaktır. Gelen bir bağlantı:
Bağlantıları ölçmenin basit bir yolu, içeriğinizden kimin bahsettiğini (ve belki bağlantı verdiği) gösterecek bir Talkwalker Uyarısı kurmaktır. Bu bilgilere ulaşmak için yararlanmak ve içerik oluşturucular için merhaba deyin ve yeni ilişkiler oluşturmak isteyebilirsiniz.
Bir metriğe hakim olursanız, bunu bir metrik yapın. Yüksek TO elde eden pazarlamacılar kanaldan bağımsız olarak kazanacaklardır. TO, başlıca başarı faktörü ve hepsini yöneten metriktir.
Tıklama oranı, ziyaretçilerin yüzdesidir ...
Arama pazarlamacılar, yukarıda adı geçen Sorgular raporunda bulabilirsiniz.
E-posta pazarlamacılar, e-posta servis sağlayıcıları tarafından sağlanan raporlarda bulabilir.
Onları tanımlamak istiyorsun. Genel olarak konuşmak gerekirse, gelen pazarlamacılar sıklıkla bir şeyi indirmek veya e-posta aboneliği olarak bir taahhüt olarak tanımlamak için izin verirler; bir kurşun gerçekten daha fazla şey.
Potansiyel müşterileri bunları sunabiliriz:
CRM uygulamalarının pazarlama otomasyon sistemlerini kullanmadan, açılış sayfalarınızın dönüşüm oranlarını kolayca ölçebilir ve değerlendirebilir ve sunduğunuz içeriğin kalitesini yükseltmek için öğrendiklerinizi faktör haline getirebilirsiniz.
İçeriğinize geri bildirim, aşağıdakiler dahil olmak üzere çeşitli şekillerde olabilir:
Yukarıdaki medya aracılığıyla elde ettiğiniz geri bildirimler çoğunlukla olumlu olacaktır. Muhtemelen sorularınızı ve bir kaç isteğinizi karışık hale getireceksiniz. Kısa bir süre sonra yapıcı geri bildirimler, karşı argümanlar veya olumsuz geribildirimler alabilirsiniz.
Medanis Bilişim AŞ 13 yılı aşkın tecrübesi ve yeni teknolojileri takip eden profesyonel ekibiyle size yardımcı olabilir. Unutmayın firmamız web tasarım, web yazılım, mobil uygulama, SEO ve Google AdWords, dijital pazarlama konularında profesyonel bir ekibe sahip. Bizimle iş yaptığınızda bu konularda uzman bir ekibi kiralamış olacaksınız.
İçeriğinizin Etkinliğini Ölçmenin 10 Kolay Yolu yazımıza yorum bırakabilirsiniz.
Etiketler:
Yorumlar