Logo Web Tasar覺m

Google'ın İlk Mobil İndeksine Hazır Mısınız?


paylaş
Google'ın İlk Mobil İndeksine Hazır Mısınız?

Bloglarda sürekli Google'ın mobil indeksini açıkladığı ve mobil uyumlu web sitelerine öncelik vereceğini okuyorsunuzdur, sanki üzerinden yıllar geçmiş gibi değil mi? Ancak Google hala bu indeksi hayata geçirmedi. Bu sizi rehavete sürüklemesin çünkü Google en kısa sürede indeksin geleceğin dair bir uyarı verdi. Peki, siz Google'ın İlk Mobil İndeksine Hazır Mısınız?

En son yapılan haberlere göre Google, mobil-ilk dizini 2018 yılının başlarında kullanıma açmayı umuyor ancak biraz daha zaman alabilir. Bu hazırlanmak için bekleyebileceğiniz anlamına gelmiyor. Kaliteli bir web sitesi yeniden tasarım sürecinin 15-20 hafta geçmesi gerektiği göz önüne alındığında, şimdi başlamazsanız, büyük sıkıntı çekebilirsiniz.

Hazırlanmak için sadece birkaç ayınız kaldıysa, bilmeniz gerekenler ve ne yapmanız gerektiği:

Google'ın İlk Mobil İndeksine Hazır Mısınız?

GOOGLE İLK MOBİL DİZİNİ HAKKINDA BİLMENİZ GEREKENLER

Ne yapacağınızı söylemeden önce, ilk mobil dizininin bazı temel özellikleri:

  • Google'ın dizini, web sitenizin herhangi bir arama sorgusu için nerede veya ne zaman gösterileceği de dahil olmak üzere, arama sonuçlarını belirleyen şeydir.
  • Şu anda, Google'ın dizini öncelikle web sitenizin masaüstü sürümlerine bakmaktadır. Mobil dizini bunu değiştiriyor. Şimdi Google, web sitenizin bir mobil cihazda nasıl görüntülendiğine odaklanacaktır.
  • Ayrı bir endeks değil. SADECE endeks olacak.
  • Google, bu değişikliği yapıyor çünkü mobil cihazlardan daha fazla kişi masaüstü bilgisayarlardan daha çok arama yapıyor. Dolayısıyla, mobil cihazlar için optimize edilmiş arama sonuçları sunmak mantıklıdır (Google perspektifinden).
  • Şu anda canlı değil, ancak Google bunu test ediyor.
  • Yüzlerce faktör olacaktır. Mobil dostu olmak yalnızca onlardan biri olacak. Mobil olmayan kolay web siteleri dizine eklenmeye devam edecek, ancak sıralamada geriletmeler yapılacaktır.
  • Site hızı daha da önemli hale gelecektir.
  • Bağlantılar daha az önemli hale gelebilir.
  • Sekmeli / gizli içerik, artık arama sonuçlarında indirgenemeyebilir.

Şaşırdınız mı? Biraz karmaşık gelmiş olabilir ancak, bir web sitesi sahibi iseniz, tüm teknik ayrıntıları bilmektense, yapmanız gereken şeyle daha çok ilgilenirsiniz.

İLK ADIMINIZ: WEB SİTENİZİN MOBİL DOSTU OLDUĞUNDAN EMİN OLUN

2017 yılındayız ve her yaştan ve meslekten insan akıllı telefon veya tablet kullanıyor. Mobil cihazlara uygun olmayan bir web sitenize nasıl sahip olabileceğinizi şaşırtıcı buluyorsunuz. Ancak, sahip olduğunuz şeyle bunu şimdiye kadar yaptınız, öyleyse bunun ötesine geçmek gerek. Bununla birlikte, bunu daha uzun süre yapacak durumda değilsiniz. Mobil cihazlara uygun bir web sitesi olmadan muhtemelen birçoğuna sahip olacak olan her rakibin geri sıralamasına gireceksiniz.

Peki cep telefonunda nasıl iyi görüntülenirsiniz? Cevap, duyarlı tasarım. Geleceğe yönelik teknolojidir ve Google ve SEO uzmanlarının dünya çapında tercih ettiği yöntemdir. En uygun maliyetli, en verimli ve en tüketici dostu seçenektir. Ayrı bir mobil web sitesine sahip olmak, özellikle ekran boyutları ve cihaz türleri daha çeşitli hale geldiğinden işletmelerin büyük çoğunluğu için pek mantıklı değil. Ayrıca bir mobil uygulama için mobil cihazlara uygun bir web sitesini atlamayı düşünmeyin. Bir avuç büyük şirket değilseniz, müşterileriniz uygulamanızı kullanmazlar ve mobil cihazlara uygun bir web siteniz yoksa bunları yine de bulamazlar.

Özet: Web siteniz önceden duyarlı değilse, şimdi yeni bir web sitesine ihtiyacınız var.

ZATEN MOBİL DOSTU BIR WEB SİTESİ VAR MI? İŞTE YAPABİLECEĞİNİZ EN ÖNEMLİ DÜZELTME.

Sayfa hızının önemi çok tartışılan bir konudur. Bazıları bunun kritik olduğunu söylüyor ancak arama sonuçlarında ilk sıralarda yavaş web sitelerinin sayısı çok yüksek. Bu tartışma, mobil dizini ile sona erecek. Halihazırdaki yavaş web siteniz, arama sıralamalarınız açısından size çok fazla sorun teşkil etmiyor - dönüşüm oranınızı düşürmek dışında. Site hızı yalnızca küçük bir sıralama faktörü olabilir, ancak önemli bir UX faktörüdür.

Sayfa hızı, mobil dizinde çok daha büyük bir faktör olacak. Sitenizin ne kadar hızlı yüklenmesi gerekecek? Yapabildiğiniz kadar hızlı en iyi cevap budur. Rekabetinden daha hızlı bir şekilde kabul edilebilir başka bir şey daha var. Birkaç saniyeden daha kısa sürede yüklenilsin mi? O kadar da eski değil. Sadece bir saniyenin bile bir kısmı müşterilere mal olabilir. Mümkün olduğunca çabuk olmasını sağlayın ve sayfa hızı ​​skorunuzu mümkün olduğunca yüksek tutun.

BU, ÖNCE MOBİL İÇİN TASARIM MI YAPMAMIZ GEREKTİĞİ ANLAMINA GELİYOR?

Hayır. Tasarım, daima müşterilerinize ve işletme hedeflerinize dayanmalıdır. Belirli bir cihaz için tasarım yapmak, asla şirketinizin yararına değil. Her cihazda harika bir deneyim sunan bir web sitesine ihtiyacınız var, bu nedenle yanıt veren-duyarlı bir web sitesi yaptırmanız gerek.

Google'ın dizini, yalnızca bir mobil cihazdaki web sitenizin işlevlerinin, mobil cihazın web sitenizin en önemli yönü olduğu konusuna özel olarak bakmadığı için görünüyor. İyi web tasarımı cihaza özgü değildir. İyi web tasarımı büyük resme bakar. Ve başarılı bir dijital pazarlama stratejisi yalnızca Google tarafından yaşanmaz. Hedeflerinize ve kitlenize dayalı olarak web sitenizi dizayn edin, her cihazda mükemmel UX ve kullanıcı arayüzüne odaklanın. Bunu yaparsanız, mobil-ilk dizin için harika bir şekil olacaksınız. Ayrıca, her pazarlama kanalı için harika şekil alırsınız ve web sitenize en son akıllı telefon, ister giyilebilir bir cihaz, ister Windows 95 çalıştıran bir masaüstü bilgisayar, isterse de Windows 95 tabanlı bir masaüstü bilgisayar kullanan her ziyaretçiniz için hazır olursunuz.

BÜTÜN DİJİTAL PAZARLAMA STRATEJİMİZİ DEĞİŞTİRMEMİZ GEREKİYOR MU?

Sürekli doğru şeyleri yapmaya başladıysanız, hızlı yükleyen, mobil cihazlara uygun bir web siteniz olduğu sürece mükemmel şekle dönüşeceksiniz. Mobil dizin için fazla değişiklik yapmamalısınız. Değişikliklere uyum sağlamanız gerekecek, ancak iyi bir dijital pazarlama stratejisi zaten bunu her gün yapıyor.

Medanis Bilişim AŞ 13 yılı aşkın tecrübesi ve yeni teknolojileri takip eden profesyonel ekibiyle size yardımcı olabilir. Unutmayın firmamız web tasarım, web yazılım, mobil uygulama, SEO ve Google AdWords, dijital pazarlama konularında profesyonel bir ekibe sahip. Bizimle iş yaptığınızda bu konularda uzman bir ekibi kiralamış olacaksınız.

444 5 698 numaralı telefondan bize hemen ulaşabilirsiniz.

Google'ın İlk Mobil İndeksine Hazır Mısınız? yazımıza yorum bırakarak web sitenizin mobil uyumlu olup olmadığını bizimle paylaşabilirsiniz.

 

 

Etiketler: google duyarlı tasarım responsive tasarım mobil uyum mobil dostu

paylaş

İlgili Yazılar



Yorumlar


  • Protherm 2 months ago yorumladı:

    Ben 2 yil onceden hazirligimi yaptim.Tum sitelerim mobil uyumlu