Blog Yazılarımız

Editörlerimiz tarafında sizlerin bilgi alması için hazırlanmış yazılarımızı inceleme unutmayın.
Google Sıralamasını Fotoğraflar Etkiliyor Mu?

Google Sıralamasını Fotoğraflar Etkiliyor Mu?

Google’da yapılan tüm aramaların üçte biri fotoğraflar içindir ve arama motoru sayfaları sonuçlarının %12.5’u resim sonuçlarını gösterdiğinde bunun SEO’yla ilgili olmadığını düşünürsünüz. Peki gerçekten böyle mi? Google Sıralamasını Fotoğraflar Etkiliyor Mu? Google’da web siteniz sıralanırken fotoğraflar veya videolar ne kadar etkili?

Google Sıralamasını Fotoğraflar Etkiliyor Mu?

Fotoğrafla SEO Temelleri:
1. Google Sıralamasını Fotoğraflar Etkiliyor Mu?

Yıllar önce, Google fotoğraf aramada bir resmi tıkladığınızda web sitesinde veya o resimde o görüntüye sahip olan web sayfasına giderdiniz. Şimdi, tıkladığınızda, Google, tam boyutlu bir sürümünü açar, sitede size açık olan web sitesini söyler. Fakat birçok insan için bu kadar yeterlidir. Bir sürü arama yapar ve asla web sitenizi ziyaret etmezler. Google, yalnızca bilmeden size hizmet ediyor ve onunla ilgili hiçbir veri bile elde edemezsiniz. Yani, kaç kişi fotoğraf aramasında web sitenizdeki fotoğrafları bulup bakmış bunu bulamazsınız, bununla ilgili veriler yok.

  • Görsel olarak satılan ürün ve hizmetler – Müteahhit veya dekoratör, yeniden modelciler, otel sahipleri, zanaat satıcıları olan birçok kişiyle konuştuk ve resim aramasında,  resim seçmeden önce Google’da araştırma yaptıklarını söylediler. Aslında, “mutfak tadilatı İzmir” için gerçek aramaları görebilirsiniz ve ardından insanlar, orada açılan resimlere dayanarak kiminle çalışacaklarına karar verdiklerinde o web sitesini ziyaret edeceklerdir.
  • Bağlantılar ve alıntılar elde etmek için tasarlanmış her şeyDolayısıyla , grafikler veya veriler üretiyorsanız veya etkinliklerin veya kişilerin fotoğraflarını çekiyorsanız ve o kişilerin veya diğer insanların fotoğraflarınızı kullanmalarını ve daha sonra sizinle iletişime geçerek sizinle iş yapmalarını umuyorsanız Google Görüntü Arama için SEO çalışması yapmanız lazım. Ayrıca bu insanlar fotoğraflarınızı kullandığında web sitenizi kaynak olarak gösterecek ve böylece bağlantı kazanmış olacaksınız.
  • Görsel içerik lisanslayıcıları – Fotoğraf satışı yapan kişilerdir. Google Görsel Arama için iyi bir sıralama almak isteyenler için iyi bir yol. Dolayısıyla, bir fotoğrafçı, illüstratör veya stok galerisi iseniz, kesinlikle bunu yapmak isteyeceksiniz. Fotoğraflarınız üst sırada çıkmalı ki insanlar görerek onları almak istemeli.

 

2. Orijinal görselleri kullanmak zorunda mısınız?

Parasını ödeyerek bir stok görüntüsü satın alıp sitenize koyup Google Görseli’nde yer almaya devam edebilir misiniz? Cevap aslında evet.

  • Dolayısıyla, web sonuçlarının aksine, kopyalar bir sorun olarak görülmez  Google Görsel Arama, genellikle bir resmin bir sürümünü alacaktır ve bu, diğerlerinden daha üst sıralarda yer alacaktır. Ancak her zaman orijinal olan değil. Aslında, birçok kez orijinal kaynak değildir. Resim Arama SEO’nun gerçekten iyi bir işi olan bir sayfadır. Dolayısıyla, SEO’lar için ekstra trafik kazanmak için harika bir fırsat var.
  • Doğru izinlere sahip olduğunuzdan emin olun. Telif hakkı olan fotoğraflarda kaynak bildirmeyi unutmayın.
3. Görüntü SEO’nun aslında yapmanız gereken bir şey olup olmadığına nasıl karar veriyorsunuz?

Bunu bir örnek üzerinde açıklamak gerekirse: Herhangi bir anahtar kelime için, burada, “Osmanlı mimarisi” için arama yaptık ve bir sonuçlar en üstte çıktı. Ardından birkaç fotoğraf içeren görüntü bloğu var. Google, yalnızca arama yapan kullanıcılar resimlere çok sık tıkladığı veya o terim için doğrudan Google Görseller üzerinde çok sayıda arama yapıldığında bu resim bloğunu gösterecek. Yani Google’ın kendisi, sizin için talep olup olmadığına dair gösterge olabilir.

Google resim için sıralamadaki unsurlar nelerdir?

Bunu yapmak için tüm sıralama faktörlerine baktığınızdan emin olun. Diğer SEO çalışmalarına göre daha basit olduğunu söyleyebiliriz. Bence görüntüler söz konusu olduğunda Google, çoğunlukla alaka düzeyiyle aşırı ilgilidir ve popülerliği bağlantılandırmak yerine kullanıcının ilgi alanına hizmet eder. Bu sonuçlarda spam ve manipülasyon konusunda neredeyse endişelenmiyorlar. Dolayısıyla bunları bir tür eski okul tarzı algoritma kullanarak görebilirsiniz.

Osmanlı’nın bazı resimleri olan bir sayfa var ve Google’ın kullanabileceği şeyler:

A. resim dosyası adı

B. imgedeki alt etiket. Erişilebilirlik nedenlerine ek olarak, alt etiket eklemek için bir başka önemli neden, Resim Arama SEO’sı içindir. Belki web sonuçları SEO da olsa, biraz yardımcı olabilir.

C. resim başlığı . Dolayısıyla, Resim Araması söz konusu olduğunda başlığın alt özellikten daha önemli olduğunu gördüğümüz bir şey. Bu küçük altyazıyı resmin altına koyarsanız, aslında Resimli Arama sıralamasında yardımcı olabilir.

D. Çevreleyen metin içeriği. Dolayısıyla Google, alakalı olup olmadığını görmek için resimlerin üstünde ve altında ve çevresinde bulunan bu metne bakacaktır.

E. Sayfa başlığı elbette.

F. Üzerinde barındırılan sayfa URL’si. Bu arada, bu sebeplerden dolayı, özellikle de stok fotoğraf galerileri içerisindeki resimler çok iyi eğilim göstermiyor çünkü onları çevreleyen çok az içerik var. Bu büyük, galeri tarzı yerleşimlerde olma eğilimindedirler. Google’ın aradığı şey, belirli bir konuyla hiper-alakalı olan yalnızca bir veya iki resim olduğunda, bir sayfada tonlarca görüntü var; bu nedenle, Google Görsel Arama’da gerçekten iyi performans gösterdiğini gören resimlerin çoğu, bir içerikle alakalı olan gerçekten iyi resimler.

G. Görüntü çekişmesi ve popülerlik . Bir web sitesi ne kadar popülerse, ne kadar çok insan giriyorsa o web sitesinin fotoğrafları daha yukarıda gösteriliyor.  Bu nedenle, çok yüksek kaliteli, oldukça ilginç ve oldukça alakalı bir görüntüye sahip olmanızın yanı sıra ziyaretçilerin taleplerine de hizmet etmelisiniz.

H. Görüntü boyutları önemli. Google Görsel Arama yaparsanız, alışılmadık görüntü boyutlarını göstermediğini veya nadiren gösterildiğini göreceksiniz. Bu nedenle, çok, çok yatay ve çok dikey bir görüntü muhtemelen iyi sonuç vermez. Çok dikey, çok yatay değil. 16 x 9, 4 x 3 boyutlu, kare görüntüler ararlar ve bazen dikey olarak da çalışabilirler. Fakat bundan çok daha fazlasını ve sorunlarla karşılaşırsın.

I. Görüntü boyutu. Google genelde çok küçük resimler aramıyor. Ayrıca bazen aşağı doğru ölçeklendirecek olsa da devasa göstermiyorlar. Artı “duvar kağıdı” araması yaparsanız, Google niyetin çok büyük boyutlar için olduğunu bilir ve bu nedenle büyük resimleri gösterecektir.

Resim SEO için hangi adımları atmalıyız?

1. SEO hedeflerinizi belirleyin ve sonra anahtar kelime araştırma listenize karşı bu SEO hedeflerini karşılaştırın.

2. Bir resim görünürlüğü için anahtar kelime araştırma listesini oluşturun. Anahtar Kelime Gezgini aslında bunun için gerçekten harika. Bunu yapabilecek muhtemelen başka araçlar da var, ancak şu anda Anahtar Kelime Gezgini en iyi yazılımlardan biridir.

3 . Sitenizdeki içerik oluşturucuları / yayıncılar için bir dizi kural oluşturun. Bu yönergelerin temelde sitedeki içerikleri yaratan herkes için olmasını istiyoruz, eğer bir görüntü koyarsanız, bu üç ya da dört şeyi yapın.

BAŞLIĞIN DOĞRU OLDUĞUNDAN EMİN OLUN. RESİM ALT ÖZNİTELİĞİNİ YAPTIĞINIZDAN EMİN OLUN. BOYUT VE BOYUTLARIN DOĞRU OLDUĞUNDAN EMİN OLUN VE RESİM OPTİMİZASYONU UYGULAYIN BÖYLECE MOBİL CİHAZLARDA HIZLI BİR ŞEKİLDE YÜKLENİR, BU TÜR ŞEYLER.

4. Takip etmek için bir imaj SEO fırsatları hedef listesi oluşturun . En önemli kelimelerden başlayarak kendinize hedefler oluşturun. 50 kelime varsa bu 50 kelimde SEO çalışması yapmanız zorlayıcı olabilir. Her zaman en önemlilerden başlayın.

Medanis Bilişim AŞ 13 yılı aşkın tecrübesi ve yeni teknolojileri takip eden profesyonel ekibiyle size yardımcı olabilir. Unutmayın firmamız web tasarım, web yazılım, mobil uygulama, SEO ve Google AdWords, dijital pazarlama konularında profesyonel bir ekibe sahip. Bizimle iş yaptığınızda bu konularda uzman bir ekibi kiralamış olacaksınız.

Google Sıralamasını Fotoğraflar Etkiliyor Mu? yazımıza yorum bırakabilirsiniz.

 

About Author

Medanis Destek