Logo Web Tasar覺m

Google Harita'yı Pazarlamada Kullanma


paylaş
Google Harita'yı Pazarlamada Kullanma

Google çok çeşitli araçlar ve hizmetler sunmaktadır. Çevrimiçi pazarlamacılar tarafından yeni keşfedilen bir yöntem olduğu için hala birçok kişi Google Harita'yı Pazarlamada Kullanma avantajlarının farkında değil. Pazarlamada en az kullanılan hizmetlerden biri olduğu için kişisel tercihimiz Google Harita'yı Pazarlamada Kullanma 'dır. Google Haritalar, anahtar kelime araştırma olanakları sağlamayabilir veya web sitesi kullanıcı verilerini takip etmeyebilir, ancak kesin konum bilgisi sayesinde, arama motoru sayfalarındaki yerel listeler yoluyla çok fazla gelir elde etmenize yardımcı olabilir.

Google Haritalar: Bir altın madeni

Her işletme sahibi, küçük işletme sahipleri ve çok uluslu şirketler, Google Harita'yı Pazarlamada Kullanma yöntemine odaklanmalıdır. İşinizi daha kolay bulmak için Google Haritalar'ın işlevlerini kullanmakla ilgili birçok avantaja sahip olabilirsiniz. Bununla birlikte, sıralamanın önemli olduğu geleneksel SEO'nun aksine Google Haritalar, konumunuzu veya işletmenizin yerini arama motoru sıralamanıza değil de daha çok mağaza / ofis konumunuza odaklanmaktadır.

Yakınlık tabanlı sonuçlar : Google, GPS özellikli akıllı telefonunuzu veya tabletinizi kullanarak belirli bir işletme türünü aradığınızda, yakınlık temelli sonuçlar sunar. Örneğin, akıllı telefonunuzda şimdi Google Arama uygulaması'nı kullanarak "kahve dükkanı" arıyorsanız, bir sonuç listesi alırsınız. Liste, bulunduğunuz konumdaki en yakın kafe ile başlayacak ve liste düştüğünde yarıçap artacaktır. Google Harita'yı Pazarlamada Kullanma ile birçok insan bir işletme aradığında sizi bulabilir.

Yakınlık her şey değildir : Bu makalenin başında işin yeri önemli olduğunu söylediğimizi hatırlayın, fakat başka faktörler de var. Birisi GPS özelliği olmayan bir cihazı (eski iPad Wi-Fi modelleri) kullanıyorsa ya da biri Google Haritalar'da (Google Arama'da değil) yerleri aramak için bir masaüstü bilgisayar kullanıyorsa ne olur? Google, bu durumda konumunuzu takip edemez ve böylece "sıralanan" sonuçları gösterir. Örneğin, Ankara'da oturuyor ve "İzmir'deki pastalar" için arama yapıyorsanız, fırınların bir listesini göreceksiniz ve bu liste sizinle mağaza arasındaki mesafe mesafeyle ilgili olmayacak.

Google Haritalar'ın pazarlama bölümünün karmaşıklaşmaya başladığı yer burasıdır.

Konum verileri sağlamaksızın bir iş bulmak için Google Harita'yı Pazarlamada Kullanma 'da, Google My Business girişi sıralamaları belirlemek için hayati bir rol oynar. Bu sadece bulunduğunuz yer ve incelemeleri değil, önemli olan şey girişinizin ne kadar iyi optimize edilmiş olmasıdır.

Birçok işletme Google My Business girişini talep ederken, bazı satıcılar yalnızca temel bilgileri sağlar. Eksik olan bilgiler nedeniyle, rakiplerin gerisinde kalırlar ve Google Haritalar sonuçlarından yararlanamazlar.

Google Haritalar girişinizi optimize etmek ve hem mobil hem de masaüstü yerel arama sonuçlarında görünürlüğü artırmak için yapabileceğiniz şeyler listesi.

Doğru adres bilgilerini verin :

google-maps

Adresinizi Google My Business sayfasında girerken, ofisiniz / mağazanızla ilgili tüm ayrıntıların açıkça belirtildiğinden emin olun. Örneğin, ofisiniz çok katlı bir binanın içinde ise, zemin numarasını, kapı numarasını ve kullanıcıların ofisinize kolayca girmesine yardımcı olabilecek başka herhangi bir şeyi yazın. Form doldurma işlemi sırasında ofis / mağaza adresinizin Google Haritalar'da görüntülenmesini isteyip istemediğinizi soran bir onay kutusu bulacaksınız. Evet demeyi unutmayın!

Kapak yaptığınız alanları belirtin : Bir pizza dağıtım restoranının sahibi olduğunuzu varsayarsak. Restoranda pizza servis ediyorsunuz ve mağazanızın 5 km. Yarıçapında kapılarına teslimat da yapıyorsunuz. Bu durumda, insanların size emir gönderebileceği yerlerden bahsetmek zorundasınız. Bu şekilde, bu bölgelerdeki insanlar "bana yakın pizza teslimatı" arayışında pazara nüfuz edebilecekler.

Yalnızca geniş kategorileri kısıtlamayın : İşletmenizi listelemek için birincil işletme kategorisinden bahsetmelisiniz, ancak birincil kategoriden bahsetmenin yeterince iyi olduğunu düşünmeyin. Ne kadar çok kategori içeriyorsanız, son kullanıcılar tarafından fark edilmeniz için daha iyi şanslar ekleyebilirsiniz. Örneğin, bir çevrimiçi pazarlama işi yürütüyoruz (geniş kategori) ve alt kategorilerimiz; SEO, içerik pazarlaması, PPC, SMO vb.

İşletme tanıtımını optimize etme : Google'ın ne yaptığınızı anlamasına yardımcı olmak için Google My Business sayfasında kısa ve net bir işletme tanıtımı yazın. Geniş bir hizmet yelpazesi sunuyorsanız, hepsinden bahsetmek için bir madde işareti listesi kullanın. Geliştirilmiş arama motoru optimizasyonu girişinizdeki anahtar kelimeleri kullanın.

Fotoğraf ekle : Mağazanızın / ofisinizin bazı resimlerini işletme giriş sayfasında yüklemeniz ve Google'ın işinizi de resimler aracılığıyla konumlandırmasına yardımcı olmak için resimlere meta veri eklemeniz gerekir.

Müşteri incelemeleri isteğinde bulunma: İşletmeniz Google My Business sayfasında en az 5 yorum almalıdır; çünkü yalnızca Google Haritalar aramalarından sonra iş bilgilerinizi incelemelerde gösterir. Bununla birlikte, her zaman olumlu eleştiriler alamazsınız ve bu konuda üzülmemelisiniz. Müşteri mağduriyetlerine sabırla cevap verin ve sadakatlerini geri kazanmaya çalışın.

Diğer dijital pazarlama teknikleri gibi Google Harita'yı Pazarlamada Kullanma da zaman alıcı bir süreçtir. Yukarıda bahsedilen yönergeleri izlerseniz haritanızın görünürlüğü kesinlikle gelişecektir, ancak aynı türden ürün veya hizmet sağlayıcılarıyla doldurulan bir bölgede oturduğunuzda rakiplerinizi yenmek zaman aldığı için sabrınızı kaybetmeyin. En iyi sonuçlara tanık olmak için Google Haritalar optimizasyonuyla diğer açık ve kapalı SEO tekniklerinizi uygulayın.

Medanis Bilişim AŞ 13 yılı aşkın tecrübesi ve yeni teknolojileri takip eden profesyonel ekibiyle size yardımcı olabilir. Unutmayın firmamız web tasarım, web yazılım, mobil uygulama, SEO ve Google AdWords, dijital pazarlama konularında profesyonel bir ekibe sahip. Bizimle iş yaptığınızda bu konularda uzman bir ekibi kiralamış olacaksınız.

Google Harita'yı Pazarlamada Kullanma yazımıza yorum bırakabilirsiniz.

Etiketler: google harita pazarlama

paylaş

İlgili Yazılar



Yorumlar