Logo

Fotoğrafçılar İçin Başarılı Facebook Sayfası Oluşturma Taktikleri


paylaş
Fotoğrafçılar İçin Başarılı Facebook Sayfası Oluşturma Taktikleri

Bir fotoğrafçı olarak zaten bir Instagram hesabınız olabilir ve daha rahat paylaşımlar yapıyor olabilirsiniz. Ancak Instagram'da olduğu kadar Facebook'ta da aktif bir şekilde yer almalısınız. Instagram fotoğraflarınız için bir galeri olabilir Facebook ise sizi birçok insana götürecek bir topluluk merkezidir.  Facebook, yeni müşterilerle olan paha biçilmez kişileri çekmek ve hareket halindeyken marka yaratmak için en iyi platformdur. Fotoğrafçılar İçin Başarılı Facebook Sayfası Oluşturma Taktikleri ile başarılı bir Facebook sayfası oluşturabilir veya mevcut sayfanızı daha verimli hale getirebilirsiniz.

İster profesyonel yolculuğunuzun başında olun, ister binlerce düğün çekimi yapmış olun, bugün kendinizi en popüler sosyal platformda tanıtmaktan yararlanmanın birden fazla yolunu bulacaksınız. Zaten bir fotoğrafçı olarak bir Facebook sayfanız varsa, o zaman bu makalenin bir sonraki aşamaya geçmenize yardım edeceğinden emin olabilirsiniz.

Fotoğrafçılar İçin Başarılı Facebook Sayfası Oluşturma Taktikleri

01. Bir profesyonel gibi görünün

Fotoğrafçılar genelde kişisel hesaplarını mesleki amaçlı kullanmaya eğilimlidirler. Bu da bir düğünde çektiğiniz fotoğraflarla hafta sonu gittiğiniz piknikte çektiğiniz fotoğrafların karışmasına neden olur. Bu büyük bir hata. Profesyonel olarak görülmek istiyorsanız profesyonelce davranmalısınız. Çocuklarınızın, eşinizin ve evcil hayvanlarınız güzel olabilir ancak bunlar profesyonel olarak imajınızın parçası değildir. Bu nedenle, fotoğraf etkinliği için özel bir Facebook sayfası oluşturmalısınız. En çarpıcı resimlerinizden birini kapak fotoğrafı olarak yerleştirin ve fotojenik olarak kendi fotoğrafınızı profil resmi olarak ekleyin. İş sayfanızın başlığı kısa ve özlü olmalı, yalnızca en önemli ayrıntıları verin: çoğu durumda adınız "Fotoğraf" veya "Fotoğrafçı" kelimelerinin ardından işi yapacaktır.

02. Nerede olduğunuzu gösterin

Bu özellik, potansiyel müşterileri ve kişileri çekmek için internete güvenen profesyonel fotoğrafçılar için özellikle yararlıdır. Facebook; fotoğrafçılık web siteniz, telefon numaranız ve gelecekteki müşterilerin nerede çalıştığınızı anlamanıza yardımcı olan Google benzeri bir harita da dahil olmak üzere, tüm profesyonel iletişim bilgilerinizi doğrudan sayfanıza ("Hakkında" bölümünde) koymanıza olanak tanır:

Facebook Sayfasında Ekran Görüntüsü

03. Yorum ve puanlamaya izin verin

Profesyonel fotoğrafçılar için başka bir "zorunluluk" var. Facebook, müşterilerinize yalnızca 1-5 arası notlarla ya da metinsel bir referansla hizmetinizin incelenmesini sağlar. Müşterileriniz yaptıklarınızı seviyorsa, bu, size bir sonraki işte bir izlenim yaratmak için mükemmel bir fırsattır. Müşterilerinizden, iş bittiğinde bir Facebook incelemesi göndermelerini, onlara samimi bir e-posta veya basit fakat samimi bir Facebook mesajı göndererek isteyebilirsiniz.

04. Akıllıca ve düzenli olarak paylaşım yapın

Facebook'ta ister çektiğiniz fotoğrafları isterseniz son yazdığınız blog yazısını paylaşabilirsiniz. Her tür içerik önerilir ve farklı paylaşımlar yapmak her zaman iyi bir fikirdir, çünkü organik erişiminizi (yayınlarınızı gören insanların sayısı) ve daha fazla beğeni kapma şansınız, paylaşımlarınızı ve yorumlarınızı optimize eder.

Bunu söyleyerek, birkaç kural akılda tutulmalıdır. İlk olarak, bir şeyi paylaşabildiğiniz için her şeyi paylaşmanız gerektiği anlamına gelmez. Kişilerinizin zaman çizelgesini aşırı içerikle aşırı beslemek istemediğinizden, göstermek istediğiniz bilgiyi akıllıca seçin. Kendinize sormanız gereken soru şudur: "Bu içeriği benim yayınımda gören insanlar mutlu olacak mı?" İkincisi, düzenli olarak yayın yapın, ancak fazla değil. Haftada en az 3 veya 4 defa, ancak günde en fazla iki kez. Sonunda, yayınlanan bazı saatlerin daha iyi etkileri vardır. Şaşırtıcı bir şekilde, öğle saatlerinde saat 1 ile akşam 4 arasında daha çok fark edilirsiniz, ancak takipçileriniz için en iyi neyin işe yaradığını görmek için bazı deneme yanılma yapmak zorunda kalacaksınız.

05. Özel günleri hatırlayın

Bayramlar, Sevgililer Günü veya Dünya Su Günü olsun: eğilimli bir konuyla ilgili bir fotoğraf, blog makalesi veya yayın yayınlama şansınızı kaçırmayın.

Facebook resminin ekran görüntüsü

06. Altyazı ekleyin

Hiçbir şey yazmıyor musunuz? Facebook'ta çok yazmak zorunda değilsiniz, bilgece yaptığınız sürece. Esprili, komik olmaya çalışın ve unutulmaz kelimelerle gönderdiğiniz her resme eşlik etmeye çalışın. Metinler resmi çok açıklayıcı olmamalı, tam paketi sağlamak için resmi tamamlamalıdır. Bunun üzerine, resimde yer alan her kişiyi modelden stiliste, onu görevlendiren müşteriye ve onu aldığınız tesise etiketleyin. Fotoğrafınız tüm arkadaşlarının Facebook akışlarında görünecek - kim bilir, belki bir tanesi profesyonel bir fotoğrafçı arıyor!

07. Dikey Fotoğraflar Kullanın

Portre boyutundaki görüntülere yapılan ayrımcılık geçmişe benziyor. Fotoğraf severlerden yıllarca, çoğunlukla manzara fotoğrafları kullanmaları söylendi. Artık bu durum değişti ve dikey görüntüler Facebook'un algoritmaları tarafından eşit şekilde değerlendiriliyor gibi görünüyor. Portre görüntüleri ekranda (özellikle mobil görünümde) böyle geniş bir alanı kapladığından, onları daha büyük bir etki için bir araç olarak kullanmamak utanç verici olur.

Her durumda ve onlara sahip olmak her zaman yararlı olduğu için, 2017'de Facebook'ta yayınlamak için önerilen resim boyutları şunlardır:

  • Kapak fotoğrafı: 828 piksel genişlikte 315 piksel yükseklikte
  • Profil resmi: 180 by 180
  • Resim gönderimi: 1200 x 1200
  • Bağlantı önizleme resmi: 1200 by 627 veya 764 by 400

08. Akışı yayınlayın

Çarpıcı bir Facebook yayınınız varsa, neden web sitenizde göstermek istemiyorsunuz?

Yapmanız gereken diğer önemli bir bağlantı, alt bilginizdeki Facebook sosyal simgesidir veya "iletişim" sayfasıdır. Facebook sayfanızı bağlamayı ve tersini yapmayı unutmayın. Facebook sayfanızda fotoğrafçılık web sitenize bir bağlantı eklediğinizden emin olun. Bu ekstra trafiği hak ettiniz!

09. Yeni müşterilere ulaşmak için teşvik edin

Facebook reklamlarının evet, maliyeti vardır, ama doğru yaparsanız karşılığında daha fazla kazanabilirsiniz. Nereden başlayacağımı bilmiyor musunuz? Terfi edilen postada kullanmak istediğiniz görüntüyü ve metni iyice düşünün. Yalnızca iyi bir ilk izlenim vermek için bir şansa sahipsiniz. Mesajın açık olduğundan emin olun.

En iyi uygulama, az miktarda para ile başlamak ve doğru sesi ve hedefi kavramaya başladığınızı hissettiğinizde yükseltmektir.

10. Her zaman ulaşılabilir olun

Öyle ya da böyle her zaman ulaşılabilmek, bugünün çevrimiçi dünyasında, "mevcut" "güvenilir" in eşanlamlısı olarak duruyor. Sayfanızın mesajlaşmasını açık tutun, potansiyel müşterilere sizinle iletişim kurmanın pürüzsüz, hızlı ve gayriresmi bir yolunu sunar. Kurumsal bir e-postadan çok daha iyidir!

Medanis Bilişim AŞ 13 yılı aşkın tecrübesi ve yeni teknolojileri takip eden profesyonel ekibiyle size yardımcı olabilir. Unutmayın firmamız web tasarım, web yazılım, mobil uygulama, SEO ve Google AdWords, dijital pazarlama konularında profesyonel bir ekibe sahip. Bizimle iş yaptığınızda bu konularda uzman bir ekibi kiralamış olacaksınız.

444 5 698 numaralı telefondan bize hemen ulaşabilirsiniz. 

Fotoğrafçılar İçin Başarılı Facebook Sayfası Oluşturma Taktikleri yazımıza yorum bırakabilirsiniz.

 

Etiketler:

paylaş

İlgili Yazılar



Yorumlar