Logo Web Tasar覺m

Facebook Piksel Nasıl Kullanılır?


paylaş
Facebook Piksel Nasıl Kullanılır?

Facebook Piksel Nasıl Kullanılır? Facebook Piksel web sitenizin ziyaretçilerinin dönüşüm, mikro dönüşümleri ve davranışlarını izlemek için, web sitenizde yükleyebileceğiniz bir kod çizgidir.

Facebook Piksel, Facebook Reklamlarınız için Özel Kitleler oluşturmanızı sağlar. Bunu yaparken, Facebook'ta yeniden hedefleme kampanyaları yayınlayabilir ve reklamlarınızı, bilgisayar veya cep telefonuyla sosyal ağ üzerinden gezinirken web sitesi ziyaretçilerine gösterebilirsiniz.

Facebook Pixel, başvuru kaynağı ne olursa olsun web sitenizi ziyaret eden herkesi takip eder. Bu nedenle, yeniden hedefleme, diğer platformlardan gelen tüm pazarlama çabalarınızı da güçlendirebilir.

Aşağıda, çok basit bir Piksel yöntemleri ile tüm gelirinizi nasıl artıracağınıza ilişkin bazı ipuçları verilmiştir.

1. Web Sitesi Ziyaretçi Segmentasyonu

Facebook'un reklam platformu, teklifinize gerçek ve aktif ilgi gösteren bir kitleye ulaşmanızı sağlar; bu da doğru reklamları oluşturarak sitenize daha fazla ziyaretçi getirmenize yardımcı olabilir.

Sorun, ziyaretçilerinizi sitenize getirmenin, bu kişilerin mutlaka ürünlerinizi ve hizmetlerinizi alacakları anlamına gelmediğidir.

Bu nedenle, web sitenize veya blogunuza trafik çekiyorsanız, bu kişileri Facebook'a göz atarken web sitenize geri getirmek için yeniden hedefleme kampanyaları başlatmanız gerekir.

İşte önemli nokta: Açılış sayfalarınıza yönlendirilen soğuk trafikle karşılaştırıldığında, web sitesi ziyaretçilerini potansiyel müşterilere dönüştürmek daha kolay ve daha ucuz.

Ancak, yeniden hedefleme kampanyalarınızın yatırımını en üst düzeye çıkarmak istiyorsanız, belirli Özel Kitleleri oluşturmak ve etkileyici reklamlar oluşturmak için trafik segmentleri tanımlamalısınız.

Kategoriler

Web siteniz veya blogunuz için kategoriler oluşturmak, okuyucularınızın kendilerini ilgilendiren konuları bulmalarını kolaylaştırır. Bununla birlikte, aynı zamanda belirli sayfaları ziyaret eden veya belirli ürünleri görüntüleyen kişilere ulaşmak için daha özel Özel Kitleler oluşturmanıza, ardından doğru ileti Facebook İlanları aracılığıyla sunmanıza olanak tanır.

Web sitenizi ziyaret eden veya belirli web sayfalarını görüntüleyen kullanıcıların bir listesini oluşturarak blog kategorilerinden Özel Hedef Kitleler oluşturabilirsiniz.
Pazarlama Çalışmalarınızı Artıracak Facebook Pixel Kullanmanın 3 Yolları | Bugün Sosyal Medya

Ardından, aşağıda gösterildiği gibi bir web sitesi veya blog yayınları kategorisini tanımlayın.

Pazarlama Çalışmalarınızı Artıracak Facebook Pixel Kullanmanın 3 Yolları | Bugün Sosyal Medya

Kitleniz hazır olduğunda, kampanyanızı başlatın.

Belirli web sitesi sayfaları

Belirli web sitesi sayfalarından Özel Hedef Kitleler oluşturmak, kategorileri kullanmaktan daha etkilidir. Tek bir sayfaya yeterli trafik alırsanız, sayfayı ziyaret eden kişileri kolayca hedef alabilir ve dönüşüm hunisinin bir sonraki seviyesine taşıyacak etkileyici bir reklam oluşturabilirsiniz.

2. Kayıt yaptırmayan kişilerin yeniden hedeflenmesi

Birçok kişi, verilerini bırakmadan kendi tercih sayfasına gidecektir.

İşe yarayan yeniden hedefleme kampanyaları için bu yöntemleri kullanabilirsiniz.

Kıtlık 

İnsanlar, az miktarda olan şeylere daha fazla önem verir ve değer verirler ve kıtlık ilkesini, neyin eksik olduklarını anlamalarına izin vererek kullanabilirsiniz.

Aciliyet

Aciliyet, sitenizdeki kayıt dönüşümlerini artırmak için kullanabileceğiniz en güçlü psikolojik tetikleyicilerden biridir.

Reklamlarınıza aciliyet duygusu ekleyerek, insanlar hızlı bir şekilde hareket etmek için kasıtlı düşünceyi veya kararları geçici olarak askıya alacaktır - ancak bu kaldıracı doğru bir şekilde kullanmanız gerekir.

Pazarlama Çalışmalarınızı Artıracak Facebook Pixel Kullanmanın 3 Yolları | Bugün Sosyal Medya

Sosyal kanıt

Toplumsal kanıt, insanları belirli bir durum için doğru davranış olarak başkalarının davranışlarını almaya yönelten psikolojik bir unsurdur.

Başka bir deyişle, izleyicileriniz başkalarının eylemlerine dayanarak ne yapacaklarına karar vereceksiniz.

Sosyal kanıtı kullanmak, endişeli umutların ve müşterilerin zihnini hafifletmek için güçlü bir tekniktir: "Pek çok kişi bunu yaparsa, haklı olmalısınız".

3. Yükselen satış ve arka uç teklifleri

Facebook Piksel sayesinde, doğru teklifleri göstermek için, dönüşüm hunisinin belirli bir aşamasında olanların kolayca Özel Hedef Kitleleri oluşturabilirsiniz.

İlke kolaydır:

  • Beklentiler kaydolduğunda, Özel Bir Kitlenin bir parçası oldular ve onlara bir ön uç teklifi göstereceksiniz
  • Müşteriler olduklarında onlara yüksek teklifler satarız

İyi haber, dinamik bir Özel Kitle oluşturucu sistemi kurabilmenizdir. Tek yapmanız gereken, herhangi bir hedefin ardından bir şükran veya doğrulama sayfasından bir Özel Kitleyi tanımlamak: bir tanesi potansiyel müşterilere, bir demoyu gerektiren potansiyel müşterilere yönelik olanlar, birisi müşteri için olanlardan vs.

Bunu yaparak muhtemelen % 5 veya % 10 daha fazla potansiyel müşteriye, küçük bir yeniden hedefleme yatırımıyla dönüşüm hunisinin bir sonraki adımına basabilirsiniz.

Sonuç

Bu yazıda, doğrulama sayfalarını izlemek ve dönüşüm huninizi artırmak için Facebook Pixel'in nasıl kullanılacağını inceledik.

Ancak, bu yeniden hedefleme kampanyalarının kurulması nispeten kolaydır, ancak, her bir hedef kitleye yönelik doğru mesajı kullanarak tüm pazarlama dönüşüm hunisini nasıl iyileştireceğinizin anlaşılması her zaman açık değildir.

Ancak, CRM yeniden hedefleme veya Facebook Pixel standartları gibi şeyleri bilmeseniz bile, Web sitenizden Özel Kitleler oluşturmaya başlamak için uygulayabileceğiniz bazı basit adımlar vardır.

Medanis Bilişim AŞ 13 yılı aşkın tecrübesi ve yeni teknolojileri takip eden profesyonel ekibiyle size yardımcı olabilir. Unutmayın firmamız web tasarım, web yazılım, mobil uygulama, SEO ve Google AdWords, sosyal medya reklamları, dijital pazarlama konularında profesyonel bir ekibe sahip. Bizimle iş yaptığınızda bu konularda uzman bir ekibi kiralamış olacaksınız.
444 5 698 numaralı telefondan bize hemen ulaşabilirsiniz. 

Facebook Piksel Nasıl Kullanılır? yazımıza yorum bırakabilirsiniz.

Etiketler:

paylaş

İlgili Yazılar



Yorumlar