Emoji Nedir ve İşiniz İçin Nasıl Kullanılır?
Günün herhangi bir anında bir emojiyle karşılaşmanız mümkün. Arkadaşınıza mesajla bir kalp veya e-postayla gülümseyen bir surat gönderebilirsiniz ve bir tweette uzun bir simge dizilimini çözmeye çalışmış olabilirsiniz. Emoji Nedir ve İşiniz İçin Nasıl Kullanılır? sorusunu ele almak istedik çünkü hayatımızın bir parçası haline gelen bu simgeleri neden iş için kullanmayalım?
Emoji (kelimelerin yerine insanların kullandığı simgeler), kişisel iletişimde görünüşte her yerde bulunurken, şirketler de giderek onları pazarlama kampanyalarının bir parçası olarak kullanıyor. Aslında, emojilerin pazarlamada kullanımı 2015’ten 2016’ya % 609 arttı .
Her ölçekteki işletme, pazarlamayla müşteri katılımını artırmak ve hatta daha olumlu bir marka bilinirliği geliştirmek için bu küçük görüntülerin gücünü keşfetti. Ve neden ve nasıl çalıştığına dair küçük bir eğitimle siz de yapabilirsiniz.
Emoji Müşteri İlişkisi (Kazanmak İçin)
Bazı büyük markalar, emojileri yaratıcı yollarla kullandı ve bundan büyük başarı elde ettiler. Maddenin tam ortasında, emoji, şirketlerin genellikle tek başına metinden kayıp olan hisleri eklemelerine izin veriyor. Tipik olarak, bu hafif bir mizah, heyecan veya eğlence olabilir. İşte doğru olan pazarlama kampanyalarının birkaç örneği:
- Tako Bell’in tako emoji kullanması. Yemek zinciri Change.org’da bir tako emojisine destek toplamak için bir kampanya yarattı ve insanlar bunu sevdi. Dilekçe 33.000 imza aldı ve Apple ve Unicode konsorsiyumu kısa süre sonra bir tako emojisi çıkardı.
- Dünya Yaban Hayatı Fonu bağış toplama. Kar amacı gütmeyen insanlar, insanların nesli tükenmekte olan hayvanların emojilerini tekrar etmesini istedi ve bireylere gönderdikleri her emoji için birkaç kuruş bağışlatmalarını istedi. WWF, duyurularının 33.000’den fazla retweet’i kazandı.
- Deadpool filmi için reklamlar. Bu film her çeşit gişe rekorunu kırdı ve onun yaratıcı emoji kullanımı basılıp reklam panosunda kullanıldı.
Emojileri işte kullanmak
Emojileri pazarlamanız için kullanmak için dev bir marka olmak zorunda değilsiniz. Bu en iyi uygulamaları izleyerek emojileri bugün pazarlamanıza entegre edebilirsiniz:
1. Mesajlarınızı geliştirmek için emoji kullanın. Yapmak istediğiniz son şey, potansiyel müşterileri karıştırmaktır. E-postanıza yalnızca mesajınızı açıkça tamamlayan emojiler ekleyin. Örneğin, takipçilerinizin azından anlayacak olan yalnızca emojilerle ile yapılmış bir cümle yazmayın.
2. İstenilen platformlarda emoji mesajlarını test edin. Emojiler, bazı izleyiciler için harika çalışıyor. Başkaları için o kadar da iyi değil. Örneğin emojiler, mobil, sosyal medya platformlarında ve hatta e-posta pazarlamasında çok daha fazla kullanılır ; ancak daha az basılır. En fazla yanıtı nereden aldığınızı görmek için sosyal medya pazarlamacılığında emoji kullanmaya başlayın .
3. Emoji anlamlarına dikkat edin. Bazı emojilerin daha az belirgin anlamları vardır. Örneğin, birçok kişi şimdi yangın emojisini “şaşırtıcı” veya “sıcak” olarak ifade etmek için kullanıyor. Bazıları uygun düşüncelerden daha az teklif verebilir. Basit bir Google araması, emojinin tahtın üstünde kalmasını sağlayabilir ve işinizi kasıtsız bir yanlış anlamadan kurtarabilirsiniz.
Emoji dünyası büyüyor. Bu küçük simgelerin gücünü akıllıca kullanın ve küçük işletme pazarlama avantajınızı görün.
Medanis Bilişim AŞ 13 yılı aşkın tecrübesi ve yeni teknolojileri takip eden profesyonel ekibiyle size yardımcı olabilir. Unutmayın firmamız web tasarım, web yazılım, mobil uygulama, SEO ve Google AdWords, dijital pazarlama konularında profesyonel bir ekibe sahip. Bizimle iş yaptığınızda bu konularda uzman bir ekibi kiralamış olacaksınız.
Emoji Nedir ve İşiniz İçin Nasıl Kullanılır? yazımıza yorum bırakabilirsiniz.