Emlaklarınızı Hızlı Satan Emlak İlanları Nasıl Yazılır?
Emlak işi yapıyorsanız her gün hızlı şekilde ve etkiliyeci emlak ilanları yazmanız gerekir. Emlak satışı veya kiralık ilanları yazmak kolay gibi görünse de aslında zor bir iş. İnsanları evle ilgili sizinle görüşmeye ikna etmek için çekici ilanlar hazırlamanız gerekir. Emlaklarınızı Hızlı Satan Emlak İlanları Nasıl Yazılır? yazımızla web sitenize eklediğiniz ilanlarda nelere dikkat etmeniz gerektiğini aldık. Böylece hızlı ve etikileyici ilanlar yazabilirsiniz.
Emlaklarınızı Hızlı Satan Emlak İlanları Nasıl Yazılır?
Başlık
İster kendi web sitesinizde isterse diğer platformlarda ilanlarınızı yayınlıyor olun ilanlarınızın dikkat çekici başlıklara ihtiyacı var. Başlığınız girişinizin son derece önemli bir parçasıdır, çünkü çoğu durumda bir alıcıya sizi fark ettirmek için yapmanız gereken tek şey budur, bu nedenle kalabalığın önüne çıkması için bir yol bulmalısınız. Unutmayın, yalnızca birinin dikkatini çekmek ve başlığınızı tıklayarak girmelerine yardımcı olmak için yarım dakikanız var.
Satmaya çalıştığınız mülkün pozitif ve negatif yönleri nelerdir? Espri yapabilir misiniz? Daha fazla insanı çekecek bir şey söyleyebilir misiniz? Başlığınızı pazardaki diğer sıkıcı listelemeler arasında öne çıkarabilir misiniz ? Aşağıdaki ilanda “Benimle dalga mı geçiyorsunuz? Bu fiyata bu evi bulamazsınız.” gibi farklı bir başlık atılmış. Bu tarz bir başlık atmanıza gerek yok ama diğer klasik başlıkların arasından nasıl dikkat çektiğini görüyor musunuz?
Yalan söylemenenize gerek yok. Abartmanız gerekmiyor. Piyasa değerinin %50’sine fiyatlandırmanıza gerek yok. Sadece insanların ilgisini çekmeniz ve onlara listenizi tıklamanız için bir sebep vermeniz yeterlidir. Örneğin Acil Satılık ilan başlığı ve Sahibinden Satılık gibi başlıklar dikkat çekmek için çok kullanılıyor ancak insanlar bunu gerçek olmadığı halde dikkat çekmek için yaptığınızı anlarlarsa size olan güvenleri daha internet sitenizdeyken kaybolacak ve kendilerine başka emlakçı bulacaktır. Kaç kişi sahibinden ilanını görüp de aradığında karşısına emlakçının çıkmasını hoş karşılar?
Açılış Bildirisi
İlanın ilk cümlesi, emlak reklamının tümüyle ilgilidir. Müşteri ilk cümleyi okuduğunda ilanın devamında neyle karşılaşacağını bilmelidir. Örneğin:
İzmir Bornova’da Yahya Kemal Ortaokulu’na sadece 3 bina uzaklıkta olan bu muhteşem 3 katlı evi seveceğinizi biliyoruz.
veya
Açık manzaralı ve nefes kesen panoramik Seferihisar manzaralı büyüleyici çiftliğe uğrayın!
Gördüğünüz gibi sadece okuyucunun en acil başlangıç sorusunu cevaplıyoruz ( yani “Neye bakıyorum?” ) Ve okumaya devam etmeleri için onlara bir sebep vermelisiniz.
Özelliklerin Açıklanması
İşte ilanınızın can alıcı noktası burada başlıyor. Bu bölümde iki şeyi yapmalısınız:
1. Mülkün başlıca özellikleri hakkında konuşun, örneğin:
- Yatak Odası Sayısı / Banyo Sayısı
- Binanın büyüklüğü
- Mülkün Büyüklüğü (genellikle dönüm cinsinden)
- Konum / Mahalle / Okullar
- Garaj (varsa), Tezgah Sayısı
- Ekstralar, örneğin – Havuz, Veranda, Avlu, Güverte, Şömine, vb.
- Herhangi Güncellemeler veya Yenileme, örn. – pencereler, kapılar, aletler
- Herhangi Benzersiz Özellikler, örneğin – manzarası, basketbol sahası, gölcük seti
2. Evlerin İlham Verici Bir Şekilde Açıklanması
Kelimeleri harika şekilde kullanarak evlerinizi satabilirsiniz. Amerika’da lüks konutları satmak için metin yazarlarına sadece bir ev için 150.000 dolardan fazla ödendiğini biliyor musunuz? İlan içeriklerinizi yazmak işte bu kadar önemli ve ciddiye alınacak bir konu. Bu nedenle, sözcüklerin doğru kullanıldığında son derece güçlü olabileceğini göz ardı etmeyin.
Örnek 1 – Tipik Listeleme:
Yeni fırın, klima ünitesi. Tüm cihazları içerir. Evin arkasında büyük bir veranda var. Çitlerden inilen bodrumdan arka bahçeye çıkabilirsiniz. Bir sürü güncelleme yapılır. Bir kapı ile garaja bağlı.
Örnek 2 – İyi Yazılmış Listeleme:
Alaçatı’nın muhteşem panoramik manzaralarını sunan bu 2 katlı büyüleyici yazlık evi seveceksiniz. 2 kademeli garajı, 3 yatak odası, 2 banyo, rahatça hareket etmeniz için 1,700 m2’lik bir alan (şöminenin başına geçerek iyi bir kitapla vakit geçirebileceğiniz şirin, rahat atmosfer size huzur) verecektir. Her sabah sizi huzurla uyandıran gündoğumu için uyanın ve her gece doğanın huzurlu sesleriyle uyuyun. Çeşme’ye ve diğer plajlara çok yakın, yaz kış rahatlıkla kalabileceğiniz tam istediğiniz gibi bir ev.
İki örneğin farklı dillerle yazıldığı dikkatinizi çekmiştir. Birinde klasik şekilde evin özellikleri sıralanırken diğerinde insanların duygularını ön plana çıkarıyorsunuz. Pazarlamada insan psikolojisi çok önemlidir. Siz de aslında bir nevi pazarlama yapıyorsunuz. İnsanların hassas noktalarına değinerek ilanlarınızı etkili hale getirebilirsiniz.
Bazı insanlar doğal olarak “yaratıcı yazarlık” alanında mükemmel olduğunu görecek bazıları ise bunun zor bir iş olduğunu düşünecektir. Herkes aynı yeteneğe sahip olamaz. Bunun için bir metin yazarına taslaklar yazdırabilirsiniz. Bazı değişiklikler yaparak aynı taslakları evlerin özelliklerine göre yeniden yazabilirsiniz.
Özel promosyon
Bu öge girişiniz için her zaman geçerli olmayacaktır ancak (herhangi bir nedenden ötürü) amacınız HIZLI satılan ev elde etmekse, bu okuyucularınıza harekete geçmek için biraz fazla “ivme” sunma fırsatınızdır. Listenize bakan tipik bir alıcıyı her zaman hayal etmeye çalışın. Çoğu durumda ilanla zaten ilgileniyorlar çünkü bir eve ihtiyaçları var ancak telefonu ellerine alıp sizi aramaları için ufak bir harekete geçirici mesaj lazım. “Özel promosyon” un bazı örnekleri aşağıdakilerden herhangi biri olabilir:
- Sınırlı bir süre için, alıcıların kapanış masraflarının %100’ünü ödemeyi teklif etmek
- Mülkün bir kira alımı veya kiraya verme şeklinde satılmasını teklif etme
- Sınırlı bir süre için listelenen fiyattan küçük bir indirim sunma
Bunlara benzer farklı kampanyalar düzenleyebilirsiniz. Daha fazla potansiyel müşteriye kapıyı açacağını düşündüğünüz herhangi bir teşvik unsurunu eklemekten çekinmeyin.
Açıklamayı Bitirme ve Harekete Geçirici Mesajlaşma
Açıklama kısmı bitti ve okuyucularına ne yapacaklarını söyleme zamanı geldi. Aciliyet duygusunu yakalamaktan çekinmeyin ve onlara bu mülkü satın alacakları son şansın olabileceğini hatırlatın.
İşte bir örnek:
Bu özellik yalnızca hemen davranan alıcıya açıktır. Okumayı bırakın ve aramaya başlayın: numaranız: *** – *** – ****
Neden hala bunu okuyorsunuz? ŞİMDİ ARAYIN!
Şiddet kullanmayın
Mülkünüz hakkında pozitif bir sözcük resmi çizme ve mülkünüzü aşırı satma / hipnotize etme arasında ince bir çizgi var. Biliyoruz size mülkiyetinin ne kadar harika olduğunu göstermek için söylüyoruz ve onun “büyüklüğünü” abartmak cazip olabilir.
Ancak bu ters etki yaratacaktır. Müşteriniz ilanı okuduğunda hayalinde harika bir ev canlandırırsa ancak kapıya gelip de evi gördüğünde evin çok farklı olduğunu görürse büyük bir hayal kırıklığı yaşayacaktır. Normalde belki de beğenebileceği bir evi beklentilerini yüksek tuttuğu için beğenmeyecektir ve size olan güvenini kaybedecektir.
Satışa yönelik hüner, kimseyi “kandırmamaktır”. Hedef, mülkünüzün neden inanılmaz bir fırsat olduğunun ve doğru şekilde iletilmesi durumunda etkili olacaktır.
En başarılı satış elemanları, alıcılarının duygusal gereksinimlerini karşılarken, bu bilgileri sorunsuz ve etkili bir şekilde nasıl taşıyacaklarını bilir. Fazla abartmayın. Onu olmayan bir şeye dönüştürmeyin. Sadece mülkünüzü tanımlayın ve özellikleri, alıcıların mükemmeliğini görmesine yardımcı olacak bir şekilde anlatın. Onların mülklerinde resim çekmelerine ve yaptıkları en iyi kararın bu olduğuna karar vermelerine yardımcı olun.
Medanis Bilişim AŞ 13 yılı aşkın tecrübesi ve yeni teknolojileri takip eden profesyonel ekibiyle size yardımcı olabilir. Unutmayın firmamız web tasarım, web yazılım, mobil uygulama, SEO ve Google AdWords, dijital pazarlama konularında profesyonel bir ekibe sahip. Bizimle iş yaptığınızda bu konularda uzman bir ekibi kiralamış olacaksınız.
444 5 698 numaralı telefondan bize hemen ulaşabilirsiniz.
Emlaklarınızı Hızlı Satan Emlak İlanları Nasıl Yazılır? yazımıza yorum bırakabilirsiniz.